Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:05 |
Outlander turbo - regulacja luzów zaworowych? |
Autor |
Wiadomość |
olabart
Forumowicz

Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2007 Posty: 171 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 18-02-2008, 11:27 Outlander turbo - regulacja luzów zaworowych?
|
|
|
Witam. Mam pytanie do znawców tematu. Czy w outlanderze turbo luzy zaworowe są regulowane automatycznie? Od kilku dni dochodzą do moich uszu pobrzękiwania z silnika, tak jakby w czasie przyspieszania (czyli przy obciążeniu) powyżej 2500obr. latały jakieś nakrętki na stalowym talerzyku. W czasie postoju przy dodaniu gazu tego dźwięku nie ma. Jest intensywniejszy w czasie jazdy przy nierozgrzanym silniku. Przebieg 75 000km, samochód normalnie eksploatowany. Co o tym sądzicie? |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-02-2008, 11:40
|
|
|
sadzac po zdjeciach lepszym opisem wydaje sie byc "samochod eksploatowany zgodnie z przeznaczeniem" |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
olabart
Forumowicz

Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2007 Posty: 171 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 18-02-2008, 14:14
|
|
|
Czarny outlander był pierwszy i on faktycznie pokazał mi co potrafi ten samochód w terenie. Obecna wersja turbo sporadycznie przemierza trudniejszy teren, ale zdecydowanie więcej od niej wymagam na drodze. Następnym samochodem będzie również trzeci Outlander Turbo rocznik 2006-7. Pozdrawiam i czekam na poradę. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-02-2008, 14:36
|
|
|
Oczywiscie wspominasz o jedynce. Zaleca sie regulacje zaworow co 15 tys. Regulacja jest reczna. W nowym chyba nie ma potrzeby bo sa plytki ale dokladnie Ci nie powiem jak to jest. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-02-2008, 18:04
|
|
|
4G63 ma hydrauliczne kasowniki luzu zaworowego więc luzów się nie ustawia.
A jak dzwoni przy przyśpieszaniu to albo zwykłe spalanie stukowe albo motor zrobił się luźny na panewkach. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 18-02-2008, 21:12
|
|
|
Gene napisał/a: | Oczywiscie wspominasz o jedynce. Zaleca sie regulacje zaworow co 15 tys. Regulacja jest reczna. W nowym chyba nie ma potrzeby bo sa plytki ale dokladnie Ci nie powiem jak to jest. |
A przy płytkach nie ma regulacji?
Chyba też jest, tylko zmieniając właśnie płytkę na inną, o innym wymiarze, a samoregulacja jest tylko w hydraulicznych - jak napisał tomekrvf |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-02-2008, 22:55
|
|
|
W nowym Outlanderze w silniku 2.4 luzy zaworowe regulowane są całymi popychaczami. TDI ma hydrauliczne kasowniki. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez tomekrvf 19-02-2008, 07:59, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
MarcinR [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2008, 04:43
|
|
|
a moze mieszanka paliwo-powietrzna jest zbyt uboga. takie objawy masz na gazie czy benzynie?? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-02-2008, 08:02
|
|
|
Napisalem co wiedzialem w temacie. Reszte madrzejsi zweryfikowali. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
olabart
Forumowicz

Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2007 Posty: 171 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 19-02-2008, 14:54
|
|
|
Objawy są na gazie i benzynie. Odgłos dokładnie jak opisałem wcześniej (latające podkładki na blaszanym talerzyku) od ok. 2500obrotów. Przy rozgrzanym silniku odgłos mniej wyraźny, ale słyszalny. Mam również wrażenie, że silnik trochę głośniej pracuje, ale może wiąże się to z tym, że wyciszyłem wnętrze i słychać praktycznie tylko silnik. Może ktoś jeszcze się wypowie. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 |
|
|
|
 |
MarcinR [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2008, 22:17
|
|
|
sprawdzales poziom oleju ?? Moze za duzo oleju dolales takie objawy mialem ja sam kiedy nalalem za duzo oleju - na nie ktorych bagnetach w zaleznosci od marki samochodu jest pokazany poziom oleju cieplego i zimnego ja u siebie nie mialem takiej informacji a sprawdzalem olej na cieplym silniku okazalo sie pozniej ze olej powinienem w tym samochodzie mierzyc przy zimnym silniku no i przesadzilem z olejem |
|
|
|
 |
olabart
Forumowicz

Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2007 Posty: 171 Skąd: Dębica
|
|
|
|
 |
misiak2.0turbo [Usunięty]
|
Wysłany: 22-02-2008, 21:12 jw
|
|
|
Moim zdaniem to nie zawory tylko osłona intercoolera.Jej brzęczenie wzmaga się zimą.
No cóż -fizyka.Gąbka dociskająca blachę na intercoolerze nie robi tego dobrze szczegóþlnie zimą,gdyż robi się sztywna.
Objawy są takie jakby rzeczywiście był luz gdzieś w okolicach głowicy.
Jak się rozgrzeje to jest ciszej lub wcale zanika.Drugim źródłem brzęków jest sprężyna przy przepustnicy.
Każdy samochód ma jakieś wady,ten ma takie.
Oczywiście proponuję wizytę w serwisie.
A tak w ogóle to jest cool auto |
|
|
|
 |
olabart
Forumowicz

Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2007 Posty: 171 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 23-02-2008, 15:26
|
|
|
Serdeczne dzięki kolego. Oczywiście sprawdzę i dam znać.
[ Dodano: 27-02-2008, 19:43 ]
Dzięki kolego. Sprawdziłem. Niestety nie jedno ani drugie. Ale coś innego, ale nie zawory i to mnie cieszy. Przy ostatnich ciepłych dniach ustało, czyli to coś ma wpływ z temperaturą zewnętrzną i najprawdopodobniej jest to coś z osprzętu. Przy wolnym czasie wjeżdżam na kanał i szukam. Oczywiście poinformuję o tym, co zakrzątało moją głowę. Jeszcze raz wszystkim dziękuję. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 |
|
|
|
 |
|