Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
24-04-2007, 00:56
Spalanie Colt 1.3 4g13 CJO
Autor Wiadomość
rozewo
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2006, 15:16   Spalanie Colt 1.3 4g13 CJO

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Colta 1.3. auto jest po wymianie paska rozrządu, po regulacji silnika w ASO. Wymieniony został ale już przez ze mnie: filtr paliwa, powietrza, przewody, świece. Mimo to pozostał pewien niedosyt. Mianowicie mam powody twierdzić, że autko trochę za dużo pali. Wszystko działa ok, jedynie podczas przyspieszania autko lekko szarpie. Czy ktoś miał taki problem ze swoim miśkiem. Z góry dzięki za odpowiedzi.
 
 
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2006, 22:51   

a ile pali, że pali za dużo?
i bierzesz pod uwagę to że przy mrozach które były nawet 1.3 miało prawo 8-9 litrów bez deptania łyknąć?
pozdrawiam
 
 
rozewo
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2006, 23:03   

Po prostu sprawa wyglšda tak, że w żaden sposób nie mogę zbliżyć się do minimalnego spalania jakie podajš instrukcje fabryczne. Poza tym auto nierównomiernie przyspiesza. Coœ jest nie tak. Co można zrobić, żeby ograniczyć spalanie. Auto ma 9 lat i tylko 100 tys przebiegu. Co należy sprawdzić, lub wyregulować po takim przebiegu (co ma wpływ na zużycie paliwa). Wyczyœcić przepustnice, regulować zawory, nie wiem co więcej.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2006, 23:34   

Ale napisz dokładnie, ile pali? W jaki sposób mierzysz spalanie - tankujesz pod korek i jeździsz do końca zbiornika? Jeśli sądzisz, że w zimie będzie Ci palił 7 czy 8 litrów, to jesteś w błędzie. Mój pali prawie dychę w mieście, w lecie przy naprawdę spokojnej jeździe potrafi zejść do 7, standardem jest natomiast ponad 8.
W intrukcji do CA0 4G13 wyraźnie napisano: min. spalanie w mieście: 8,5 l/100 km.
 
 
tommi
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2006, 15:48   

mi w 1.3 '97 teraz nawet nie chce sie liczyć spalania bo jak patrze na to ile mi jeszcze paliwa zostało to głowa boli. latem po mieście mam 8 - 11 zalezy na jakim paliwie jak jeżdże na lotosowym to pali 1 - 2 l mniej ale ogolnie to mniej niz 7,5 nie miałem. na trasie przy jeździe 90 - 120 mniej wiecej równej 5,5 - 6. mierzone metoda "pod korek" i az do zapalenia sie rezerwy :)
auto ma prawie 160 000 km na liczniku :)
 
 
pietruch13
[Usunięty]

Wysłany: 16-07-2007, 13:43   

Witam wszystkich posiadaczy CJO. Od dłuższego czasu śledzę to forum. 6m-cy temu nabyłem dla żonki CJO 96r. 1,3 przebieg 123tys. ostatni serwis 10.2006r przy przebiegu 121tys. z myślą że będzie to małe ekonomiczne autko dopiero wczoraj miałem możliwość (z uwagi na awarię mojego) przekonać się o tym iż jest to faktycznie małe autko ale bardzo nieekonomiczne :( . Na trasie (Zgorzelec - Dresden) przy prędkości nie przekraczającej 120km/h jazda równomierna spalanie wyszło 7,6l , w cyklu miejskim szkoda gadać ponad 10l. Zauważyłem również że auto zwłaszcza rano tak jaby się dławiło ale po przekroczeniu 3tys obrotów ciągnie już normalnie. Proszę o poradę co może być przyczyną takiego zachowania auta (czytałem gdzieś że może to być wina zapchanego katalizatora czy ewentualnie można no wyciąć bez żadnych ujemnych konsekwencji dla auta ?)i co można zdziałać w sprawie spalania.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21940
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-07-2007, 14:00   

pietruch13 napisał/a:
co można zdziałać w sprawie spalania.
Trzeba sprawdzić sonde lambda. Ale wcześniej podstawowe sprawy, takie jak: czystość filtra powietrza przede wszystkim, również filtr paliwa. Co do dławienia to moze być właśnie zapchany filtr powietrza lub uszkodzona sonda lambda. W najgorszym przypadku dławienie powoduje uszkodzony aparat zapłonowy (dość pospolita usterka w tym modelu niestety).
 
 
pietruch13
[Usunięty]

Wysłany: 16-07-2007, 15:12   

Dzięki za tak szybką odpowiedź po sprawdzeniu dam znać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.