Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy L200 na forum :)
Autor Wiadomość
subek
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2008, 11:23   Nowy L200 na forum :)

Witam,

jestem nowy na forum ale zdazylem juz przeczytac wszystkie tematy o L200 przed rejestracja :)

Dolaczylem do tego zacnego grona z tego wzgledu, ze w poniedzialek zamowilem L200. Wersja Invite, najbardziej odpowiadala moim potrzebom. Glownie ze wzgledu na blokade tylnego mostu i brak przeszkadzajacych w jezdzie pierdolek typu kontrola trakcji itp. Z wyposazenia dodatkowego zamowilem halogeny, kuwete oraz plandeke na pake :) Koloru bedzie czerwonego. Elki bede uzywal do smigania po budowach i w terenie, a takze pewnie od czasu do czasu do codziennej jazdy :)

Juz sie nie moge doczekac hehe

Mam tez dwa pytanka, pierwsze w sprawie napedu.
W mojej Elce bedzie skrzynia Easy Select z dolaczanym przednim napedem. Czy jazda z 4H na mokrej, sypkej nawierzchni itd. Wykancza skrzynie? Czy tylko smiganie po suchym asfalcie? Co sie sypie przy takiej jezdzie?

Drugie pytanie mam o felgi. Seryjnie moja wersja wychodzi na brzydkich stalowkach. Poszukalem sobie takie felgi http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/6/5349.html mysle, ze podejda bez problemu pod seryjna opone ale czy odsadzenie jest dobre? Musze zastosowac jakies dystane do nich? Jesli tak to jakie? Nie chcialbym zeby kola wystawaly poza obrys karoserii, w mojej wersji nie ma poszerzen.

Za odpowiedzi z gory dziekuje i pozdrawiam,
Damian.
 
 
HugoOrmo 
Forumowicz
Was? Kielbasa i Kwas


Auto: L200 '07 Chip 167KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 460
Skąd: Frei Stadt Danzig
Wysłany: 20-02-2008, 12:11   

Czesc,
W EasySelect tylko jazda po czarnym na 4H jest niewskazana. Jazda po sypkim, mokrym, sniegu itp jak najbardziej...jazda 4H po suchym np po zwyklej drodze raczej nie wykancza skrzyni a same mechanizmy przeniesienia napedu poza skrzynia, szczegolnie z przodu...

Jezeli chodzi o felgi to troche wiekszy problem. Pamietaj, ze dystanse sa konieczne i ze felga std w L200 ma 6 srub pod mocowanie.
Poszukaj tutaj www.wyprawa4x4.pl
a tu sa dystanse: http://www.wyprawa4x4.pl/...lect=&prod=2005

pzdr
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-02-2008, 13:07   

subek, witaj na forum.
Kiedys mialem podobne zapytanie o to jak z tym ES jest w praktyce. Genralnie nie powinno sie jezdzic z zapietym przodem po czarnym. Czy suchy czy mokry asfalt jest uznawany za nawierzchnie o dobrej przyczepnosci. Zwyczajnie musisz sam ocenic czy bloto, woda, piach, snieg czy liscie wystepuja sporadycznie czy sa permanentnym elementem drogi. Jesli jedziesz po czystej szosie na ktora popadal deszcz lub zawiewa cos z pobocza raczej 2H. Aby skutecznie i prawidlowo uzywac 4H musi byc mozliwosc uslizgu kol, czyli obnizona przyczepnosc. Mozesz bez obaw sprobowac spokojnie pojechac na parkingu lub na drodze osiedlowej na cztery "lapy". Zobaczysz jak to jest i poczujesz naprezenia przy skrecaniu mocniej kolami. Bedziesz wiedzial, ze tu powinienes miec zapiety tylko tyl.

Felgi - jest juz troche tego towaru. Jesli faktycznie czytales wszystkie tematy o L200 to powinienes natrafic na watek o podobnym zagadnieniu. Proponujue wyszukac i dobrac kola tak aby mialy homologacje do nowego L200. Z opisu wynika, ze "Elka" bedzie tyrac ale czy stalowe obecze sa konieczne. Wielu kolegow smiga na alu i nie ma z tym problemu. Przy tak duzej oponie nie powinienes szybko uszkodzic felgi nawet w terenie.
Powodzenia
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
złomek
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2008, 15:50   Re: Nowy L200 na forum :)

subek napisał/a:
Mam tez dwa pytanka, pierwsze w sprawie napedu.
W mojej Elce bedzie skrzynia Easy Select z dolaczanym przednim napedem. Czy jazda z 4H na mokrej, sypkej nawierzchni itd. Wykancza skrzynie? Czy tylko smiganie po suchym asfalcie? Co sie sypie przy takiej jezdzie?


