Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Niskie obroty na PB, falujące na LPG
Autor Wiadomość
kryzys 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA 2000 Tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 57
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 16-01-2008, 00:26   Niskie obroty na PB, falujące na LPG

Witam.
Wiem że Topiców z obrotami w temacie jest multum ale w żadnym nie znalazłem takich objawów razem wziętych :)

Po uruchomieniu silnika - zimny na PB - podbija obrotki na 1500 po 2 sek. spadają na +/- 800 po wlaczeniu swiatel spadają do 500 albo i niżej - przerywa na zimnym, niestabilnie pracuje.., obroty utrzymują się na niskim poziomie.
co ciekawe i co zauwazylem a sądze ze powinno byc na odwrót - na jalowym na PB po ruszeniu kierownicą obroty spadają zamiast rosnąć.. :/
Z tego co wyczytałem na forum mój misiek ma objawy braku ssania...

Na gazie obroty do tej pory w normie, w okolicach 900 zależnie, wczoraj zauważyłem że są coraz niższe 800 i zaczynają sobie falować - ale to może kwestia regulacji instalacji - bo prosi się o to już.

po odłączeniu na chwilę przepływomierza obroty na PB ustawiają się na 900 - Pali się oczywiście wtedy CE - ale to chyba norma w takiej sytuacji.. po ponownym podłączeniu przepływki obroty lecą do 500 - 600 a silnik pracuje nierówno...
przepustnica? krokowiec? czego się czepić najpierw? :)

Pozdr
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-01-2008, 10:16   

kryzys napisał/a:
przepustnica?
Do wyczyszczenia.
kryzys napisał/a:
krokowiec?
Do sprawdzenia.
 
 
kryzys 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA 2000 Tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 57
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 19-01-2008, 21:45   

Dzięki - pozostaje mi tylko czekać na chwile pogody i czasu aby zawalczyć z przepustnicą...
krokowiec pójdzie do jakiegoś magika-elektryka bo ja laik jestem :)
Jako doraźną naprawę obrotów na PB zastosowałem przekręcenie śrubki głównej aby obroty się podniosły do sensownych...
Z innych miśkowych ciekawostek - instalacja gazowa odmówiła dziś współpracy ;) - po przelaczeniu na gaz obroty spadają do 400-500 i po chwili się dusi i gaśnie... przy próbie przygazowania ma tzw. "dziury w gazie" i nawet na jałowym nie wchodzi na obroty... ech... chyba trzeba misia dopieścić bo kapryśny się stał..

[ Dodano: 29-01-2008, 23:17 ]
Więc ciekawość... pojechałem na diagnostyke... podłączyli misia do kompa i okazalo się że sonda nie pracuje... wymieniłem ją i....... jak ręką odjął :) ECU zrestartowany (co prawda mechanior twierdził że obroty same się ustabilizują i nie ma sensu przystosowywać ECU) i tak też się stało po jakichś 100km - i tak nie falowały za bardzo... myślę że profilaktycznie przeczyszcze przepustnicę... coby nie bylo wątpliwości. Gazownia równie cudownie ozdrowiała :P

:)

[ Dodano: 22-08-2008, 10:15 ]
Problematów ciąg dalszy :)
Żeby nie było zbyt różowo, problem powrócił w nieco zmienionej formie... mianowicie:
na zimnym silniku, po odpaleniu na PB - pracuje nierówno ( szarpie jakby nie pracował na jeden cylinder), do tego przy jezdzie szarpie przy dodawaniu gazu poniżej 2k obrotów, pozniej już jedzie jak złoto...
po rozgrzaniu silnika - objawy ustępują w dużej mierze, choć zdarzają się delikatne szarpnięcia na jalowym i lekkie dziury w gazie przy ruszaniu.

Co do tej pory wymienilem :)
świece świeże około 3kkm (ngk),
kable WN - około 3kkm (Seiwa),
wyczyszczona przepustnica (wymieniona razem z krokowcem)
filtr powietrza - okolo 3kkm

Na LPG wszystko smiga jak talala (bezpośrednio po przelączeniu na LPG z PB nawet na zimnym silniku - wszystko ok - i pytanie czy to wina jakiegoś układu paliwowego PB czy sprytny gazownik "zatuszował" objawy na LPG :)

Panowie ( i panie ;) ) ratunku bo mnie to już do szewskiej pasji doprowadza!
Pozdry :) ))
_________________
00967/KMM - i wszystko jasne :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.