Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ksztuszenie (dławienie)
Autor Wiadomość
jaceko
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 11:05   Ksztuszenie (dławienie)

Sprawa wyglada tak na 3 biegu w zakresie od 2000 do2500 auto troche szarpie dławi sie ksztusi sie nie wiem jak to nazwac fachowo. Nie jest to uciazliwe ale chciał bym wiedziec co musze zrobiec zeby ten drobny problem zniknoł?
 
 
szczepek76
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 11:51   

filtr paliwa moze byc do wymiany
 
 
orzech
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 12:27   

moim zaniem nalezy sprawdzic caly uklad paliwowy od pompy paliwa w zbiorniku, filter paliwa, czujnik cisnienia paliwa, regulator cisnienia paliwa, po pompe wysokiego cisnienia, z twojego opisu ewidentnie wynika problem z dostawa paliwa zwlaszcza na wolnych obrotach kiedy auto pracuje na ubogiej mieszance paliwowej.Jest z tym troche roboty niestety.
 
 
jaceko
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 16:04   

http://moto.allegro.pl/it..._1996_2006.html
Ten filtr wyglada tak??

[ Dodano: 13-01-2008, 16:04 ]
http://moto.allegro.pl/it..._1996_2006.html
Ten filtr paliwa wyglada tak??
 
 
orzech
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 17:04   

tak wlasnie
 
 
kalpol
[Usunięty]

Wysłany: 15-01-2008, 12:59   U mnie też tak było

Ja miałem podobny problem, choć w Di-D. U mnie to ksztuszenie stopniowo narastało, a samochód tracił moc na niskich obrotach. Dopiero powyżej 2500 dało się jechać. Hipotezy były różne: filtr powietrza, przepływomierz, sonda lambda (której nota bene nie ma w dieslu, ale nie wszyscy mechanicy o tym wiedzieli...). Przyczyną był zacinający się zawór recyrkulacji spalin (w skrócie EGR lub ERG - nie pamiętam). Wystarczyło go przeczyścić z zalegającego brudu. Ostatecznie odłączyłem go na stałe.
 
 
cezarmadness
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2008, 18:07   

Co ciekawe u mnie dławienie przechodzi na jakiś czas po przygazowaniu Cari (6000-7000obr/min) i podczas tego okresu nie występują żadne złe objawy.Silnik
nie traci mocy itp.Więc jestem ciekaw co może być przyczyną tego że zwykłe
przygazowanie może spowodować znikanie dławienia(podłączenie do MUTA niczego
nie wykazało).Może ktoś z was miał podobny problem.
 
 
rzoberto 
Mitsumaniak
Robert


Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 286
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 08-05-2010, 13:35   

U mnie jest podobnie jak u jaceko
jaceko napisał/a:
auto troche szarpie dławi sie ksztusi

z tą różnicą, że jak jadę ze stałą prędkością powyżej 100km/h bez znaczenia czy na 4 czy 5 biegu.
Czy przyczyną może być regulator napięcia?
Filtry wymienione, przepustnica wyczyszczona.
_________________

 
 
West-Cbradio
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2010, 13:40   

Rozumie ze rozmawiamy o silniku 1,8 GDI tez mam taki problem i jeden z kolegow mephisto majac takie samo autko bardzo ladnie to wyjasnil:

dokladnie jadac z jednostajna predkoscia wlacza sie tryb eco my w swoich nie mamy dzialajacej jeszcze lampki eco na zegarach weszla ona dopiero po lifcie, zazwyczaj przy kazdej predkosci ci bedzie sie chwile zamulal zanim zmieni mieszanke
 
 
rzoberto 
Mitsumaniak
Robert


Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 286
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 08-05-2010, 13:53   

tak. mówimy o GDI.
Wiem o trybie eco. Niestety mówisz o wyjściu z tego trybu i o tym wiem, że może szarpnąć delikatnie.
A mi chodzi o to, że cały czas jadę w trybie eco a Cari potrafi szarpnąć (przydławić się) by za chwilkę znów jechać normalnie. Do tej pory tego nie było, stąd wiem, że to nie jest normalne.
A zapomniałem jeszcze dodać, żę czasami ale mało kiedy przy przyśpieszaniu też potrafi szarpnąć.
_________________