Po suchym asfalcie nie pojezdzisz. Auto wogole nie skreca. A nawet gdybys probowal zaraz załatwisz opony, polosie itp.

Tez mam L200 z ES od ponad pol roku. Z lewarkiem w pozycji 4H da sie jezdzic tylko po sniegu, szutrze, blocie i innych malo przyczepnych nawierzchniach. Wg instrukcji można jednak przelaczac naped z 2H na 4H i odwrotnie do predkosci 100 km/h, byleby ktores z kol nie bylo w poslizgu. Takze nie ma problemu gdy nawierzchnia sie zmienia.

pozdrawiam
 
 
subek
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2008, 16:33   

Dziekuje za wyczerpujace odpowiedzi :) Z napedem juz wiem jak postepowac :)

Teraz kolej na felgi. Gene, trafilem na jeden temat w ktorym ktos wrzucil jakas ladna felge z duzym dystansem i wlasciwie zadnych konkretnych informacji na temat odpowiedniego ET itd. Uparlem sie na stalowki bo pasuja do charakteru auta, bardzo mi sie podobaja i do tego sa tanie jak barszcz :) Wyslalem tez zapytania do sklepow internetowych o felgi i uzyskalem takie odpowiedzi:

sklep4x4.pl napisał/a:
Niestety auto jest zbyt świeże i nie mamy jeszcze na tyle doświadczenia w zakresie doboru felg do niego by Panu doradzić.
Sprzedaliśmy wprawdzie komplet felg (Mangels Directional Chrome 8x16 ET-20) wraz z kompletem zimowych opon Yokohama DMZ3
jednak trzeba było założyć 5mm dystanse a koła i tak wystawały w efekcie poza obrys auta o ok. 5cm.
To była wersja L200 Intense.
Nie mieliśmy jak dotąd więcej okazji, by przypasować inne felgi do tego auta.


wyprawa4x4.pl napisał/a:
bardzo mi przykro, na chwile obecna nie mamy nic do polecenia z felg
stalowych - z tego co sie orientuje prace nad produkcja felg z homologacja
do L200 06+ trwaja.


Wiec nie jest tak kolorowo z tymi felgami jakby sie moglo wydawac...
 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2008, 20:09   Re: Nowy L200 na forum :)

subek napisał/a:

Drugie pytanie mam o felgi. Seryjnie moja wersja wychodzi na brzydkich stalowkach. Poszukalem sobie takie felgi http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/6/5349.html mysle, ze podejda bez problemu pod seryjna opone ale czy odsadzenie jest dobre? Musze zastosowac jakies dystane do nich? Jesli tak to jakie? Nie chcialbym zeby kola wystawaly poza obrys karoserii, w mojej wersji nie ma poszerzen.

Z felgami jest problem; wiosną zapowiadają pojawienie się felg z homologacją (na pewno pasujące) do L200. Do tej pory bez dystansów pasują tylko firmowe.
Masz felgę o średnicy 16", szerokości 6" (J16x6JJ) 6 otworów o rozstawie 139,7; zwróć uwagę na otwór centralny jeżeli nie chcesz mieć tulei centrującej: ta z rajdy4x4 ma otwór centralny za duży (jak do "starego" L200)
Może coś już znajdziesz np. felgi aluminiowe co ciekawe oferują dwie różne: jedną z ET 20, drugą z ET 40 (ale obydwie o szerokości 7").

Dokładne ET poda Ci serwis dopiero po podaniu numeru VIN samochodu.
Powinieneś mieć mniejszy kłopot bo ja mam felgę 17" (ET mojej felgi 38) i duuuuże zaciski hamulcowe; Twoje zaciski mogą być mniejsze.
 
 
subek
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2008, 21:32   Re: Nowy L200 na forum :)

elili napisał/a:

Z felgami jest problem; wiosną zapowiadają pojawienie się felg z homologacją (na pewno pasujące) do L200. Do tej pory bez dystansów pasują tylko firmowe.
Masz felgę o średnicy 16", szerokości 6" (J16x6JJ) 6 otworów o rozstawie 139,7; zwróć uwagę na otwór centralny jeżeli nie chcesz mieć tulei centrującej: ta z rajdy4x4 ma otwór centralny za duży (jak do "starego" L200)


To oznacza, ze w moim Misku sa takie same piasty jak w poprzednim?

