Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Jaka diagnoza? Carisma 1,9 td 98r.
Autor Wiadomość
mumins1
[Usunięty]

Wysłany: 18-01-2008, 17:32   [Cari 1.9TD] Jaka diagnoza? Carisma 1,9 td 98r.

Witam czy ktoś znający się na tym motorze F8QT mógłby mi pomoc wstępnie zdiagnozować co się dzieje z moją cari?
A mianowicie trudności z odpaleniem rano na mrozie ( 3 do 4 razy trzeba podgrzać świece )
jak silnik ciepły raczej nie ma z tym problemu, jak motor zapali falujące obroty - podbijane do góry, podczas jazdy mułowaty jak trzymam jednostajnie obroty, jak depnę po gazie przydławi się na moment a później odżywa i znów się krztusi a przy tym z rury dymi na biało - czuć niespaloną ropę i nie ważne czy na biegu jałowym czy podczas jazdy.

Zaznaczę od razu że nie mam przyśpieszacza kąta wtrysku ( tą gruszkę z linką pod linką z gazem chyba tkz. "ssanie" ) czy to możliwe że przez to mam wszystkie te objawy???

Dwie godzinki temu zrobiłem odczyt ECU z gniazda serwisowego i oto on:

11 - czujnik temperatury płynu chłodzącego ( zbyt niski lub nieznany )
12 - dźwignia przestawiacza potencjometru
16 - czujnik położenia wału korbowego
28 - lampka wskaźnika usterek
35 - napięcie akumulatora
51 - zawór elektromagnetyczny ( korekcji wtrysku )

[ Dodano: 18-01-2008, 18:36 ]
przepraszam za błąd
"Dwie godzinki temu zrobiłem odczyt ECU z gniazda serwisowego i oto on: "

nie ECU tylko CE ( check engine )
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 18-01-2008, 18:47   

Witam!

Kiepskie odpalanie przy niskich temperaturach może być spowodowane kilkoma rzeczami:
- niesprawna/e świece żarowe
- za małe luzy zaworowe

Ja miałem i to i to: najpierw zrobiłem luzy (ale to rok temu, bo miałem zerowe a powinny być 0.2mm) a niedawno wymieniłem wszystkie świece żarowe, bo kiepsko palił na mrozach i jak już załapał to obroty skakały jak zwariowane od 600 do 900).
Proponuję Ci wymienić świece żarowe (koszt około 120PLN, ja tyle dałem za 4 Bosche).

Dławienie silnika przy gazowaniu wskazywaloby na zawór korekcji wtrysku (jeżeli to dławienie jest stale, bo jak tylko po odpaleniu na mrozikach to ja obstawiam Świece żarowe).

A check'a to czytałeś czym? chyba nie miganiem bo podobno w tych silnikach to nie działa tylko seriws i czytnik (ale tego to pewien nie jestem, w każdym bądź razie ja czytałem błędy w ASO).

A to tzw. ssanie to nie przyśpieszacz kąta wtrysku tylko takie coś co jak jest zimno napina linkę, która powinna podnieść obroty, a jak jest cieplej, lub silnik się nagrzeje linkę luzuje i obroty spadają (sam mam z tym problem).

Suma sumarum wymień świece!

Pozdrawiam

Werwolf
 
 
 
mumins1
[Usunięty]

Wysłany: 18-01-2008, 19:20   

Dzięki za zainteresowanie Werwolf , jeżeli chodzi o dławienie to jest ono stałe nie ważne czy po odpaleniu czy jak depnę gaz ( wtedy na chwilę kopa dostaje i znowu sie dusi ) , jeżeli chodzi o check'a to czytałem go migotaniem ( jest na forum, tam gdzie opis do benzyniaków )
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 18-01-2008, 19:34   

Jak dławi się kiedy silnik jest ciepły to wskazywałoby na zawór korekcji wtrysku (albo się zacina, podobno jest w nim jakaś igliczka, która lubi się zaciąć, ale ja jej nie znalazłem). Koszt 350 zamiennik albo ponad 600 oryginał.

Jeżeli chodzi o czytanie błedów to podobnie jak ja masz TD (a nie Tdi, czy benzynę), silnik Renaulta F8QT, no i z tego co się orientuję to miganie tu nie działa, więc całkiem możliwe że odczytałeś sobie jakieś bzdury.

Werwolf
 
 
 
mumins1
[Usunięty]

Wysłany: 18-01-2008, 19:41   

czesterek

Auto: mitsubishi carisma 1.9 TD
Region: Warszawski
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 14
Skąd: kozienice

Wysłany: 03-12-2006, 18:16
Witam klubowiczów odnośnie silników 1.9 TD jest tak samo jak opisał CHOOPER a kody błędów do diesla podam jutro panowie bo mam wszystkie spisane w samochodzie

