Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Klima w trybie Econo lub w AC
Autor Wiadomość
Jacek
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2005, 21:22   Klima w trybie Econo lub w AC

Hej mam Colta 1990 z klimą, ma ona dwa tryby pracy Econo i AC, niestety nie widzę różnicy między jej działaniem w tych trybach, podejrzewam, że działa cały czas na Econo bo temperaturę na wylocie środkowego nawiewu mam od 8 do 11 st. Celc. co wydaje mi się za mało, zanim pójdę do jakiegoś serwisu to chciałbym wiedzieć czego się domagać, może ktoś z was ma serwisówkę?
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-05-2005, 23:44   

to kwestia sprezarki
w trybie econom klima chyba dziala bez sprezarki, albo wlancza ja cojakis czas, w trybie ac sprezarka chodzi non stop.
Wniosek:
w trybie econom chlodzi nieco slabiej, ale spalanie mniejsze.

Ja osobiscie uzywam tylko trybu eco, zadko kiedy AC.
A sama klime wlanczam tylko wtedy kiedy upal jest niedozniesienia, bo jakos mi sie zle oddycha powietrzem z klimy
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 26-05-2005, 01:28   

econo tak jak sama nazwa wskazuje to tryb ekonomiczny, sprezarka zalacza sie co jakis czas, nie wiem na jakiej zasadzie to dziala tzn. czy ma jakis czujnik ale wyglada to tak: w trybie econo leci zimne powietrze, po jakims czasie leci o drobine cieplejsze i znowu zimne - wytlumaczenie na chlopski rozum
w trybie ac klima chodzi nonstop i ciagle leci zimne.
tryb econo jest fajny ale czasem w trasie potrafi zaskoczyc wlaczeniem sprezarki podczas wyprzedzania zabierajac troche KM w 1.6
korzystajac z tematu ciekaw jestem czy takie czeste zalaczanie sprezarki sluze jej dobru? czy ten tryb econo pozwalajac zaoszczedzic troche paliwa w dluzszym okresie nie okaze sie bardzo kosztownym (wymiana sprezarki).
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-05-2005, 09:27   

arturro napisał/a:

korzystajac z tematu ciekaw jestem czy takie czeste zalaczanie sprezarki sluze jej dobru? czy ten tryb econo pozwalajac zaoszczedzic troche paliwa w dluzszym okresie nie okaze sie bardzo kosztownym (wymiana sprezarki).


sluszna uwaga...
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-05-2005, 16:23   

Po kolei - tryb ECONO daje takie same schładzanie jak tryb AC ale nie chłodzi stale tylko z przerwami.
Nie sądzę żeby miało to wpływ na żywotność sprężarki i nie słyszałem o takich przypadkach.
Co do temperatury w kratkach i tego jak działa klima w trybie ECONO - owszem jest czujnik pod deską rozdzielczą za schowkiem a temperatura jaką można uzyskać na kratkach - można i niższą niż te 11 stopni gdy się przełączy na recyrkulację powietrza klima ma określoną wydajnośc i wyżej dupy nie podskoczy :wink: wszystko zależy od modelu - w Stanach były montowane dwie o różnej wydajności w zależności od miejsca sprzedaży - stany północne model Chicago stany południowe model California ja mam taka i jest zdecydowanie zbyt wydajna jak na Polskie warunki.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-05-2005, 21:18   

pamietajcie ze niepowinno sie jechac zbyt dlugo na obiegu zamknietym przy klimie. Mozna latwo zasnąc. Ja czesto jak jade z klima mam lekko uchyloną szybę aby troche zneutralizowac suchość klimatyzowanego powietrza.
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 26-05-2005, 21:59   

ale bezsensownie jest jechac z otwartym obiegiem bo wciaga cieple powietrze z zewnatrz.
w carismie zauwazylem (zreszta w firmowych autach tez) ze najlepiej klime ustawic na przednia szybe aby zwiekszyc jej wydajnosc, pewnie przednia szyba dziala jak szklarnia i jesli ja sie schlodzi to i cale autko tez.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-05-2005, 16:46   

ale zatoki w ten sposób można przeziębić... Ja zawsze ustawiam klimę na nogi czasem wspomagam się kratkami wentylacyjnym ustawienie na głowę jest dlamnie zabójcze - ból głowy jest nie do zniesienia.
Zresztą przed wyriszeniem w drogę dobrze jest samochód schłodzić - włącvzyć nawiew na max i otworzyć na chwilę drzwi żeby pozbyć się gorącego powietrza (w samochodzie zawsze jest goręcej niż na zewnątrz) a potem zamknąć klima na max i włączyć recyrkulację co dość szybko powinno dać efekt.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Jacek
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2005, 18:05   

Hej, a ja was bym i tak poprosił o ewentualne zmierzenie temperatury w kratkach przy okazji na ustawieniu na max, u mnie jednak trochę słabo, ale może mam zbyt duże wymagania, a może moja sprężarka słabo pcha, a może mam wymieniony R12 na jakiś zamiennik, który ponoć jest gorszy.
Tak poza tym to myślę co by zajrzeć do parownika i odgrzybić go trochę, a może on jakiś brudny jest, czy ktoś się tam dobierał w Colcie, ja na razie tylko schowek demontowałem, może macie jakiś schemat??
Dzisiaj (następnego dnia niż to powyżej) pomierzyłem temperatury w kratkach u kolegi Nissan Primera 2000 rok i jest bardzo podobnie, zatem chyba moja klima nie jest zła, inną sprawą jest brak atermicznych szyb u mnie, tzn. są trochę przyciemniane, ale słońce to wali przez nie niemiłosiernie.
 
 
Jacek
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2005, 21:09   

OK, mniej więcej już wiem, sprawdziłem sobie na schemacie klimy od CAO, przełącznik temperatury - ten za parownikiem wyłącza klimę przy 8st C w położeniu Econo, i przy 3,2 w położeniu DRY. U mnie zatem na Econo działa OK, ale chyba nie na AC. Bardzo bym prosił :D uśmiech do Huberta od schemat Klimy w C50 silniczek 4G15. Wtedy bym mógł jechać do warsztatu albo elektryka, żeby to sprawdził.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.