[CA1A 1.3] Jakie prędkości na trasie optymalne dla spalania? |
Autor |
Wiadomość |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 30-01-2008, 20:47 [CA1A 1.3] Jakie prędkości na trasie optymalne dla spalania?
|
|
|
Hola.
Czas i pora wyruszyć do niemiec moim Coltem. 1.3.
Tylko tak, chciałbym by mnie to wyniosło jak najtaniej czyli przy jakich prędkościach wasze colciaki 1.3 palą najmniej.
Ja estymuję ze w Polsce jechałbym od 100km/h do 130 (na A2).
Natomiast na niemieckiej autostradzie tak 140 coś. Interesuje mnie optymalne prędkości przy których colt paliłby najmniej. Z waszych doświadczeń |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-01-2008, 21:12
|
|
|
JayChyl napisał/a: | Tylko tak, chciałbym by mnie to wyniosło jak najtaniej czyli przy jakich prędkościach wasze colciaki 1.3 palą najmniej. |
5ty bieg i 80-90km/h
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 30-01-2008, 21:21
|
|
|
No a jakbym jechal 130?.
Mysle że max 6 litrów by spalił na trasie? |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 30-01-2008, 21:42
|
|
|
Dzięki
To wychodzi na to że przy 130 może mi spalić nie 5.5 ale już 7 litrów. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-01-2008, 21:46
|
|
|
Jakos to bylo tak:
wraz ze wzrostem predkosci rosnie kwadrat oporu powietrza czy spalanie ...siakos tak w kazdym badz razie
Im wyzsze obroty silnika tym wyzsze spalanie. Najlepiej ytrzymywac te 1600-2000 na piatym biegu
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-01-2008, 21:57
|
|
|
Powyżej 100km/h opory gwałtownie wzrastają. Z kwadratem prędkości. Ma to oczywiste przełożenie na zużycie paliwa. Np moje 406 HDI przy 90 pokazuje zużycie chwilowe około 5l a przy 120 już 7,5-7,8 |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30-01-2008, 22:57
|
|
|
Kiedy ja jechalem z Lublina przez Prage do Monachium (1075km) Colt palil mi tak:
POLSKA: stale 80-90, sporadycznie 100km/h, spalil 5,76 wg spritmonitor
CZECHY: stale 120-130 i nie przekraczalem bo tam Polakow nie specjalnie lubia, spalil 7,22 wg spritmonitor
NIEMCY: stale 140-160, przez kilka minut 200, przez chwile 215km/h, spalil wg spritmonitor 8,43
Srednia to 7,07l/100km, przy 4 osobach i 3 torbach na pokladzie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 30-01-2008, 23:16
|
|
|
Hmm. Świetnie. Masz 1.6 a ja 1.3 Więc chyba różnicy wielkiej nie będzie. Po polsce 100 po niemczech 130. Wychodzi z obliczen srednio 6,5 litra.
Jadą 2 osoby, nie za wielkie bagaże - jakies ciuchy zgrzewka piwa (:P) cukierki żarcie. |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30-01-2008, 23:20
|
|
|
i do tego mam automat W Polsce i ze wgledu na warunki i przepisy i spalanie jedz sobie do 100. W niemczech moznm przysinac, ale najekonomiczniej jest do 120 na autobanie, kiedy po kilku godzinach i tak zdaje ci sie ze jedziesz 70km/h albo wolniej
Powodzenia i szerokiej drogi |
_________________
 |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 30-01-2008, 23:30
|
|
|
w którejś gazecie nie tak dawno byłą taka wkłądka sponsorowana chyba przez Orlen i jeszcze jakaś firmę odnośnie ekonomicznego jeżdzenia. Generalnie zalecali tam aby po przekroczeniu 50km/h i gdy utrzymujemy stałą prędkosć wrzucać juz 5 bieg (było to uproszczenie dla wszystkich aut, więc trzeba wziać mały margines). Nawet opisywali jakieś kursy dla kierowców z tak zwanego, ekologicznego jeżdzenia. Człowiek jedzie bardziej płynni, przewiduje na drodze (czytaj: hamuje silnikiem) a przez to żadziej bierze udział w kolizjach drogowych.
I wszystko to było bardzo mądre, ale należy znaleźć złoty środek pomiędzy ekonomiką a dynamiką
Aha, zalecali tam, aby start spod świateł był dosyć dynamiczny, żeby szybko osiągnąć pożądana prędkość i wtedy 5 bieg i tylko utrzymywanie prędkości.
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-01-2008, 23:44
|
|
|
stanik napisał/a: | Generalnie zalecali tam aby po przekroczeniu 50km/h i gdy utrzymujemy stałą prędkosć wrzucać juz 5 bieg (było to uproszczenie dla wszystkich aut, więc trzeba wziać mały margines) |
Nie taki mały.
50km/h to zabójstwo dla panewek na 5 biegu. A ci "mędrcy" gdyby wiedzieli że wyłączony silnik nie zużywa paliwa wogóle to by tak kazali jeździć. Tzn pchać
Nie miałem jeszcze samochodu w którym można by było utrzymać 50km/h na 5 biegu bez szarpania silnikiem, zwalniania itd
No chyba, że w ciężarówce - jak się ma biegów 16 to tak można
Z obecnych - Pug nie da rady (przy 45mph mam 1500obr - dopiero wtedy mogę jechać)
Micra - nie da rady
Misiek - chyba by mnie pomyrdało jakbym spróbował.
rozumiem oszczędny tryb jazdy - no ale bez jaj |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 30-01-2008, 23:55
|
|
|
I tak też zrobie. Estymuję ze max 7 litrów srednio spali przy 100poland/120 germany.
thx |
|
|
|
 |
HamanN
Mitsumaniak Jacek
Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 173 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31-01-2008, 00:21
|
|
|
Hubeeert to powiem Tobie ktore auto moze jechac 50 km/h i nie trzepie autem: Toyota Corolla 1.4 VVTi ... jest tak elastyczna, ze jeszcze nie zdazylo mi sie, zeby silnik "zatrzasl" autkiem ) |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-01-2008, 00:24
|
|
|
HamanN, wiesz na upartego z 5 da się ruszyć tylko po co |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|