[ALL] Dokładny opis odczytu błędów ecu |
Autor |
Wiadomość |
mieciuu [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2008, 20:36 [ALL] Dokładny opis odczytu błędów ecu
|
|
|
Witam
Wiem że temat był już poruszany nieraz na forum ale niestety nie moge znaleść jak dokładnie podpiąć tą diode do złącza diagnostycznego aha na stronie krzyżaka jest to złącze czarne ja w miśku mam białe, jak ktoś wie jak to zrobić dobrze proszę o napisanie jak i gdzie. |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 22-01-2008, 22:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 22-01-2008, 20:59
|
|
|
Hej, zbadaj kompa. Zrób sobie diodę na kablach (12V) i podepnij się pod gniazdo serwisowe. Jest z lewej strony pod plastikami z obudowy kierownicy, obok skrzynki z bezpiecznikami (to białe na foto)
Są tam dwa piny. Górny jest minusem a dolny plusem (może nie być minusa, weź wtedy masę z zapalniczki). Jak dobrze podepniesz to dioda będzie migała po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC: długi sygnał - 10 (dziesięć), krótki sygnał 1 (jeden). Błędy mają zawsze postać dziesiątki i jedności np.: 11, 14, 41. Dioda będzie migać tak |.|....||||. i pętla i od początku to samo. Jak zrobisz diagnozę to daj znać co wyszło Później podziałamy dalej |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
mieciuu [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2008, 21:02
|
|
|
ok a jak sie będzie zachowywać dioda jeśli nie będzie zadnych błędów bo jeśli są to miga |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 22-01-2008, 22:47
|
|
|
O ile dobrze pamietam miga caly czas w tym samym tempie |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 23-01-2008, 00:12
|
|
|
harpagan napisał/a: | O ile dobrze pamietam miga caly czas w tym samym tempie |
Dobrze pamiętasz |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
mieciuu [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2008, 17:27
|
|
|
dobra zrobiłem test ecu i dioda migala caly czas tak samo jednostajnie, to oznacza ze nie ma zadnych błędów hmm a spalanie i tak duże na całym baku robie przy spokojniej jeździe około 500km to za duzo jak na silnik 1.3 co nie?
i jeszcze pytanie????
http://www.mieciuu.neostrada.pl/zdj/DSC00137.JPG
powiedzcie mi co to za wtyczka zaznaczona na tym zdjęciu od czego ona jest bo mam ją odpiętą odkąd kupiłem auto |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 23-01-2008, 17:45
|
|
|
mieciuu napisał/a: | na całym baku robie przy spokojniej jeździe około 500km to za duzo jak na silnik 1.3 co nie? |
W jaki sposob to mierzysz?
Tankujesz do pelna przejezdzasz 500 km i znow tankujesz do pelna?
Pogrzeb troche w tematach na forum bylo o spalaniu wiele razy
Co do walki ze zbyt wysokim spalaniem to zacznij od sprawdzenia sondy lambda |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
mieciuu [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2008, 17:54
|
|
|
sprawdze tą lambde jak znajde troche wolnego czasu a to ze przejade na baku 500 km to leje do pelna i jezdze tak az sie rezerwa zaświeci i potem jeszcze troche wydaje mi sie ze tak pol rezerwy wyjezdze i potem tankuje no a na sprawdzenie ile mi pali tzn do pelna 100km i potem znow do pelna wyszło mi przy bardzo oszczędnej jeździe i cyklu mieszanym trasa miasto okolo 8L to domyślcie sie co jest jak mu depne to z 10L połknie
Aha czekam na odpowiedz co to za wtyczka tam na zdjęciu wyżej podalem link |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 23-01-2008, 19:35
|
|
|
mieciuu napisał/a: | przejade na baku 500 km to leje do pelna i jezdze tak az sie rezerwa zaświeci i potem jeszcze troche |
Do baku wchodzi niecałe 50l. Jak rezerwa się zaświeca to w baku jest około 8-9 litrów czyli spokojnie na 100km ci starczy, ale przy skręcaniu w lewo, jak będzie już krytycznie, silnik zacznie przerywać powinieneś machnąć 560-580 km na baku. Ja spalam 7-7.2 teraz w zimę. Co do wtyczki to jutro rano looknę i dopiszę się do tematu, ok? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
mieciuu [Usunięty]
|
Wysłany: 24-01-2008, 07:16
|
|
|
ok to czekam na odpowiedz co do tej wtyczki |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-01-2008, 09:14
|
|
|
londolut napisał/a: | Ja spalam 7-7.2 teraz w zimę |
A jakie robisz trasy/odcinki i w ile osób?
