[Cari 1.8 GDI] Intensywny zapach spalin HELP |
Autor |
Wiadomość |
sslay [Usunięty]
|
Wysłany: 14-01-2008, 23:42 [Cari 1.8 GDI] Intensywny zapach spalin HELP
|
|
|
Witam wszystkich
Zaczne od tego ze jestem od niedawna szczesliwym posiadaczem mitsubishi carisma 1.8 GDI rocznik 2001.Forum przegladalem pare razy ale nie udalo mi sie wyszukac tematu z ktorym wiaze sie moj maly a moze duzy problem.Zaczne od tego ze spalanie w moim misku to jakies 13l na 100 przy naprawde spokojnej jezdzie( w miescie).Komputer pokazuje ze samochod spala 8.3l tylko ze on tak pokazuje bez przerwy (cyferki wogole nie rosna ani nie maleja) ostatnio zrobilem nim przejazdzke w trasie po autostradzie i na wyswietlaczu pojawilo sie 8.2 coz niewielka roznica .Podczas postju w srodku jak i na zewnatrz samochodu wyczuwalny jest INTENSYWNY zapach spalin.Carisma ma jakies 130 tys km przebiegu,i z tego co mi wiadomo niebyl wymieniany jeszcze filtr paliwa czy moze byc on przyczyna tych zapachow czy raczej stawiacie na katalizator lub sonde lambda???Niewiem od czego powinienem zaczac wymiane.Z gory dzieki.Pozdrawiam Wszystkich |
|
|
|
 |
mareqm
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI ,2003 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 94 Skąd: okolice W-wy
|
Wysłany: 15-01-2008, 07:26
|
|
|
Zresetuj komputer, to pewnie pojawią się prawidłowe wskazania.Jeżeli czujesz spaliny w samochodzie to sprawdź czy nie ma nieszczelności przy kolektorze wydechowym i dalej w układzie wydechowym.Wskazana byłaby pomoc drugiej osoby.Otwórz maskę, włącz silnik i dodaj gazu.Nieszczelności będzie będzie można wyczuć zbliżając rękę do elementów układu wydechowego ( tylko NIE dotykaj) lub usłyszeć.
Pozdrawiam |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 15-01-2008, 08:29
|
|
|
Cari w mieście pali tyle co każde inne auto o tej mocy i pojemności. Jedyne oszczędności masz tylko i wyłącznie wtedy gdy włącza się tryb ECO jak jedziesz jednostajnie bez przyśpieszeń i bez obciążenia więc po płaskim i wtedy u ciebie powinna zapalać się na zegarach ta kontrolka ECO. To co ci pokazuje wyświetlacz to średnie spalanie od czasu ostatniego resetu tegoż wskazania. Ty nie masz wskazania spalania chwilowego - to jest w Cari przed liftingiem (ale nie ma za to kontrolki ECO). Zresetuj to średnie spalanie dłuższym przytrzymaniem przycisku (chyba DISP u ciebie) i będziesz miał od nowa zliczaną średnią. Sprawdź ile ci w trasie spali. generalnie można by sprawdzic czy sonda lambda nie jest na wykończeniu ale moja w mieście zimą na krótkich odcinkach po górzystym terenie na automacie ostatnio przy mrozach -12..-15 °C na odcinkach 5-8 km paliła mi po 13-14l |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
sslay [Usunięty]
|
Wysłany: 15-01-2008, 20:37
|
|
|
Dzieki za porady chlopaki, Saphire a propo ECO to swieci jak nalezy zawsze wystarczy ze troche silnik rozgrzeje i sie zapala.Tylko problem w tym ze ja jezdzilem puki co jak staruszek az do wymiany rozrzadu ECO rzadko gaslo a zawsze mi spalal dosc duzo,a Manchester nie jest gorzystym terenem a takiej temperatury jak -12 to nawet tu w zamrarzalce niespotkasz, kiedys czytalem ze niektorym spala 7 litrow wiec sie troche zaniepokoilem.Niestety resetowac wyswietlacza tez juz niemoge (uznalem go za nieprzydatny)i wyciagnolem seryjne radio a wlozylem inne,a ta sonde lambda to jak niby moglbym sprawdzic jest na to jakis domowy sposob??Dzis pytalem o nowa NGK niejest to jakas astronomiczna kwota ale wolal bym nie kupowac zbednych czesci. |
|
|
|
 |
KSCar [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2008, 05:59
|
|
|
Bez MUTa się nie obejdzie. Jaka jest wartość parametru 12? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 16-01-2008, 10:08
|
|
|
Hehe 7l to może w trasie ci spali jak nie będziesz przekraczał 110 i jechał jak emeryt. Po mieście oczekuj raczej czegoś w okolicach 9-11l a lambdę można sprawdzić voltomierzem poprzez wkłucie się jej kabelki sygnałowe i napięcie powinno skakać między 0.2 a 0.8 V niemniej naprawdę by to zrobić solidnie to trzeba by MUT'em obadać i trzasnąć wykres lambdy funkcji obrotów silnika itp. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Cysio [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2008, 11:36
|
|
|
Spalanie na kompie (lub inne wskazanie, zależy co ci wyświetla po wyjęciu radia) możesz wykasować jak przytrzymasz czarny guziczek w lewym dolnym rogu pod wyświetlaczem. |
|
|
|
 |
sslay [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2008, 07:23
|
|
|
Cysio genialna podpowiedz.Przycisk dziala .Wczesniej musialem za krotko go przytrzymac. Dzis z samego rana zrobilem przejazdzke nacisnolem skasowalem i przy predkosci 110 pokazywalo 6.1 l:shock: .Dzieki wielkie.Wczoraj dodalem do paliwa srodek przeczyszczajacy wtrysk (STP) wydaje mi sie ze to pomoglo i zredukowalo spalanie. Zobaczymy co dalej.
[ Dodano: 29-02-2008, 10:45 ]
Jak juz pisalem wczesniej z w moim misku smierdzialo spalinami znalazlem przyczyne [img]29022008_113625_sslay2.JPG[/img] czy wie ktos co to jest?bylo odlaczone i z tamtad ulatnial sie zapach.
[ Dodano: 29-02-2008, 10:46 ]
chyba cos mi nieposzlo z wklejeniem fotki |
|
|
|
 |
|