[CA4A 1.6] Spala benzyne po przelączeniu na gaz! |
Autor |
Wiadomość |
pw34 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2008, 15:31 [CA4A 1.6] Spala benzyne po przelączeniu na gaz!
|
|
|
Posiadam colta z 1993 roku, 1.6, założylem instalacje stag 300, czyli sekwencje. Mój problem polega na tym, iż po przełączeniu na gaz spala mi okolo 2 litrow benzyny na 100 km. Gazu za to pali bardzo malo na 34 litrach przejezdzam 500km. Jest cos nie tak. "Specjaliści" którzy mi go zakładali mówili że nie ma takiej mozliwości, ale ostatnio bylem u kolegi i powiedział że jest taka możliwośc. Wtryski mogą przepuszczac. Chce poznac wasze opinie na ten temat. |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 12-01-2008, 17:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2008, 16:19
|
|
|
Nie mialem nigdy w zadnym samochodzie instalacji gazowej wiec nie znam sie na tym ale chcialbym zadac pytanie poza postem heh ile zaplaciles za zalozenie instalacji gazowej?? Pozatym skad masz pewnosc ze pali Ci benzyne?? Moze tyle Ci wychodzi podczas uruchamiania... |
|
|
|
 |
hoodzix [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2008, 16:32
|
|
|
... i ile Ci palil ze Ci sie oplacalo sekwencje zakladac? |
|
|
|
 |
lipa40
Forumowicz

Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 561 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 12-01-2008, 16:39
|
|
|
SlaVkoEg napisał/a: | Moze tyle Ci wychodzi podczas uruchamiania... | Wydaje mi się to raczej nie możliwe , chyba że często uruchamia zimny silnik . pw34 napisał/a: | ostatnio bylem u kolegi i powiedział że jest taka możliwośc. Wtryski mogą przepuszczac. | To by mi bardziej pasowało . Poczekajmy na kogoś kto miał podobny problem . |
|
|
|
 |
Gabek_82 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2008, 20:28
|
|
|
Robisz te 5 stów bo spala ci benzyne i gaz zarazem na samym gazie to nie mozliwe na tylu litrach przejechac. Mi kiedys udalo sie sie przejechac wlansie za 34 litry gazu (pelny bak) 400km dokladnie ale bardzo ostroznie operowalem gazem max 90-100km/h nie wiecej niz 3000 obr/min
Co moge doradzi w tej kwestji... Jedziez do gaziarzy tam gdzie zakladales gaz i mowisz jaki problem jest oni to powinni zrobic... to ich obowiazek... widocznie zle cos zalozyli pozdro
[ Dodano: 12-01-2008, 20:30 ]
hoodzix napisał/a: | ... i ile Ci palil ze Ci sie oplacalo sekwencje zakladac? |
Oj wierz m i oplaca sie zalozyc sekwencje |
|
|
|
 |
hoodzix [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2008, 22:54
|
|
|
Ech... i to niestety zmusza mnie do rozgladania sie za jakims innym japoncem, bo skoro pali jak smok i oplaca sie zakladac gaz, to co innego zostaje... Ale szczerze mowiac, co uzytkownik, to i opinia inna. Ja szczerze mowiac mam kumpla mechanika i uzmyslowil mi dlaczego gazu nie warto zakladac (co nie znaczy ze nie kupie autko z gazem, bo taniej sie jezdzi, ale bede sie przed tym bronic). |
|
|
|
 |
Gabek_82 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2008, 22:58
|
|
|
jesli dla ciebie 7,9l/100km paliwa to duzo przy takim silniku a 8,5 gazu... to kup diesla
mi tak palil przy walnietej sondzie , wymienilem jakzatankuje do pelna powiem czy jest jakas poprawa |
|
|
|
 |
hoodzix [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2008, 23:56
|
|
|
To po co gaz zakladales??? 7.9 to malutko przy tym silniku tym bardziej nie rozumiem wkladac w takie autko gazu za kilka tys PLN... Przekonaj mnie |
|
|
|
 |
Gabek_82 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2008, 00:16
|
|
|
przede wszystkim OSZCZĘDONOŚĆ
przejechalem na tej instalacji juz niecale 13tys km bez problemo jestem bardzo z niej zadowolony... przy obecnej cenie paliwa polowa kasy zostaje mi w kieszeni, inst gaz wraca sie tak po okolo 20 tyskach, co prawda odczuwa sie roznice w przyspiesznaiu nie za duza ale jest(moim zdaniem zalezy gdzie zatankujesz gaz - na jakiej stacji) ale jak robisz dlugie trasy to naprawde sie oplaca.
