Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaz do Carismy 1.8 GLS czy może 1.6
Autor Wiadomość
janusz362 
Forumowicz
janusz


Auto: CARISMA 1.8GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 107
Skąd: Elbląg
  Wysłany: 02-02-2008, 17:40   

CHOPPER,
silniki 1.8 i 1.6 to to samo?
stary zastanow się co piszesz!
mialem CARI 1.6 a teraz mam 1.8 i twierdze ze nie jest to ten sam motor wystarczy porownac moc silnika!!! a wiadomym jest ze w gazie lepiej miec motor mocniejszyzwykla 1.6 CARI to jednak jest dość slaby motor ja wole 1.8 a mialem 1.6 wiec wiem o co walcze
pozdro
_________________
olo
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-02-2008, 22:42   

janusz362, umiesz wyciągać informacje z kontekstu? TO jest ten sam silnik konstrukcyjnie. Porównaj sobie komory silnika. WSZYSTKO jest to samo, po za samym blokiem silnika, który w 1.8 jest po prostu większy
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
janusz362 
Forumowicz
janusz


Auto: CARISMA 1.8GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 107
Skąd: Elbląg
  Wysłany: 03-02-2008, 16:32   

myśle ze bedziemy lawirowac w tej polemice dotyczącej silnika 1.8 kontra 1.6
jestem mechanikiem fakt ze nie samochodowym ale znajomosc silnika jest doskonale mi znana i napewno sie z tym nie zgodze ze te dwa motory to to samo a to ze wielkosc ich jest podobna to drobiazg,wszyscy klepią motory w jedną puche bo wiadomo ze to taniej podobna technologia itp ale moc silnika wlasna to inna bajka
ALE WSZYSCY MAJĄ SWOJE ZDANIE NA TEMAT
pozdrawiam
_________________
olo
 
 
Mariusz81
[Usunięty]

Wysłany: 10-02-2008, 18:52   

Jak szukasz chłopakow w szczecinie ktorzy dobrze się znają i nie kroją za dużo to w podjuchach na ul floriana szarego
 
 
zbysiu5447 
Forumowicz
zbyszek5447

Auto: carisma GDI 1,8 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 41
Skąd: gdynia
Wysłany: 17-02-2008, 17:51   

Nima przeszkód w 1.8 na sekwenncji,przełaczenie następuje automatycznie po uzyskaniu temperatury 35 stopni a,jak szybko osągnie ją silnik zależy od temp. zewnętrznej.W koło wchodzi zbiornik 45l. Na gazie pali około 10l. Cena około 3tys.
 
 
motoches
[Usunięty]

Wysłany: 19-02-2008, 22:16   

Mam cari 1.6, gaz sekwencyjny mam od 2000km, założył mi go dobry gaziarz i powiem jedno: bajka! Nie muszę nawet się zastanawiać na jakim paliwie jeżdżę, 30stopni i sam się niezauważalnie przełącza. Do pracy mam 6 km, zwykle po ok 0,7-1 km już jadę na gazie. Tylko zamiast płacić 45zł płacę 23zł za 100 km, poza tym auto jeździ dokładnie tak samo. Jeżeli chcesz jeździć tanio - zdecydowanie polecam, ale pod warunkiem montażu w sprawdzonym zakładzie. I nie wierz jak Ci mówią, że to porażka, bo naprawdę warto. Pzdr
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 20-02-2008, 10:19   

motoches tyle że trzeba dużo więcej staranności w serwisowaniu auta bo każde zaniedbania szybko i boleśnie dadzą znać o sobie...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 20-02-2008, 12:44   

Cytat:
motoches tyle że trzeba dużo więcej staranności w serwisowaniu auta bo każde zaniedbania szybko i boleśnie dadzą znać o sobie...


bylem na to przygotowany, ale poki co podchodzi mi pod 20 tys. km na gazie i oprocz znacznej roznicy w portfelu na korzysc, nie czuje zadnej wiecej roznicy, jesli chodzi o serwis niz wczesniej, odpukac :mrgreen:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
piter23
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2008, 18:21   

