Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
28-01-2009, 11:21
Drgania na kierownicy w Outku II
Autor Wiadomość
Mateusz 
Forumowicz


Auto: L 200, 2011 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Warszawa/Kalisz/Polska
Wysłany: 16-01-2008, 17:58   Drgania na kierownicy w Outku II

Witam,
od kilku dni obserwuje zjawisko ktore ma miejsce przy predkosciach powyzej 100-110km/h przy wlaczonym na stale napedzie 4WD, na kierownice przechodza drgania. Nie sa to jakies mega drgania ale sa one wyczuwalne dosc dobrze.
Zamierzam wybrac sie do serwisu przy najblizszej okazji ale najpierw chcialem Was zapytac czy nie spotkaliscie sie z podobnym efektem w swoich autach? jakie sa Wasze ewentuale rady? Nie nalze do osob zbyt przewrazliwionych ale tez staram sie nie bagatelizowac spraw, slowem cos jest na rzeczy.
pozdrawiam,
mateusz
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-01-2008, 18:40   

Może najzwyczajniej w świecie masz niewywazone koła?
_________________

 
 
KowaliK 
Mitsumaniak
01339/KMM

Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 990
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-01-2008, 20:45   

U mnie przy włączonym 4WD jest tylko głośniej w środku.. ale radze sprawdzić czy masz dobrze wyważone koła. ;)
 
 
alvent
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2008, 21:51   

U mni drgań prawie nie ma..piszę prawie, gdyż jakieś bardzo minimalne się pojawiają przy około 130/h. Natomiast mam inne dziwne zchowanie...przy prędkości 120-130/h zaczyna ściagać w lewo...przy mniejszych prędkościach tego nie ma - być może to geometria, ale dlaczego objawia sie dopiero przy wspomnianych prędkościach....niebawem bedę na przeglądzię więc mam nadzieję, ze zostanie to rozwiązane.
 
 
Mateusz 
Forumowicz


Auto: L 200, 2011 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Warszawa/Kalisz/Polska
Wysłany: 16-01-2008, 22:24   

Kola byly oczywiscie wywazane i sa to nowe kola ale dziekuje za Wasze opinie, bardziej zastanawia mnie specyfika zimowej opony ktora jest dosc specyficzna i moze powodowac takie objawy w pewnych granicach temperatur przy okreslonej duzej predkosci- ale to takie moje dyrdymaly nie poparte naukowymi badaniami, ostatnie dni troche cieple sa wiec tak tylko przypuszczam co to moze byc.
pozdrawiam,
mateusz
 
 
medan
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2008, 23:36   

Mateusz napisał/a:
sa to nowe kola
... i już
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-01-2008, 09:21   

Jednak stawiam na kola najpierw zamien przod z tylem i zobacz czy jest inaczej. Potem pojedz do dobrego oponiarza i popros o sprawdzenie. Jesli masz czas i pieniadze to niech zobacza felgi. Moze juz skrzywiles na jakiejs dziurze i masz bicie. Potem opony i niech zrobia optymalizacje. Moze tak byc, ze masz jakas jajowata albo byla ostro przytarta. Jesli tu bedzie ok to wywazenie nie powinno byc problemem. Jesli wykonaja to dokladnie a obiawy nie ustapia to zostaje proba na letnich, ktore nie powodowaly takich wibracji wczesniej. No jak to juz nie pomoze to trza sprawdzic uklad kierowniczy.
Sadze, ze to kola choc roznie moze byc
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Leszek_Kamil
[Usunięty]

Wysłany: 17-01-2008, 12:36   

witam
miałem podobnie też mi kierownica powyżej 100km/h drgała i co sie okazało było to spowodowane nie za dobrym myciem felg i felga w środku była cała z błota :) (tak że szpachelką musiałem zdrapywać) po wyczyszczeniu już jest ok może zobacz może to samo masz :) u mnie to pomogło :)
 
 
Mateusz 
Forumowicz


Auto: L 200, 2011 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Warszawa/Kalisz/Polska
Wysłany: 17-01-2008, 15:54   

witam,
raz jeszcze dziekuje za Wasze komentarze.
Jestem juz po wizycie u wulkanizatora, przednie kola oba sprawdzone, felgi bez uszkodzen, cisnienie bez zarzutu( dla pewnosci dobito do 2.2), wywazenie takze ok ( na jednym braklo 10gr). Jak sie okazuje wplyw na drgania moglo miec silne zabrudzenie(o czym pisze Leszek) felgi od wewnatrz, nie jest to do konca potwierdzone ale sprawdze, oba kola zostaly oczyszczone bardzo dokladnie teraz faza testow. Jesli nadal problem bedzie sie pojawial wtedy serwis w celu sprawdzania ewentualnych luzow zawieszenia itp
pozdrawiam,
mateusz
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-01-2008, 16:01   

no wlasnie jeszcze sprawa cisnienia ale to juz sprawdzone :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-01-2008, 16:55   

Ja proponuję wyważenie kół na samochodzie bez zdejmowania, zrobisz to u Shell'a.
 
 
remains
[Usunięty]

Wysłany: 13-04-2009, 20:31   

Witam!

Panowie! Jak sie rozwiazal ten problem, bo ja niestety mam to samo:((((
Przy 120 i w gore strasznie drzy mi kierownica. Mam salonowe 18'ki. W zeszlym roku tego nie bylo. W tym, przy wymianie mi dodatkowo wywazali. A teraz mam te "przyjemnosci".
Jakies rady?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 14-04-2009, 18:59   

remains napisał/a:
W tym, przy wymianie mi dodatkowo wywazali. A teraz mam te "przyjemnosci".
Jakies rady?
zareklamować wyważenie. Jak kupiłem drugi komplet alu na zimówki to po pierwszym wyważeniu jeździć się nie dało. 18" z racji średnicy mają większe wymagania odnośnie wyważenia. Reklamuj do skutku. Zazwyczaj mają możliwość wyważenia z dokładnością do 1g. W zakładzie, w którym zmieniam koła mają trzy rodzaje wyważenia - oczywiście w różnych cenach. ponieważ też czasami jeżdżę nieco szybciej to niestety wybieram najdroższe - również najdokładniejsze.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
remains
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2009, 20:01   

No to mnie zaskoczyles.
Nie wiedzialem o czyms takim.
Wiesz moze ,ktore z tak zwanych 'markowych' serwisow ( poza ASO ) to robia?
 
 
Mont 
Forumowicz


Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 290
Skąd: dziura
Wysłany: 14-04-2009, 20:27   

rezon napisał/a:
Jak kupiłem drugi komplet alu na zimówki


zimówki też kupiłes 18" ??
W aucie żony mam od nowości alu 17" , przy zakupie felg na zimę doradzono mi zmniejszenie obręczy. Twierdzili, że do tego auta fabrycznie powinny być mniejsze felgi.
Jak to jest w Outlanderach ?? Wersja Itnense sprzedawana jest na 16"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.