Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5W 2.5] "Niskie" sprzęgło - rozwiązanie problem
Autor Wiadomość
jackkkkk 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 Kombi 98r. LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 27
Skąd: Lublin
  Wysłany: 16-01-2008, 15:58   [EA5W 2.5] "Niskie" sprzęgło - rozwiązanie problem

W zasadzie od momentu zakupu auta miałem problem ze sprzęgłem - wysprzęglenie odbywało się bardzo nisko, tuż przy podłodze. Jak auto było zimne to w ogóle były problemy z wrzuceniem biegu. Jakiś czas temu padła decyzja o rozbiórce skrzyni i zdiagnozowaniu problemu. Jednakże jest to dość upierdliwa sprawa w V6. Podczas wizyty w warsztacie zajmującym się hamulcami w moim Galu porozmawiałem ze znajomym i dowiedziałem się, że kiedyś był u nich klient z podobnym problemem ale w starszym modelu. Rozwiązaniem zarówno w jego jak i moim przypadku okazało się wyłączenie z układy hydrauliki sprzęgła tłumika (clutch fluid line damper) zamontowanego na obudowie skrzyni biegów (taka puszeczka z wejściem i wyjściem). Po tym zabiegu i odpowietrzeniu układu pojawił się działający w pełnym zakresie pedał sprzęgła.
Owe urządzonko fabrycznie powinno zapobiegać przed zbyt gwałtownym puszczeniem sprzęgła, niestety, ale po wielu latach przestało działać i radykalnie zmniejszyło robocze ciśnienie w układzie.

Mam nadzieję, że ktoś skorzysta z tej porady.
_________________

 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-01-2008, 16:16   

jackkkkk, tutaj masz trochę napisane na ten temat
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=17132
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
jackkkkk 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 Kombi 98r. LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-01-2008, 19:45   

hmmmmm, ja nie szukam rozwiązania, ja je opisałem.
W przytoczonym przez Ciebie poście nie ma nic na temat tłumika zastosowanego w układzie hydraulicznym sprzęgła
_________________

 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 16-01-2008, 21:46   

Czy to użądzonko jest tylko w sprzegle od 2.5 czy w innych silnikach jest tak samo. Jak to wyłączyłeś, poprostu zrobiłeś obejscie??
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
jackkkkk 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 Kombi 98r. LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-01-2008, 06:58   

Nie wiem dokładnie w jakich modelach i z jakim silnikiem. Patrząc na schemat układy hydrauliki sprzęgła ten element jest opisany jako 'clutch fluid line damper'.
Obejście polega na bezpośrednim połączeniu rurki wejściowej z wyjściową.
_________________

 
 
 
cerber
[Usunięty]

Wysłany: 17-01-2008, 14:56   

jackkkkk napisał/a:
hmmmmm, ja nie szukam rozwiązania, ja je opisałem.
W przytoczonym przez Ciebie poście nie ma nic na temat tłumika zastosowanego w układzie hydraulicznym sprzęgła


Każdy element w układzie hydrauliki przez który przepływa ciecz generuje opory więc wypięcie tego elementu spowodowało zmniejszenie oporów co doprowadziło do wzrosu ciśnienia na końcu układu. Jednak czy przyczyną był ten tłumik to jest sprawa dyskusyjna bo nikt nie zrobił pomiarów ciśnienia przed tłumikiem i nie sprawdził czy mieści się w odpowiednim zakresie. Mogło być tak, że faktycznie przyczyną niskiego brania sprzęgła było słabe ciśnienie na pompie które zostało zrekompensowane poprzez usunięcie elementu który był źródłem oporów hydraulicznych.
 
