Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] silnik szarpie i Bóg jeden raczy wiedzieć cze
Autor Wiadomość
Pszczoła
[Usunięty]

  Wysłany: 29-10-2007, 00:06   [Cari 1.8 GDI] silnik szarpie i Bóg jeden raczy wiedzieć cze

Witam ! (mitsubishi 1.8 GDI 1998r) (130 tyś.)
R A T U N K U !!!!
Samochód juz pół roku nie działa, żaden mechanik nie daje rady, serwis nie daje rady (pompa za 4,5 tyś a jak nie pomoże to metodą prób i błędów a Ty płać !)-mówią-.
PROBLEM !
szarpie na zimnym silniku przy 4 tyś. obrotów rozpędza się max. do 80 km/h, odpola po trzecim czwartym przekręceniu kluczyka, obroty na jałowym biegu 100 - 200 skaczą, po przejechaniu i rozgrzaniu silnika brak siły(ledwo się toczy), jakiekolwiek przyciśnięcie pedału gazu kończy się duszeniem i szarpaniem silnika oraz zapaleniem kontrolki chek engine. Mechanik przeczyścił przepustnicę, wymienił filtr powietrza i filtr paliwa, świece, pompę wysokiego cisnienia, pasek rozrządu, czujnik cisnienia paliwa. Niepowinienem, ale nie wiedziałem jakiś czas lałem "ruskie" paliwo. Pomózcie bo samochód będę musiał rozsprzedać na części.[b]
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 29-10-2007, 00:15   

Czy chocby jeden z tych mechanikow uzyl skanera do twojego samochodu? Bo jesli nie to zdecydowanie wywaliles swoje pieniadze.

Z tego co mowisz to mi mowi ze masz niewlasciwa mieszanke. Komputer zle dozuje ilosc powietrza i paliwa. Dodajesz gazu a on albo nie daje paliwa albo powietrza i sie dusi. Czy jestes w stanie wyczuc wiecej smor spalin jakby mial nieprzepalana dawke paliwa?

Ja podejrzewalbym dwa elementy:
1. Zapchany katalizator i madmierne cisnienie zwrotne powoduje ztlamszenie silnika.
2. Uszkodzony przeplywomierz. To ten element przy filtrze powietrza. Podaje zla ilosc powietrza do kompa i komp wariuje.

Tak czy inaczej wazne jest aby ktos kto sie na tym zna zeby zeskanowal ci kompa i sprawdzil odczyty pewnych sensorow. Dopiero po tym decydowac sie na wydawanie kasy na naprawy. A jesli jedziesz do mechanika i ze "sluchu" mechanik mowi ci ze to jest do wymiany to wsiac w swoj samochod i jedz do nastepnego ktory ciebie lepiej potraktuje.

Jesli znajdziesz kogos kto ci twoj ECU zeskanuje to tu znajdziesz wiecej ludzi co ci pomoga lub przynajmniej nakieruja gdzie szukac.

Pozdrawiam.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 29-10-2007, 07:03   

Skoro serwis nie daje rady to może napisz jakie kody usterek odczytali MUT'em w tym serwisie?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 29-10-2007, 09:28   

Te objawy "pachną" mi uszkodzeniem przepływomierza, ale mogę się mylić, GDI to skomplikowany silnik :D
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
Pszczoła
[Usunięty]

Wysłany: 29-10-2007, 11:37   

Silnik podaje błąd 56 - czujnik ciśnienia paliwa.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 29-10-2007, 12:46   

Nie koniecznie to o pompę czy czujnik ciśnienia może chodzić - jest jeszcze regulator ciśnienia paliwa - trzeba by sprawdzić jakie jest ciśnienie paliwa i ewentualnie ten regulator.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Pszczoła
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2007, 12:54   

a cha najważniejsze w serwisie mierzyli cisnienie na wolnych obrotach miał ok 4.0 natomiast po przycisnięciu gazu cisnienie spadało do 0.5.
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2007, 18:06   

Masz na mysli cisnienie paliwa - tak? I to w serwisie? Hmmm wydawalo mi sie ze cisnienie powinno byc w tych samych granicach. Ewentualnie wieksze przy wyzszych obrotach. Tak jest u mnie... :doubt: :?
 
 
grzechu1
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2007, 21:27   

udalo ci sie znalesc przyczyne tych szarpniec?? Pozdrawiam
 
 
KSCar
[Usunięty]

Wysłany: 09-12-2007, 10:55   

http://www.allegro.pl/ite...ilnik_gdi_.html
 
 
jurasgaj
[Usunięty]

Wysłany: 10-02-2008, 20:29   

Witam
Jestem świeżo upieczonym właścicielem Cari 1.8 GDI rok 98 i mam problemy z wolnymi obrotami.Wolne obroty są nierównomierne (od ok.300 do 800) ale nie gaśnie.Na wyższych obrotach podczas jazdy jest wszystko ok.Przeczytałem kilka wypowiedzi na ten temat i sam nie wiem co o tym myśleć-jedni piszą,że czyszczenie przepustnicy,,drudzy,że silnik krokowy
a jeszcze inni,że w 1.8 GDI nie ma silnika krokowego.
Jeżeli ktoś z Was wie w czym rzecz,to proszę o informację.
z góry dziękuję i pozdrawiam
Jurek
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 10-02-2008, 20:38   

jurasgaj, to jest wina brudnej przepustnicy. Wyczysc ja i bedzie gittara :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 10-02-2008, 20:40   

Masz dobry wzrok jeśli widzisz tam 300 obrotów:P między 1k a tą cienką kreską jest 500 i jeąli msz coś pomiędzy tym to jest wszytsko ok. A na falujące obroty najprostrzą metodą jest wyczyszczenie przepustnicy.Jak to nie pomaga to brniemy dalej.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
jurasgaj
[Usunięty]

Wysłany: 10-02-2008, 20:55   

napisałem ok.300 może to jest 400 nie wiem,ale że są nierówne to jestem pewien i że prawie do ok. 1000(może 900)
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 10-02-2008, 20:57   

jurasgaj napisał/a:
napisałem ok.300 może to jest 400

Kolega mial na mysli ze pomiedzy 0 a 1 na obrotomierzu jest jeszcze taka mala kreseczka tuż nad 0. I ona wlasnie oznacza 500obr/min. ...ale mniejsza z tym wyczysc przepustnice powinno pomoc :)
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.