[ Dodano: 04-12-2006, 10:48 ]
kody błędów do 1.9 td

11-czujnik temperatury płynu chłodzącego(zbyt niski lub nieznany)
12- dźwignia przestawiacza potencjometru
13-czujnik ciśnienia atmosferycznego
14- czujnik temperatury powietrza zasycanego
15- napięcie akumulatora
16-czujnik położenia wału korbowego
17-czujnik ruchu iglicy
18-czujnik prędkosci jazdy
21-zawór elektromagnetyczny ( korekcji wtrysku )
22-zawór elektromagnetyczny recylkulacji spalin EGR
23 lampka kontrolna żarzenia
24 i 25 -przekaźnik świec żarowych
26 - elektrozawór podwyższenia biegu jałowego
28- lampka wskaźnika usterek
31-czujnik temperatury płynu chłodzącego ( zbyt wysoki lub nieznany )
32-dźwignia przestawiacza potencjometru
33-czujnik ciśnienia atmosferycznego
34-czujnik temperatury powietrza zasycanego
35-napięcie akumulatora
38-czujnik prędkosci jazdy
41 i 51-zawór elektromagnetyczny ( korekcji wtrysku )
42-zawór elektromagnetyczny recylkulacji spalin EGR
43-lampka kontrolna żarzenia
44,45,53,54-przekaźnik świec żarowych
46-elektrozawór podwyższenia biegu jałowego
48-lampka wskaźnika usterek
55-sterownik - napiecie czujnika

Błędy są powtarzalne więc do 28 błedu jet to na zasadzie ze sygnał jest zbyt niski lub nieznany a powyżej że sygnał jest zbyt wysoki lub nieznany . Jak by co to proszę o poprawienie czegoś jak pokopałem. Pozdraiam wszystkich.
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 18-01-2008, 19:47   

Cóż, mea culpa.
Przepraszam za nieumyślne wprowadzenie w błąd.

Werwolf

[ Dodano: 18-01-2008, 19:49 ]
Może głupio zapytam, ale Check Ci świeci??
 
 
 
mumins1
[Usunięty]

Wysłany: 18-01-2008, 19:57   

Mylić się to ludzka rzecz....
W każdym bądź razie tak check się świeci ( inaczej, jak jadę bez postojów to gaśnie i zapala się kiedy mam postój - bieg jałowy, tak bynajmniej zaobserwowałem )
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 18-01-2008, 20:15   

A spróbuj zobić tak:
odpal silnik, jak będzie już chodził "w miarę" i świecić będzie check, lekko wciśnij pedał gazu tak żeby obroty wzrosły do około 1500 i tak trzymaj, jak kontrolka zgaśnie to masz uszkodzony (albo zabrudzony) potencjometr od gazu.
Ja miałem to i zrobiłem tak:
zdemontowałem go, wrzuciłem do ropy, potem omiziałem z zanieczyszczeń pędzelkiem, wysuszyłem, zamontowałem i ustawiłem (po załączeniu stacyjki ustawiasz go tak żeby na wyjściu - chyba środkowy pin w złączce - w stosunku do masy było 0.6V lub troszkę więcej. Jak Ci się to uda to powinno zniknąć świecenie Checka. U mnie pomogło

Werwolf
 
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 18-01-2008, 20:53   

Ja bym stawiał na czujnik kąta wtrysku u mnie też tak było a nawet gorzej bo nie dało sie jechać. I dymił na biało tak jak jesienna mgła :D Świece oczywiście też możesz sprawdzić ale one nie mają wpływu (większego) na dymienie czy mulenie. Ciężki rozruch może być spowodowany nie prawidłowymi luzami zaworowymi lub zbyt gęstym olejem. Jaki masz zalany? Powinien być półsyntetyk (przynajmniej) 10W40 lub lepszy.
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
mumins1
[Usunięty]

Wysłany: 18-01-2008, 21:15   

mam ELFA 15W40 minerał - niestety poprzedni właściciel zalał już minerałem i bałem się wrócić na półsyntetyk z wiadomych przyczyn
W takim bądź razie chciałbym się bliżej przyjrzeć temu czujnikowi kąta wtrysku - gdzie go mogę bliżej zlokalizować ?
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 18-01-2008, 21:19   

z przodu pompy wtryskowej pod linką ssania i gazu jest ten czujnik wkręcony w pompę na klucz 27 mm dochodzi do niego przewód elektryczny dwużyłowy najczęściej z wtyczką i przewód pneumatyczny z tego co pamietam idzie na podszybie. poniżej tego jest taki dużo większy wyglądający jak metalowa puszka zawór turbo. Napewno znajdziesz

Powodzenia :)
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
mumins1
[Usunięty]

Wysłany: 18-01-2008, 21:32   

ok dzięki,
jutro jak będę miał czas to pogrzebie trochę w mojej cari

[ Dodano: 18-01-2008, 22:08 ]
A tak nawiasem mówiąc ten czujnik kąta wtrysku o którym mówi kielurkk
to to samo co zawór korekcji wtrysku o którym mówi Werwolf ???
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 19-01-2008, 19:55   

mumins1 napisał/a:
A tak nawiasem mówiąc ten czujnik kąta wtrysku o którym mówi kielurkk
to to samo co zawór korekcji wtrysku o którym mówi Werwolf ???


Tak to to samo tylko różni ludzie różnie na to mówią. Ja jak szukałem takiego żeby kupić to co sklep to inna nazwa. A z angielskiego na diagramie silnika to "timming control" się nazywa :)
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Marex
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2008, 20:35   

Pomocy!!! Po włączeniu zapłonu wszystko było ok, ale po uruchomieniu przełączył się w tryb awaryjny, obroty spadły na 400. :? Spalił się bezpiecznik 20A od silnika. Przestały działać świece żarowe, również zawór elektromagnetyczny od pompy. teraz po włożeniu nowego bezpiecznika wszystko powtórzyło się od początku tzn.po właczeniu zapłonu od razu wywaliło bezpiecznik. Co robić? :roll:
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 25-01-2008, 21:19   

Szukać zwarcia.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.