 
YourMama 
Mitsumaniak
Piss & Laugh


Auto: był Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 163
Skąd: Bokiny
Wysłany: 10-02-2009, 18:57   

Hej przetrzepałem juz kilka tematów bo mam delikatny problem z biegami, ale ten przypadek wydaje mi sie chyba biski moim objawom. U mnie jest tak ze biegi wchodzą leciutko zarowno na silnym silniku jak i na ciepłym, problem pojawia sie przy dluzszej jezdzie z koniecznoscia czestej zmiany biegow (np) miasto. Pedał sprzegła tez wtedy zaczyna troche inaczej pracowac. Pomaga np 2-3 krotke wcisniecie sprzegla. Sprzegło jest nowe, pompa sprzegla szczelna(wymienione uszczelki), wysprzeglik suchutki, olej tez odpada (chociaz planuje wymiane), i sprzegło tez juz odpowietrzalem kilkakrotnie i nie widac zadnych wyciekow płynu hydraulicznego. Co o tym myslicie? Czy jedynym wyjsciem jest pozbycie sie tego tłumika czy mozna to kupic??
_________________
Wiatr we włosach, muchy w zębach
 
 
 
cerber
[Usunięty]

Wysłany: 10-02-2009, 20:43   

Jedynie co mi przychodzi to tylko wymiana tłoczka i gumen w wysprzęgliku (80 zł - reparaturka w ASO)
 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-02-2009, 22:02   

cerber napisał/a:
Jedynie co mi przychodzi to tylko wymiana tłoczka i gumen w wysprzęgliku (80 zł - reparaturka w ASO)


Cały wysprzęglik kosztuje mniej więcej tyle w InterCars po rabatach.
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
YourMama 
Mitsumaniak
Piss & Laugh


Auto: był Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 163
Skąd: Bokiny
Wysłany: 10-02-2009, 22:33   

Wysprzeglik kosztuje 85 zł, zestaw naprawczy 22 zł kupiłem już ale chciałem sie jeszcze upewnić popytać żeby na darmo nie babrac sie z tym wysprzeglikiem ale chyba jednak sie za niego zabiore ;)
_________________
Wiatr we włosach, muchy w zębach
 
 
 
hardtek 
Nowy Forumowicz

Auto: galant gls 2.0
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 17
Skąd: kluczbork/brandon
Wysłany: 12-02-2009, 19:00   

czesc witam widze ze skrzynia boli wszystkie galusie moj problem jest nastepujacy:
na zimnym silniku ciezko jest wbic drugi bieg reszta smiga fajnie pol roku temu wymienialem sprzeglo(caly zestaw z robota 400 funów!!!! zdziercy angole)nie wiem czy po wymianie odpowietrzyli sprzeglo wiec zrobilem to sam ale dalej wydaje mi sie malo dynamiczne (zamulone) pomaga kilkukrotne pompowanie ale teraz nawet na rozgrzanym sliniku i skrzyni czasami chrupnie mi ta dwojeczka czy w dwersji dwulitrowej tez jest ten tlumnik??? pozdrawiam
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 12-02-2009, 22:35   

hardtek z tego co wiem to nie ma....... ale mogę się mylić....
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
apsik85
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2009, 22:56   

hardtek napisał/a:
nawet na rozgrzanym sliniku i skrzyni czasami chrupnie mi ta dwojeczka
nie przejmuj się, mam to samo, da się z tym żyć :)
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2009, 06:19   

mi tez od czasu do czasu chrapnie dwojka :) auto przejechane 275kkm.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-02-2009, 10:37   

hardtek napisał/a:
czesc witam widze ze skrzynia boli wszystkie galusie moj problem jest nastepujacy:
na zimnym silniku ciezko jest wbic drugi bieg reszta smiga fajnie pol roku temu wymienialem sprzeglo(caly zestaw z robota 400 funów!!!! zdziercy angole)nie wiem czy po wymianie odpowietrzyli sprzeglo wiec zrobilem to sam ale dalej wydaje mi sie malo dynamiczne (zamulone) pomaga kilkukrotne pompowanie ale teraz nawet na rozgrzanym sliniku i skrzyni czasami chrupnie mi ta dwojeczka czy w dwersji dwulitrowej tez jest ten tlumnik??? pozdrawiam


W takim przypadku bardzo często pomaga wymiana oleju. Choć jak napisałeś, czasem pojawia się problem na ciepłym silniku, więc nie zwlekaj i wymień olej. Polecany na forum to Redline MT90 lub Texaco 75W80 troszkę rzadszy od Redline, dzięki czemu na zimnym silniku lepiej wchodzą biegi.

[ Dodano: 13-02-2009, 10:38 ]
miziek napisał/a:
mi tez od czasu do czasu chrapnie dwojka :) auto przejechane 275kkm.


Miziek przecież Twoja skrzynia niedługo wyzionie ducha to co się dziwić :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.