 
 
pszylepek 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 22
Skąd: Radawie
Wysłany: 08-05-2010, 14:16   

A ja proponuję udać się na porządną stację paliwową (np. BP) zalać porządne paliwko (np. Ultimate 98) pojeździć i dopiero potem rozważać ewentualne usterki w samochodzie. Z własnego doświadczenia wiem, że GDI jest BARDZO wrażliwe na jakość paliwa - sam tankuję wyłączne w/w paliwo a i tak co którąś wizytę przy dystrybutorze trafia się ciut słabsza partia i szarpanko murowane. Taka możliwość jest tym bardziej prawdopodobna, gdy owe objawy pojawiły się nagle, i mają charakter okazjonalny (raz szarpie, raz nie). Niestety w Polsce paliwa są niskiej jakości, nawet znane koncerny nie gwarantują super jakości paliwa, bo wiele zależy tutaj od obsługi stacji i dostawców - jeżeli oni coś przykombinują to nasze czułe silniczki potem cierpią...
 
 
rzoberto 
Mitsumaniak
Robert


Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 286
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 08-05-2010, 14:20   

Paliwo nie ma nic do rzeczy. Tankuje już od b.długiego czasu na jednej i tej samej stacji (mam do nich zaufanie) i przedtem tego zjawiska nie było, a teraz jest.
_________________

 
 
pszylepek 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 22
Skąd: Radawie
Wysłany: 08-05-2010, 15:35   

No ale przecież mogła zdarzyć się jakaś słabsza dostawa, nieprawdaż ?
Z punktu widzenia mechanicznego podobne objawy mogą być wynikiem awarii:
- pompy WC,
- pompy NC,
- przytkania filtra paliwa, bądź filterków w pompie,
- niesprawnej świecy,
- awarii którejś z cewek,
- uszkodzenia przewodów,
- uszkodzenia któregoś z czujników w przepływce,
- uszkodzenia ECU,
- awarii przepływomierza,
- awarii przepustnicy,
- itd.
Możliwości multum rozwiązanie jedno. Albo MUT II albo Evoscan i śledzenie paramaterów.
A po mojemu po prostu kiepskie paliwo - nawet na Shellu i innych stacjach może się zdarzyć. To Polska, a te paliwa przecież nie przyjeżdżają z Niemiec tylko są kupowane w Polsce i uszlachetniane. GDI tak ma, szukanie przyczyny jest kłopotliwe i kosztowne. Lepiej więc ,tak jak ja, zwalić na paliwo i mieć spokojniejszy sen :-) .
 
 
Wojtas24 
Forumowicz
Wojtek


Auto: Mitsu Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 88
Skąd: Solec Kujawski
Wysłany: 08-05-2010, 16:08   

Dokładnie taj jak mówi pszylepek ja tankuje cały czas na Shellu i czasami zdarza mi się ze podczas jazdy z prędkością 100km/h lekko przyspiesza albo zwalnia na momencik dosłownie sekunda a czasami jest tak że leci jak strzała i nic mu nie jest. Ja tez uważam że to jakość naszych paliw za ty stoi. Pozdrawiam :mrgreen: :mrgreen:
_________________
 
 
 
West-Cbradio
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2010, 20:32   

tez leje na shelu i czasem sie zastanawiam czy to co nalalem jest benzyna owszem zalatuje paliwem ale faktycznie jak zaleje w niemczech autko pracuje jakos inaczej lepiej a jeszcze jedno co jakis czas kupuje STP dolewa sie to do paliwa i ten srodek czysci wtryski (kupuje go w markecie) wiec jak mi zaczyna za mocno szarpac dolewam ten wynalazek przeczysci wtryski i znowu jest OK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.