Przesunięty przez: Hubeeert 24-04-2007, 01:06 |
[C52A 1.5] czujnik położenia silniczka przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 05-02-2006, 21:21 [C52A 1.5] czujnik położenia silniczka przepustnicy
|
|
|
Witam
Wczoraj nagle autko stanelo. Dzis przytargalem pod dom i sprawdzilem co komputer ma do powiedzenia. Najpierw wywalil 4 błędy:
13 - miernik temp. powietrza
15 - czujnik położenia silniczka przepustnicy
21 - miernik temp. silnika
25 - czujnik ciśnienia powietrza
Następnie reset kompa (odłączenie minusa z akumulatora) i ponowny test (CE wciąż nie gaśnie):
15 - czujnik położenia silniczka przepustnicy
No i pytanko: czy to jest element krytyczny, koniecznie potrzebny by silnik palił :?:
Jeśli dobrze pamiętam to zamarł wczoraj w momencie gdy wysprzęgliłem więc na wolnych obrotach. Próbowałem odpalać z wciśniętym gazem lecz zero różnicy. Słychać tyknięcie (ale chyba nie z kompa a z tej malutkiej kosteczki schowanej za włącznikami ogrzewanych foteli) oraz pompkę paliwa. Benzyna raczej jest. Tankowałem do pełna i jest wg wskaźnika jeszcze 1/4 baku (340 km więc raczej nie oszukuje). Co tu jeszcze dodać... jak zgasł był ciepły - odpalał i od razu gasnął. Dziś gdy jest zimny jest echo tudzież jakieś czasem kaszlnięcie bym to nazwał.
Co robić? |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 24-04-2007, 01:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-02-2006, 22:57 Re: czujnik położenia silniczka przepustnicy
|
|
|
brodzky napisał/a: | No i pytanko: czy to jest element krytyczny, koniecznie potrzebny by silnik palił :?: |
Na mój stan wiedzy - NIE.
Zainteresowałbym się samym kompem (te błędy wskazują na problemy z zasilaniem czujników z 5V) oraz aparatem zapłonowym. Czy to Colt 1.5 12v? |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 05-02-2006, 23:56 Re: czujnik położenia silniczka przepustnicy
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | brodzky napisał/a: | No i pytanko: czy to jest element krytyczny, koniecznie potrzebny by silnik palił :?: |
Na mój stan wiedzy - NIE.
|
czyli powinien zapalić
Cytat: |
Zainteresowałbym się samym kompem (te błędy wskazują na problemy z zasilaniem czujników z 5V) oraz aparatem zapłonowym.
|
Aparat zapłonowy jak rozumiem ma dać iskrę. Wczoraj jeszcze odpalało więc chyba jest wporzo. Zamierzałem skupić się na tym błedzie. W serwisówce niemieckiej znalazłem opis tego czegoś ale z nimieckim kompletnie mi nie po drodze. Swoja drogą to co udalo mi się rozumieć nt. błędu nr 15 jest tym co opisujesz jako bład 14.
A z komputerem... w sumie i tak muszę te kondensatory wymienić i tak więc chyba go jutro wyjmę. Może pomoże
Cytat: |
Czy to Colt 1.5 12v? |
Tak. Czyżby to był felerny model? |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-02-2006, 00:52
|
|
|
brodzky napisał/a: | A z komputerem... w sumie i tak muszę te kondensatory wymienić i tak więc chyba go jutro wyjmę. Może pomoże |
Wygląda na to że właśnie one Ci padły. I masz jeden z 2 objawów padniętego komputera - pierwszy to taki że ECU wogóle nie diagnozuje błędów, CE świeci cały czas, silnik nie odpala, drugi to Twój - silnik nie odpala, ECU wywala błędy czujników zasilanych 5V.
Masz o tyle dobrze, że wiadomo że ECU jeszcze "dyszy", czyli jest szansa że wylany z kondensatorów elektrolit nie popalił wszystkiego.
Przeczytaj dokładnie stronę Krzyżaka o wymianie - adres w jego profilu.
Silnik odpala bez czujnika położenia silniczka przepustnicy - sam się niejednokrotnie przekonałem.
brodzky napisał/a: | Czyżby to był felerny model? |
Nie, kondensatory w ECU padają we wszystkich modelach Mitsu z lat 88-93 mniej więcej.
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=1317
A tak poza tematem - uważam że info o kondensatorach w ECU powinno wisieć w działach Colt, Lancer, Galant, a przynajmniej Problemy Techniczne. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-02-2006, 07:02
|
|
|
Wiec w takim razie, kondensatory na 1000000000000% - miejmy nadzieje, ze tylko.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 06-02-2006, 13:33
|
|
|
Dobra. Mam kompuer na wierzchu. Kurde zapomniałem aku najpierw wypiac ale mam nadzieje ze to nic nie spieprzylo. Wygladaja na oryginalne czyil sporo wytrzymaly. Tylko jeden (oznaczony 1 u krzyzaka) ma babelek z boku. Ciekawe jest, ze dwa maja te sama wartosc a sa innych wymiarow. Jade gdzies kupic i znalesc serwis RTV coby mi to wlutowali.
A potem montaz i jazda inauguracyjna
pozdrawiam
ps. a pod dywanikiem w rogu mam ok 1 cm lodu |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-02-2006, 14:33
|
|
|
To zanim zaczniesz go naprawiać wysusz dokładnie. I jeszcze coś - nie śpiesz się, powoli za to dokładnie - to Twoja droga postepowania. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 06-02-2006, 14:42
|
|
|
brodzky napisał/a: | ps. a pod dywanikiem w rogu mam ok 1 cm lodu |
Czyli wlewa ci sie woda do miska. Jak bedzie cieplo to usun nieszczelnosc. U mnie jakis czas temu plynela sobie mala rzeczka kolo ecu . |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-02-2006, 15:03
|
|
|
brodzky napisał/a: | Ciekawe jest, ze dwa maja te sama wartosc a sa innych wymiarow. |
Ale mają inna max. temp. pracy - przyjrzyj się dokładnie. Ja załozyłem wszystkie nowe na 105 * C - tu nie ma na czym oszczędzać.
[ Dodano: Pon Lut 06, 2006 2:04 pm ]
brodzky napisał/a: | Cytat: | Czy to Colt 1.5 12v? | Tak. Czyżby to był felerny model? |
Nie, ale w modelu 4G15 koniecznie trzeba zmienić kondziory, oraz awarie cewki zdarzają się częściej niż gdzie indziej. |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 07-02-2006, 10:56
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | brodzky napisał/a: | Ciekawe jest, ze dwa maja te sama wartosc a sa innych wymiarow. |
Ale mają inna max. temp. pracy - przyjrzyj się dokładnie. Ja załozyłem wszystkie nowe na 105 * C - tu nie ma na czym oszczędzać.
|
Albo sa na wyzsze napiecie . |
_________________
 |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 07-02-2006, 11:10
|
|
|
NO tak. na wyzsza temperature i z powodu braku na 16V mam na 25V ale to przeciez nie szkodzi. Wazne zeby pojemnosc byla ta sama. |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 07-02-2006, 11:13
|
|
|
Najwazniejsza jest pojemnosc no i aby napiecie bylo nie nizsze niz w oryginale . |
_________________
 |
|
|
|
 |
|