[ALL] Za i przeciw w temacie fel |
Autor |
Wiadomość |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 25-01-2008, 14:09 [ALL] Za i przeciw w temacie fel
|
|
|
Hugo napisał/a: | sacre napisał/a:
alufelgi OZ 15"
Ja dziękuję w 1.3 będzie chlipał paliwko aż miło. |
Planuję kupić jakieś alu i myślałem o 15"/6,5" i do tego oponka 195/50/15 ale po przeczytaniu posta, który napisał Hugo przy 15" drastycznie spalanie idzie do góry, czy to prawda? Drastycznie to znaczy w jakim stopniu, średnio 0.5 czy 1.5 litra na 100km? Chciał bym, żeby mój Colcik wyglądał fajniuśnie ale też żeby nie palił jak smok chociaż w obecnym klimacie 7.0 - 7.2 to jest norma ale nic dalej |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 26-01-2008, 01:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PiotrekSL4
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 347 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 25-01-2008, 14:36
|
|
|
Ja mam 14 z oponami 185/60. (chyba juz gdzies o tym pisalem ) Po zmianie z 13 na te wlasnie 14 spalanie nie wzroslo jakos znaczaco. moze z 0.5 litra. Albo i nie. Wiec mysle ze po zalozeniu 15 195/50 nie powinno wzrosnac wiecej niz o 1 litr. Z reszta sam na takie poluje, ale najpierw musze sprzedac te 14.
A co myslicie o zalożeniu opon 195/55. Wiem ze zmieni sie obwod kola, ale nie bedzie mial az takiego odzwierciedlenia na predkości (jakies 3,5 km/h). Za to podniesie sie nieznacznie profil opony co ma znaczenie biorąc pod uwagę nasze drogi??? |
_________________ Wspomnienie...
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-01-2008, 14:50
|
|
|
londolut ja bym założył 14". W moim mam 15" i opony 195/50 R15, ale do tego dochodzą niższe o 25 mm i twardsze sprężyny. Jak się jeździ? Tragicznie. Ciągła walka z kierownicą w koleinach, komfort jak na taczce. Za to jeśli asfalt jest równy i bez kolein to prawa noga podświadomie naciska pedał gazu by jechać szybciej. Na takiej nawierzchni jazda to przyjemność. Ale ile takich jest w Polsce? Jeśli chodzi o spalanie to 1.6 ze swoimi 113 KM nawet na takich kołach nie ma ciężko, choć po zmianie na zimówki mknie do przodu znacznie żwawiej. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 25-01-2008, 14:53
|
|
|
PiotrekSL4, z tego co wyczytałem masz silnik 1.6 a ja 1.3 to jest różnica prawie 40 koni jeśli masz 4G92. Co do twojej wypowiedzi Hugo, to nie chcę zmieniać zawiasu, i co znaczy? Cytat: | eśli chodzi o spalanie to 1.6 ze swoimi 113 KM nawet na takich kołach nie ma ciężko | 7 - 7.5 litra może więcej? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
Ostatnio zmieniony przez londolut 25-01-2008, 14:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-01-2008, 14:55
|
|
|
PiotrekSL4 napisał/a: | A co myslicie o zalożeniu opon 195/55. Wiem ze zmieni sie obwod kola, ale nie bedzie mial az takiego odzwierciedlenia na predkości (jakies 3,5 km/h). Za to podniesie sie nieznacznie profil opony co ma znaczenie biorąc pod uwagę nasze drogi??? | Sam chciałbym wiedzieć. Podejrzewam, że takie kupię na wiosnę, bo mam dość braku jakiegokolwiek komfortu.
[ Dodano: 25-01-2008, 14:58 ]
londolut napisał/a: | co znaczy 7 - 7.5 litra może więcej? | Max. 8 l/100 km zimą przy normalnej jeździe na krótkich odcinkach i po polnych drogach. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 25-01-2008, 15:00
|
|
|
Hugo napisał/a: | kupię na wiosnę |
Nie będzie tarło o ranty?
A co w temacie spalania w CA0 1.3 na 15''? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2008, 15:15
|
|
|
londolut napisał/a: |
A co w temacie spalania w CA0 1.3 na 15''? |
Spalanie może wzrosnąć o około 0,5 l/100 km.
Jednak największym bólem takiej zmiany jest straszne "zamulenie" auta - osiągi najzwyczajniej na świecie dużo się pogorszą (przyśpieszenie, komfort prowadzenia, itd.).