Penwie sobie myslisz... stary samochod po co on tam sekwencje wkladal...
Postraram sie szybciutko wytlumaczyc... mianowicie ja kocham ten samochod i chyba bede nim jezdzil do upadlego chodz wiem z doswiadczenia ze bedzie go trudno wykonczyc bo moj Ciort jest naprawde twardy Jezdze troche km i dlatego wlozylem gaz... dlaczego sekw?? bo nie ma z nia rzadnych problemow, nie grozi ci strzal czy cos takiego.. wymienaisz filtry i tyle...
pozdrawiam
PS. A tak wogole to odbieglismy daleko od tematu i pytania pw34 |
|
|
|
 |
hoodzix [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2008, 00:38
|
|
|
Cytat: | PS. A tak wogole to odbieglismy daleko od tematu i pytania pw34 |
Wiem wiem ale ja mam jeszcze kilka miesiecy do zakupu autka i waze wszystkie za i przeciw, wiec kazda nowa informacja sie przyda:) Pozdrawiam i juz nie offtopicuje |
|
|
|
 |
Milosz_GLXi [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2008, 22:29
|
|
|
To wszystko jest dla mnie strasznie dziwne. Mam staga 200 i mialem z nim tez problemy ale glownie ze swojej winy i zdarzylem poznac juz jego budowe dosc dobrze. To nie jest tak ze gaziarze moga cos spieprzyc bo podpiece emulacji na wtryski to jest podlaczenie 4 przygotowanych przez producenta kostek. I tu albo daje prad albo nie. Jesli centralka przelaczy silnik na prace na gazie to nie ma mozliwosci zeby wtryskiwacze benzynowe dostawaly prad i co za tym idzie podawaly paliwo. Jesli wtryski Ci leja to benzyny powinien Ci palic dosc duze ilosc a na wolnych obraotach powinien byc zalewany. Co do spalania gazu to wydaje mi sie ze rzeczywiscie jest cos nie tak bo mi na sekwencji nigdy nie zejdzie ponizej 10/100km.
Ale czekaj, Stag 300 ma chyba taka opcje ze jak ma za mala dawke gazu to sobie uzupelni benzyna, wiem ze stag 200 tego nie ma, ale cos slyszlalem ze w modelu 300 juz to bylo.
Popytaj tu https://www.ac.com.pl/autogaz/forum/
ew. zadzwon na pomoc techniczna producenta, naprawde zyczliwi ludzie odbieraja telefony, mi pomogli kilkukrotnie! |
|
|
|
 |
pw34 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2008, 23:14
|
|
|
Odpowiadam na zadane mi pytania:
* za gaz zapłaciłem 2500zl, wiem że pali mi benzyne bo jak robie dluga trase to widze ze mi "ginie" paliwo po wskaźniku.
* gaz założylem ponieważ, na benzynie colt pali malo jezdzac 90-100 km/h ja lubie szybko jezdzic i robie duzo kilometrow.
