[EA5W 2.5] "Niskie" sprzęgło - rozwiązanie problem |
Autor |
Wiadomość |
jackkkkk
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 Kombi 98r. LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 27 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16-01-2008, 15:58 [EA5W 2.5] "Niskie" sprzęgło - rozwiązanie problem
|
|
|
W zasadzie od momentu zakupu auta miałem problem ze sprzęgłem - wysprzęglenie odbywało się bardzo nisko, tuż przy podłodze. Jak auto było zimne to w ogóle były problemy z wrzuceniem biegu. Jakiś czas temu padła decyzja o rozbiórce skrzyni i zdiagnozowaniu problemu. Jednakże jest to dość upierdliwa sprawa w V6. Podczas wizyty w warsztacie zajmującym się hamulcami w moim Galu porozmawiałem ze znajomym i dowiedziałem się, że kiedyś był u nich klient z podobnym problemem ale w starszym modelu. Rozwiązaniem zarówno w jego jak i moim przypadku okazało się wyłączenie z układy hydrauliki sprzęgła tłumika (clutch fluid line damper) zamontowanego na obudowie skrzyni biegów (taka puszeczka z wejściem i wyjściem). Po tym zabiegu i odpowietrzeniu układu pojawił się działający w pełnym zakresie pedał sprzęgła.
Owe urządzonko fabrycznie powinno zapobiegać przed zbyt gwałtownym puszczeniem sprzęgła, niestety, ale po wielu latach przestało działać i radykalnie zmniejszyło robocze ciśnienie w układzie.
Mam nadzieję, że ktoś skorzysta z tej porady. |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
jackkkkk
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 Kombi 98r. LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 27 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16-01-2008, 19:45
|
|
|
hmmmmm, ja nie szukam rozwiązania, ja je opisałem.
W przytoczonym przez Ciebie poście nie ma nic na temat tłumika zastosowanego w układzie hydraulicznym sprzęgła |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 16-01-2008, 21:46
|
|
|
Czy to użądzonko jest tylko w sprzegle od 2.5 czy w innych silnikach jest tak samo. Jak to wyłączyłeś, poprostu zrobiłeś obejscie?? |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
jackkkkk
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 Kombi 98r. LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 27 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-01-2008, 06:58
|
|
|
Nie wiem dokładnie w jakich modelach i z jakim silnikiem. Patrząc na schemat układy hydrauliki sprzęgła ten element jest opisany jako 'clutch fluid line damper'.
Obejście polega na bezpośrednim połączeniu rurki wejściowej z wyjściową. |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
cerber [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2008, 14:56
|
|
|
jackkkkk napisał/a: | hmmmmm, ja nie szukam rozwiązania, ja je opisałem.
W przytoczonym przez Ciebie poście nie ma nic na temat tłumika zastosowanego w układzie hydraulicznym sprzęgła |
Każdy element w układzie hydrauliki przez który przepływa ciecz generuje opory więc wypięcie tego elementu spowodowało zmniejszenie oporów co doprowadziło do wzrosu ciśnienia na końcu układu. Jednak czy przyczyną był ten tłumik to jest sprawa dyskusyjna bo nikt nie zrobił pomiarów ciśnienia przed tłumikiem i nie sprawdził czy mieści się w odpowiednim zakresie. Mogło być tak, że faktycznie przyczyną niskiego brania sprzęgła było słabe ciśnienie na pompie które zostało zrekompensowane poprzez usunięcie elementu który był źródłem oporów hydraulicznych. |
|
|
|
 |
YourMama
Mitsumaniak Piss & Laugh

Auto: był Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 163 Skąd: Bokiny
|
Wysłany: 10-02-2009, 18:57
|
|
|
Hej przetrzepałem juz kilka tematów bo mam delikatny problem z biegami, ale ten przypadek wydaje mi sie chyba biski moim objawom. U mnie jest tak ze biegi wchodzą leciutko zarowno na silnym silniku jak i na ciepłym, problem pojawia sie przy dluzszej jezdzie z koniecznoscia czestej zmiany biegow (np) miasto. Pedał sprzegła tez wtedy zaczyna troche inaczej pracowac. Pomaga np 2-3 krotke wcisniecie sprzegla. Sprzegło jest nowe, pompa sprzegla szczelna(wymienione uszczelki), wysprzeglik suchutki, olej tez odpada (chociaz planuje wymiane), i sprzegło tez juz odpowietrzalem kilkakrotnie i nie widac zadnych wyciekow płynu hydraulicznego. Co o tym myslicie? Czy jedynym wyjsciem jest pozbycie sie tego tłumika czy mozna to kupic?? |
_________________ Wiatr we włosach, muchy w zębach
 |
|
|
|
 |
cerber [Usunięty]
|
Wysłany: 10-02-2009, 20:43
|
|
|
Jedynie co mi przychodzi to tylko wymiana tłoczka i gumen w wysprzęgliku (80 zł - reparaturka w ASO) |
|
|
|
 |
spown
Mitsumaniak ^^^^^^^^^^^

Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 625 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-02-2009, 22:02
|
|
|
cerber napisał/a: | Jedynie co mi przychodzi to tylko wymiana tłoczka i gumen w wysprzęgliku (80 zł - reparaturka w ASO) |
Cały wysprzęglik kosztuje mniej więcej tyle w InterCars po rabatach. |
_________________ Mówią źle, mówią zły, mówią wariat... |
|
|
|
 |
YourMama
Mitsumaniak Piss & Laugh

Auto: był Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 163 Skąd: Bokiny
|
Wysłany: 10-02-2009, 22:33
|
|
|
Wysprzeglik kosztuje 85 zł, zestaw naprawczy 22 zł kupiłem już ale chciałem sie jeszcze upewnić popytać żeby na darmo nie babrac sie z tym wysprzeglikiem ale chyba jednak sie za niego zabiore |
_________________ Wiatr we włosach, muchy w zębach
 |
|
|
|
 |
hardtek
Nowy Forumowicz
Auto: galant gls 2.0
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Sty 2009 Posty: 17 Skąd: kluczbork/brandon
|
Wysłany: 12-02-2009, 19:00
|
|
|
czesc witam widze ze skrzynia boli wszystkie galusie moj problem jest nastepujacy:
na zimnym silniku ciezko jest wbic drugi bieg reszta smiga fajnie pol roku temu wymienialem sprzeglo(caly zestaw z robota 400 funów!!!! zdziercy angole)nie wiem czy po wymianie odpowietrzyli sprzeglo wiec zrobilem to sam ale dalej wydaje mi sie malo dynamiczne (zamulone) pomaga kilkukrotne pompowanie ale teraz nawet na rozgrzanym sliniku i skrzyni czasami chrupnie mi ta dwojeczka czy w dwersji dwulitrowej tez jest ten tlumnik??? pozdrawiam |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 12-02-2009, 22:35
|
|
|
hardtek z tego co wiem to nie ma....... ale mogę się mylić.... |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
apsik85 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-02-2009, 22:56
|
|
|
hardtek napisał/a: | nawet na rozgrzanym sliniku i skrzyni czasami chrupnie mi ta dwojeczka | nie przejmuj się, mam to samo, da się z tym żyć |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2009, 06:19
|
|
|
mi tez od czasu do czasu chrapnie dwojka auto przejechane 275kkm. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-02-2009, 10:37
|
|
|
hardtek napisał/a: | czesc witam widze ze skrzynia boli wszystkie galusie moj problem jest nastepujacy:
na zimnym silniku ciezko jest wbic drugi bieg reszta smiga fajnie pol roku temu wymienialem sprzeglo(caly zestaw z robota 400 funów!!!! zdziercy angole)nie wiem czy po wymianie odpowietrzyli sprzeglo wiec zrobilem to sam ale dalej wydaje mi sie malo dynamiczne (zamulone) pomaga kilkukrotne pompowanie ale teraz nawet na rozgrzanym sliniku i skrzyni czasami chrupnie mi ta dwojeczka czy w dwersji dwulitrowej tez jest ten tlumnik??? pozdrawiam |
W takim przypadku bardzo często pomaga wymiana oleju. Choć jak napisałeś, czasem pojawia się problem na ciepłym silniku, więc nie zwlekaj i wymień olej. Polecany na forum to Redline MT90 lub Texaco 75W80 troszkę rzadszy od Redline, dzięki czemu na zimnym silniku lepiej wchodzą biegi.
[ Dodano: 13-02-2009, 10:38 ]
miziek napisał/a: | mi tez od czasu do czasu chrapnie dwojka auto przejechane 275kkm. |
Miziek przecież Twoja skrzynia niedługo wyzionie ducha to co się dziwić |
|
|
|
 |
|