Koledzy, przelatajcie na gazie 100-150 tyś i dopiero wyciągajcie wnioski jak zachowuje się silnik po takim przebiegu, bo przejechanie 20 czy 40 tyś na gazie to żaden wyczyn dla silnika 8)


pzdr.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 20-02-2008, 18:46   

piter23 napisał/a:
Koledzy, przelatajcie na gazie 100-150 tyś i dopiero wyciągajcie wnioski jak zachowuje się silnik po takim przebiegu, bo przejechanie 20 czy 40 tyś na gazie to żaden wyczyn dla silnika 8)


liczac przebieg 15000km i mi sie zwrocila instalacja za kwote 2500zl, to po 150tys km "na gazie" moge wymienic silnik i dalej hulac na gazie :)
sam podchodzilem do tego z duzym dystansem, ale skoro juz sie zdecydowalem to mam zamiar dbac o wszystko zreszta wczesniej juz dbalem wystarczajaco, co nie zmienia faktu ze jesliby mnie bylo stac na jazde na benzynie to bym gazu nie zalozyl
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Gattsu
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2008, 19:25   

janusz362 napisał/a:
CHOPPER,
silniki 1.8 i 1.6 to to samo?
stary zastanow się co piszesz!
mialem CARI 1.6 a teraz mam 1.8 i twierdze ze nie jest to ten sam motor wystarczy porownac moc silnika!!! a wiadomym jest ze w gazie lepiej miec motor mocniejszyzwykla 1.6 CARI to jednak jest dość slaby motor ja wole 1.8 a mialem 1.6 wiec wiem o co walcze
pozdro


Konstrukcyjnie kolego te dwa silniki to w 90 % to samo... Nie mylić tylko z 1.8 GDI...
 
 
kris80 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 727
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-05-2008, 19:06   

Dołącze sie do tematu o gazie bo mam pewien problem. Chodzi mi o to ze cos sie przestawiło i na zimnym silniku mam ok 1200 obrotów a nie jak powinno być ok 2000. Dzieje sie to tylko na gazie. Jak sie silnik rozgrzeje to obroty spadaja do 500 a czasem i niżej i szarpie mi strasznie silnikiem. I tu moje pytanie. Jak samemu podkręcić troszkę obroty na gazie? Nie mogę jechać do jakiegoś gazownika bo obecnie jestem w UK i jeszcze tam posiedze kilka miesięcy. Mozna to jakoś samemu zrobić. Dodam ze jest to zwykła instalacja a nie sekwencja. proszę o jakies rady bo bedzie mi strasznie cięzko tu tak jezdzić.
_________________
Tylko Mitsu
 
 
 
riddx879
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2008, 22:35   

witam ja też niedawno założyłem sobie nową instalację sekwencyjną BRC SEQUENT 24 a mam cari 1,8 i śmiga niesamowicie, pali 7l/100km a zbiornik mam ze starej instalacji (która mi padła i nie opłącało mi się jej ładować) 60litrów i przejeżdzam srednio 850km na nim. nie czuje się różnicy w jeżdzie na gazie czy benzynie a napewno się opłaca:)pozdrawiam
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2008, 22:50   

widzę, że kolega Jausz rozważa konstrukcje silnika na podstawie jego mocy,
a tu jaka niespodzianka, mechanicznie ten sam 1.6 może mieć 90 i 100KM tylko przy różnym sterowaniu, a rzeczywiście 1.8 115KM to bliźniacza konstrucja o nieco większej pojemności, całkiem inna bajka to już 1.8GDI, ta ostatnia nie nadaje sie do gazu, ale oba wczesniej wymienione silniki bdb sie na nim sprawują

kris80,
sam niewiele zdziałasz, jeżli masz I gen (na śrubę)
to kręcenie przy reduktorze zaowocuje tym, ze może i zwiększysz obroty,
ale spaprasz mieszankę i Ci moze poupalać gniazda zaworowe a to moze zaboleć.

do przeprogramowania II i III gen potrzeba kompa zazwyczaj
(IV gen to już wtrysk lotny - tzw sekwencja
V - wtrysk ciekły np LPi )

riddx879,
7L gazu ? to mi 1.6 na benzynie mało kiedy tyle spalało, zazwyczaj więcej,
a gazu zazwyczaj ponad 9 i to na LPi
widać masz coś popsute bo za mało CI pali :lol: żart ;)
 
 
kris80 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 727
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-05-2008, 17:35   

dzieki laser, no nic bedę sie tak męczył do powrotu do kraju.

[ Dodano: 05-06-2008, 21:32 ]
No i niestety reset kompa nie pomógł. Obroty na rozgrzanym silniku ok 600. Juz nie wiem co to może być.
_________________
Tylko Mitsu
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.