Pozdrawiam i czekam na jakieś konkretniejsze odpowiedzi! |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 14-01-2008, 10:53
|
|
|
Wygląda na to że może ci sterownik od gazu nie odcina benzyny. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 14-01-2008, 10:57
|
|
|
Gabek_82 napisał/a: | a 34 litry gazu (pelny bak) 400km |
mi kiedys udało sie przejechać na 35 litrach 430km i to przy jezdzie 120-130km (autostrada A4 i gierkówka) i to jak dotąd moj rekord (oczywiście mówie o aucie 1,6)
hoodzix napisał/a: | To po co gaz zakladales??? 7.9 to malutko przy tym silniku tym bardziej nie rozumiem wkladac w takie autko gazu za kilka tys PLN... Przekonaj mnie |
najprościej:
rocznie robisz 20 tys km:
- na benzyne wydajesz ~7000zł
- na gazie wydajesz ~ 3700zł
przekonałem Cie? |
|
|
|
 |
matt81
Mitsumaniak RED DIAMOND

Auto: LANCER 1.6 16v 1995r 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 94 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 14-01-2008, 18:54 Re: Spala benzyne po przelączeniu na gaz!
|
|
|
pw34 napisał/a: | Posiadam colta z 1993 roku, 1.6, założylem instalacje stag 300, czyli sekwencje. Mój problem polega na tym, iż po przełączeniu na gaz spala mi okolo 2 litrow benzyny na 100 km. Gazu za to pali bardzo malo na 34 litrach przejezdzam 500km. Jest cos nie tak. "Specjaliści" którzy mi go zakładali mówili że nie ma takiej mozliwości, ale ostatnio bylem u kolegi i powiedział że jest taka możliwośc. Wtryski mogą przepuszczac. Chce poznac wasze opinie na ten temat. |
Witam, mam identyczny problem z moją instalacją i osobiście uważam że jest to spowodowane brakiem dostatecznej wiedzy monterów LPG . Mój przypadek jest moze nieco inny ponieważ nie mam sekwencji i mam emulator STAG-4EU ale podejrzewam że o to samo w obu przypadkach chodzi. Mianowicie cała zagadka polega na tym aby dobrać odpowiedni emulator do danego auta , a dokładniej aby dobrać odpowiednią rezystencje emulacji ( praktycznie każde auto może mieć inną rezystencję wtryskiwaczy) jezeli rezystencja emulatora będzie w innym zakresie to będzie d....pa blada . Ponadto w emulatorze (przynajmniej moim STAG-4EU) jest potencjometr którym ustawia się tzw. czas zwłoki załączenia emulatora i to również jest ważne jak zostało ustawione . W moim aucie sytuacja była na tyle ekstremalna że zrobiłem sobie test polegający na tym że wyjezdziłem benzynke do końca pojechałem na stację zalałem 5 litrów i pojechałem w trasę około 300 km ( około 10 razy odpalałem samochód podczas tego testu) . Niestety zostałem bardzo nie mile zaskoczony ponieważ po przejechaniu tego dystansu paliwo w baku zostało wyssane co do kropli!!!. Wówczas przekonałem się że problem jest bardzo poważny , zalałem 5litrów benzyny po raz kolejny i postanowiłem zdemontować belkę wtryskiwaczy aby zobaczyć co za cuda tam sie dzieją w momencie gdy centralka przełączona jest w pozycji GAS ( czyli odpalanie z gazu) . Poprosiłem kumpla aby odpalił silnik , a ja zatkałem palcami otwory po wrtyskiwaczach w kolektorze ssącym i obserwowałem wyjętą belkę wtrysków . Niestety moje podejrzenia się potwierdziły ponieważ podczas pracy na gazie wtryskiwacze się nie domykały i paliwo pięknie się rozpylało ( może nie tak intensywnie jak w pozycji BENZYNA ale jednak...) . Wtedy przekonałem się w 100% że jest to wina emulatora. W tej sytuacji postanowiłem pobawić się potencjometrem czasu zwłoki załączania , ustawiłem na minimalny czas załączania i w tej chwili znowu jestem na etapie testu , chociaż już w tej chwili jest widoczna różnica i mam nadzieję że będzie ok. Reasumując w takich przypadkach jak nasze wina leży tylko i wyłącznie po stronie partaczy gazowników , nie ma innej opcji... |
|
|
|
 |
|