Ja jeżdżąc bardzo spokojnie i oszczędnie palę 9.5l/100 .
Z tym że są to w 95% odcinki do pracy i z powrotem (2 x 6km)...
Ale pamiętam że poprzedniej zimy max spalanie miałem 8.5/100 a w lecie spadło do 7.5 (a na trasie nawet ledwo ponad 6 miałem...)
Mam wymieniony cały zapłon (od cewki po świece) i sprawdzoną sondę lambda. Oleju już nie bierze (wymienione uszczelniacze). Czytałem u was kiedyś o zakrywaniu chłodnicy...pomogłoby to coś? |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 24-01-2008, 12:36
|
|
|
mieciuu napisał/a: | ok to czekam na odpowiedz co do tej wtyczki |
U mnie w tym miejscu są dwie wtyczki, jedna jest przyklejona do elastycznej rurki (nie używana) a druga jest podpięta do przewodu od zbiorniczka z płynem hamulcowym. Sprawdź to, od spodu zbiorniczka powinien biec przewód (2 żyły) do wtyczki. Więcej wtyczek nie widziałem. Zdjęcie jest trochę nie wyraźne ale wygląda tak jakby wtyk był wypięty z gniazda.
swistak81 napisał/a: | A jakie robisz trasy/odcinki |
około 30km w obie strony do pracy no i myślę ze jakieś 15 po pracy gdzie dusza zapragnie
swistak81 napisał/a: | w ile osób? |
Najczęściej samemu lub z dziewczyną, choć dominuje single driving
swistak81 napisał/a: | Czytałem u was kiedyś o zakrywaniu chłodnicy...pomogłoby to coś? |
Nie słyszałem o takim zwyczaju, chociaż nie twierdzę, że nie ma takowego lub nie pomógłby w Transicie - fakt faktem silnik się szybciej przegrzeje. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
Ostatnio zmieniony przez londolut 24-01-2008, 16:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-01-2008, 15:14
|
|
|
swistak81 napisał/a: | Czytałem u was kiedyś o zakrywaniu chłodnicy...pomogłoby to coś? | Mam nadzieję, ze jednak nie tutaj to doczytałeś. Zawsze pytam w takim przypadku: za długo jeździ Twój samochodzik? Koniecznie chcesz go poważnie uszkodzić? Lepiej zakryj sobie oczy tym kartonem podczas jazdy a nie chłodnicę. Powtarzam: sprawny termostat, odpowiednia ilość płynu w chłodnicy i to wszystko. Żadnych kartonów na chłodnicę, bo zagotujesz silnik i będzie go musiał wymienić. |
|
|
|
 |
jacobs [Usunięty]
|
Wysłany: 28-01-2008, 15:46
|
|
|
Londolut moglbys zrobic ladniejsze zdjecie obudowy skrzynki od bezpiecznikow? Ja nie posidam takowej, a chetnie bym sobie wydrukowal. Z gory dziekuje |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 28-01-2008, 16:17
|
|
|
jacobs napisał/a: | Londolut moglbys zrobic ladniejsze zdjecie obudowy skrzynki od bezpiecznikow? |
Zrobię dziś i wrzucę wieczorem albo jutro z rańca
[ Dodano: 28-01-2008, 19:55 ]
Foto o którym mówiłem
 |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
|