Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
24-04-2007, 01:06
[C52A 1.5] czujnik położenia silniczka przepustnicy
Autor Wiadomość
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 05-02-2006, 21:21   [C52A 1.5] czujnik położenia silniczka przepustnicy

Witam

Wczoraj nagle autko stanelo. Dzis przytargalem pod dom i sprawdzilem co komputer ma do powiedzenia. Najpierw wywalil 4 błędy:
13 - miernik temp. powietrza
15 - czujnik położenia silniczka przepustnicy
21 - miernik temp. silnika
25 - czujnik ciśnienia powietrza
Następnie reset kompa (odłączenie minusa z akumulatora) i ponowny test (CE wciąż nie gaśnie):

15 - czujnik położenia silniczka przepustnicy

No i pytanko: czy to jest element krytyczny, koniecznie potrzebny by silnik palił :?:

Jeśli dobrze pamiętam to zamarł wczoraj w momencie gdy wysprzęgliłem więc na wolnych obrotach. Próbowałem odpalać z wciśniętym gazem lecz zero różnicy. Słychać tyknięcie (ale chyba nie z kompa a z tej malutkiej kosteczki schowanej za włącznikami ogrzewanych foteli) oraz pompkę paliwa. Benzyna raczej jest. Tankowałem do pełna i jest wg wskaźnika jeszcze 1/4 baku (340 km więc raczej nie oszukuje). Co tu jeszcze dodać... jak zgasł był ciepły - odpalał i od razu gasnął. Dziś gdy jest zimny jest echo tudzież jakieś czasem kaszlnięcie bym to nazwał.

Co robić? :(
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 24-04-2007, 01:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-02-2006, 22:57   Re: czujnik położenia silniczka przepustnicy

brodzky napisał/a:
No i pytanko: czy to jest element krytyczny, koniecznie potrzebny by silnik palił :?:

Na mój stan wiedzy - NIE.
Zainteresowałbym się samym kompem (te błędy wskazują na problemy z zasilaniem czujników z 5V) oraz aparatem zapłonowym. Czy to Colt 1.5 12v?
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 05-02-2006, 23:56   Re: czujnik położenia silniczka przepustnicy

Krzyzak napisał/a:
brodzky napisał/a:
No i pytanko: czy to jest element krytyczny, koniecznie potrzebny by silnik palił :?:

Na mój stan wiedzy - NIE.


czyli powinien zapalić

Cytat:

Zainteresowałbym się samym kompem (te błędy wskazują na problemy z zasilaniem czujników z 5V) oraz aparatem zapłonowym.

Aparat zapłonowy jak rozumiem ma dać iskrę. Wczoraj jeszcze odpalało więc chyba jest wporzo. Zamierzałem skupić się na tym błedzie. W serwisówce niemieckiej znalazłem opis tego czegoś ale z nimieckim kompletnie mi nie po drodze. Swoja drogą to co udalo mi się rozumieć nt. błędu nr 15 jest tym co opisujesz jako bład 14.

A z komputerem... w sumie i tak muszę te kondensatory wymienić i tak więc chyba go jutro wyjmę. Może pomoże :)

Cytat:

Czy to Colt 1.5 12v?


Tak. Czyżby to był felerny model?
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-02-2006, 00:52   

brodzky napisał/a:
A z komputerem... w sumie i tak muszę te kondensatory wymienić i tak więc chyba go jutro wyjmę. Może pomoże


Wygląda na to że właśnie one Ci padły. I masz jeden z 2 objawów padniętego komputera - pierwszy to taki że ECU wogóle nie diagnozuje błędów, CE świeci cały czas, silnik nie odpala, drugi to Twój - silnik nie odpala, ECU wywala błędy czujników zasilanych 5V.
Masz o tyle dobrze, że wiadomo że ECU jeszcze "dyszy", czyli jest szansa że wylany z kondensatorów elektrolit nie popalił wszystkiego.
Przeczytaj dokładnie stronę Krzyżaka o wymianie - adres w jego profilu.

Silnik odpala bez czujnika położenia silniczka przepustnicy - sam się niejednokrotnie przekonałem.

brodzky napisał/a:
Czyżby to był felerny model?


Nie, kondensatory w ECU padają we wszystkich modelach Mitsu z lat 88-93 mniej więcej.

http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=1317


A tak poza tematem - uważam że info o kondensatorach w ECU powinno wisieć w działach Colt, Lancer, Galant, a przynajmniej Problemy Techniczne.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-02-2006, 07:02   

Wiec w takim razie, kondensatory na 1000000000000% - miejmy nadzieje, ze tylko....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 06-02-2006, 13:33   

Dobra. Mam kompuer na wierzchu. Kurde zapomniałem aku najpierw wypiac :evil: ale mam nadzieje ze to nic nie spieprzylo. Wygladaja na oryginalne czyil sporo wytrzymaly. Tylko jeden (oznaczony 1 u krzyzaka) ma babelek z boku. Ciekawe jest, ze dwa maja te sama wartosc a sa innych wymiarow. Jade gdzies kupic i znalesc serwis RTV coby mi to wlutowali.

A potem montaz i jazda inauguracyjna :)



pozdrawiam


ps. a pod dywanikiem w rogu mam ok 1 cm lodu :cry:
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-02-2006, 14:33   

To zanim zaczniesz go naprawiać wysusz dokładnie. :wink: I jeszcze coś - nie śpiesz się, powoli za to dokładnie - to Twoja droga postepowania.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 06-02-2006, 14:42   

brodzky napisał/a:
ps. a pod dywanikiem w rogu mam ok 1 cm lodu :cry:

Czyli wlewa ci sie woda do miska. Jak bedzie cieplo to usun nieszczelnosc. U mnie jakis czas temu plynela sobie mala rzeczka kolo ecu :lol: .
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-02-2006, 15:03   

brodzky napisał/a:
Ciekawe jest, ze dwa maja te sama wartosc a sa innych wymiarow.

Ale mają inna max. temp. pracy - przyjrzyj się dokładnie. Ja załozyłem wszystkie nowe na 105 * C - tu nie ma na czym oszczędzać.

[ Dodano: Pon Lut 06, 2006 2:04 pm ]
brodzky napisał/a:
Cytat:
Czy to Colt 1.5 12v?
Tak. Czyżby to był felerny model?

Nie, ale w modelu 4G15 koniecznie trzeba zmienić kondziory, oraz awarie cewki zdarzają się częściej niż gdzie indziej.
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 07-02-2006, 10:56   

Krzyzak napisał/a:
brodzky napisał/a:
Ciekawe jest, ze dwa maja te sama wartosc a sa innych wymiarow.

Ale mają inna max. temp. pracy - przyjrzyj się dokładnie. Ja załozyłem wszystkie nowe na 105 * C - tu nie ma na czym oszczędzać.


Albo sa na wyzsze napiecie :lol: .
_________________

 
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 07-02-2006, 11:10   

NO tak. na wyzsza temperature i z powodu braku na 16V mam na 25V ale to przeciez nie szkodzi. Wazne zeby pojemnosc byla ta sama.
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 07-02-2006, 11:13   

Najwazniejsza jest pojemnosc no i aby napiecie bylo nie nizsze niz w oryginale :) .
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.