historia silników CA4A CA1A CA5A |
Autor |
Wiadomość |
nafta [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2008, 22:13 historia silników CA4A CA1A CA5A
|
|
|
Witam serdecznie!
Mam pytanie do Was - forumowicze, jaka jest historia silników w Mitsubishi Coltach?? Szukając w internecie dowiedziałem się, że silniki CA4A I CA1A są konstrukcjami HYUNDAI'a (http://pl.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Colt) a silnik o pojemności 1,6 jest modyfikacją pierwotnej konstrukcji 1,5.
Jak wygląda kwestia 1,8 CA5A?? Jest to konstrukcja Mitsubishi??
Z góry dzięki za rzetelne odpowiedzi, pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 22-01-2008, 22:31
|
|
|
z tego co ja wiem to hyundai korzystal z technologii mitsu a nie odwrotnie |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-01-2008, 22:40
|
|
|
Cytat: | z tego co ja wiem to hyundai korzystal z technologii mitsu a nie odwrotnie |
Mam podobne zdanie.
nafta, tak nawet na chłopski rozum - jakie osiągnięcia w motoryzacji ma Mitsu, a jakie Hyundai
Koreańczycy w tamtych czasach, to się dopiero uczyli tak naprawdę motoryzacji i zbierali do swoich aut części i doświadczenia z japońskich aut. |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 22-01-2008, 22:44
|
|
|
Co to za bzdury w tym artykule
Rozwiercone 1.5, obecnie 3 generacja colta ... to nie wymaga komentarza |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
nafta [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2008, 22:51
|
|
|
Marcin-Krak napisał/a: | nafta, tak nawet na chłopski rozum - jakie osiągnięcia w motoryzacji ma Mitsu, a jakie Hyundai | Na chlopski rozum to Hyundai jak koncern ma przeogromne osiagniecia w ogolnie rozumianym przemysle azjatyckim i swiatowym a w tym także w motoryzacji. Nie chce porównywać samochodów czy renomy marek, tylko dowiedziec sie kto obmyslil tak fajne silniki |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-01-2008, 23:00
|
|
|
Artykuł w wiki to stek TOTALNYCH bzdur napisanych przez jakiegoś napalonego Hunajomaniaka........
Np.
1. 1.5 i 1.6 różnią się mniej więcej tym czym się różni krzesło od krzesła elektrycznego..... nie znajdziesz w tych konstrukcjach 2 zbieżnych elementów....... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
hoodzix [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2008, 23:06
|
|
|
Bartek napisał/a: | 1.5 i 1.6 różnią się mniej więcej tym czym się różni krzesło od krzesła elektrycznego..... nie znajdziesz w tych konstrukcjach 2 zbieżnych elementów | A to ciekawe, bo reszta forumowiczow twierdzi ze te silniki to praktycznie te same konstrukcje, i ze hyundai mial licencje na silniki mitsu (co przeczy temu artykulowi, ale moze bylo na odwrot), wiec Ciebie nie rozumiem... Kolejny, ktory nie docenia hyundai'a... a to blad
[ Dodano: 22-01-2008, 23:08 ]
Bartek napisał/a: | 1.5 i 1.6 różnią się mniej więcej tym czym się różni krzesło od krzesła elektrycznego..... nie znajdziesz w tych konstrukcjach 2 zbieżnych elementów....... |
Nie znajde zbieznych elementow... hmmm a to w takim razie czym roznia sie te jednostki?? znam dobrze jedna i druga i sa bardzo zbiezne... pomijajac uklad zasilania |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 22-01-2008, 23:18
|
|
|
1.5 w hulatajach to licencja 4g15. chodzi mi o auta montowane w latach 90tych przez hyunadya. tekst z wikipedii czytalem juz ponad rok temu. caly czas wisza te bzdety a ludzie czytaja... |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-01-2008, 23:48
|
|
|
hoodzix, 4g15 i 4g92?????? Podobne mają jedynie pokrywy zaworów i taki napis "Mitsubishi" czy jakoś tak
Uwierz mi, znam każdą najmniejszą śrubkę w obu konstrukcjach....... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-01-2008, 23:52
|
|
|
hoodzix napisał/a: | hyundai mial licencje na silniki mitsu (co przeczy temu artykulowi, ale moze bylo na odwrot) | Hyundai w czasach gdy raczkował w branży samochodowej brał silniki "żywcem" od Mitsubishi. Później na tyle się rozwinął, że potrafił poskładać silnik korzystając z podzespołów kilku azjatyckich koncernów samochodowych. hoodzix napisał/a: | Kolejny, ktory nie docenia hyundai'a... a to blad | Dziwnie rozumujesz kolego, jeśli z postu Bartka wyczytałeś słowa drwiny pod adresem Hyundai'a .
[ Dodano: 22-01-2008, 23:54 ]
hoodzix napisał/a: | to w takim razie czym roznia sie te jednostki?? znam dobrze jedna i druga i sa bardzo zbiezne... pomijajac uklad zasilania | A ja bym powiedział, że układ zasilania jest identyczny |
|
|
|
 |
|