15" jest tylko dla lansu
Optimum dla CA0 (niezależnie od silnika) to 14" 185/55 (60). |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 25-01-2008, 15:30
|
|
|
Cytat: | Optimum dla CA0 (niezależnie od silnika) to 14" 185/55 (60). |
A jak to wygląda z wypełnieniem nadkoli? Hugo nie chcesz się zamienić na sprężyny ? szukam czegoś twardszego w niedużej cenie? Co to w ogóle za springi? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 25-01-2008, 17:16
|
|
|
Cytat: | A jak to wygląda z wypełnieniem nadkoli? |
Nie wiem jak przy 6,5 ale przy 7 calach 195 nie chowaja sie w nadkolu i przy profilu 55 jest masakra (sprawdzone) |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
Monia
Mitsumaniak Misiubishi

Auto: CA0 GLI 94 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 06 Mar 2007 Posty: 1358 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 25-01-2008, 17:42
|
|
|
ja latem jeżdźę na 15" i mam silnik 1,3 owszem zauważyłam że więcej pali ale nie dyrastycznie i wygląd i komfort do tego jest utrzymany... polecam |
_________________
=> 01055/KMM <= |
|
|
|
 |
nnk59 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2008, 18:05
|
|
|
Okey, może w takim razie i ja dożuce 2 grosze. W zimie śmigam na 14" - 185/60. Jest całkiem okey, nie bardzo trzęsie i spalanie faktycznie ciut niżej. Ale jest problrm innej natury, obniżony mam samochodzik o 4 cm (zielone weitec'i) i czasami można przytrzeć, szczególnie ze studzienkami trzeba uważać i krawężnikami. A w sezonie letnim mam 195/45R16 na feldze 16Jx7,5. I.....colcik spala o około 0,5 litra więcej, to jest max (w zimie jest chłodniej to itak samochód więcej spali, że w zasadzie nie bardzo widać różnicę). O nadkola nic nie ociera, nawet przy 5 osobach (może już kupiłem z klepnientymi nadkolami? niewiem). Przyśpieszenie ciut spada, to normalka, ale za to zakręty to poprostu bajka. Nie da się opisać co można wtedy wyczyniać.......poprostu miód. Fakt samochodzik podskakuje jak gokart na lubelskich drogach, ale ja bardzo lubie narowistość colciaka. Kolejny problem to dostępność samych opon w tym rozmiarze, są, ale drogie, choć udało mi się wychaczyć nowe nankangi za 200PLN/szt. Spisują całkiem nieźle, zważywszy że wcześniej miałem toyo proxes i fuldy excelero. Nankang tańszy a jakość porównywalna. Komfort mniejszy-normalka, ale mówię wam, te zakręty..... |
|
|
|
 |
oskee [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2008, 20:09
|
|
|
Tak sobie czytam wasze wypowiedzi i zastanawiam się dlaczego przy 15' miałoby wzrosnąć spalanie? Wrzucamy niższy profil opony i suma sumarum to wielkość koła jest praktycnie identyczna, więc z fizycznego punktu widzenia nic się nie zmienia. Może coś przeoczyłem, ale jak dla mnie to troche zastanawiająca jest ta wasza rozkminka.
Spalanie może wzrosnąć jak wkładamy szerszą oponę, ponieważ rosną opory toczenia. Zazwyczaj wieksza fela to szersze gumy i może stąd ten wszechobecny w dyskusji skrót myślowy?
Żeby niebyło to fizyk ze mnie żaden, ale może ktoś potrafi wytłumaczyć mi fachowo poruszoną tu zależność? |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 25-01-2008, 20:20
|
|
|
oskee, chodzi tez o ciezar kola.
moje 1.6 z alu 15'' i oponami 195/50r15 nie palilo duzo wiecej ale: koleiny, deszcz, nierowna nawierzchnia - rece na kierownicy zacisniete jak imadlo. pozatym duzo wiekszy mul. dla mnie jedynymi plusami byl wyglad i trzymanie na zakretach. teraz mam alu 14'' z oponami 185/60r14 i bardzo sobie chwale. nie trzeba trzymac kurczowo kierownicy, zawieszenie nie wyje z bolu, auto o WIELE lepiej sie zbiera. londolut, teraz odejmij sobie od tego 40KM i sam pomysl jak to pojedzie. chyba ze jezdzisz jako cruiser po miescie wtedy sorki, zakladaj smialo |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-01-2008, 20:31
|
|
|
londolut napisał/a: | Nie będzie tarło o ranty? | Jak kupiłem to już były zagięte. londolut napisał/a: | Hugo nie chcesz się zamienić na sprężyny? | Nie chce mi się tego wszystkiego rozbierać. londolut napisał/a: | Co to w ogóle za springi? | K&N Postert -25 mm, zielone. Towar raczej dobry, zakładane w Niemczech. Koszt nowych to ok. 1000 zł. |
|
|
|
 |
oskee [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2008, 20:32
|
|
|
Ciężar koła mówisz... własnie porównałem (niestety tylko na wyczucie) seryjne koło 175/70/13 z 185/55/15 i dużej róznicy nie ma. Sporo zależy też od felg jakie wrzucasz, a akurat u mnie te 15' to dość pancerne i pełne ATS-y.
Jakies 2 lata temu jeździłem Corollą 1.3 88KM na 195/50/15 dodatkowo miałem springi -35 (postert) i dramatu nie było. Jasne, że auto do wyścigów nie służyło i w koleinach czasami latałem jak kot po tabletkach, ale to wszystko kwestia przeznaczenia i wyczucia auta. |
|
|
|
 |
|