Cytat:
Może coś już znajdziesz np. felgi aluminiowe co ciekawe oferują dwie różne: jedną z ET 20, drugą z ET 40 (ale obydwie o szerokości 7").


Mi wyskoczylo piec i wszystkie z ET 20 :)

Patrzac znowu na maila od rajdy4x4.pl to oni dali felgi z ET20 i musieli do tego zapodac dystans 5mm co i tak zaowocowalo wystawaniem osmio calowej felgi piec centymetrow poza nadkola. Cos tu nie gra :/

Cytat:
Dokładne ET poda Ci serwis dopiero po podaniu numeru VIN samochodu.
Powinieneś mieć mniejszy kłopot bo ja mam felgę 17" (ET mojej felgi 38) i duuuuże zaciski hamulcowe; Twoje zaciski mogą być mniejsze.


Z tymi hamulcami to na jakiej podstawie tak uwarzasz? Bo w sumie tego sie nie spodziewalem, myslalem ze wersje roznia sie tylko wyposazeniem.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-02-2008, 21:44   

elili napisał/a:
Twoje zaciski mogą być mniejsze.

Na 100% będą takie same bo w L200 jest jeden rodzaj hamulców z przodu czyli 16"
_________________

 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2008, 09:28   

Pierwszy z felgami walczył chyba Dominges Nsx .
I rzetelnie opisał problemy z felgami.
Cytat:
To oznacza, ze w moim Misku sa takie same piasty jak w poprzednim?

Nie: w nowym L200 są mniejsze piasty a wszyscy proponują felgi z dużymi otworami. Może dla nich tuleje montażowe to standard? Spotkałem się z teorią mówiącą, że za duży otwór na piastę nie ma znaczenia: felga ma się trzymać na szpilkach :? - tylko można utrącić szpilkę podczas zakładania koła :P .
Cytat:
Na 100% będą takie same bo w L200 jest jeden rodzaj hamulców z przodu czyli 16"

Czyli felgi mogą obcierać o zaciski z przodu: pisał o tym Nsx; mierzyłem kilka różnych felg 16" i faktycznie niektóre obcierały.

Jedynym sensownym rozwiązaniem przy kupowaniu felg bez homologacji jest przymierzenie jej do samochodu :badgrin: .
 
 
subek
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2008, 19:27   

Dzieki za info :) Skrobne PW do NSX'a i zobaczymy co sie da zrobic :)
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-02-2008, 16:29   

Na Pick-Up Adventure byla jedna Elka na stalowkach:
Nie wiem czy cos bylo motane z dystansami ale dojechala bez problemow:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
subek
[Usunięty]

Wysłany: 22-02-2008, 18:13   

Moze orientujecie sie gdzie w Poznaniu lub okolicach mozna poogladac i poprzymierzac stalowe felgi do terenowek? Google mi niestety nie pomoglo, a NSX juz od poltora miesiaca nie zaglada na forum, wiec moge troche na odpowiedz od niego poczekac.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-02-2008, 22:59   

subek postaram sie cos wyszukac ale wiem podobnie jak Ty (juz), ze moga byc klopoty ze stalowymi 16. Dlatego proponowalem rozwazyc zakup aluminiowych. Na pewno przed kupnem upewnij sie, ze obrecze pasuja i nigdzie nie obcieraja.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
subek
[Usunięty]

Wysłany: 22-02-2008, 23:34   

Dzieki Gene :) Jakos aluminiowych nie chce, mam dwa fajne komplety ladnych alu do mojego Nissana i to mi wystarczy :) Elke kupilem calkiem gola bo taka tez miedzy innymi najbardziej mi podobala i tak sobie wymarzylem do niej ladne stalowki. Wiem, uparty jestem :) Jeszcze nie mam samochodu, a juz mam wielki problem z felgami hehe

Co do obcierania to dlatego pytalem czy znacie cos w okolicach Poznania gdzie mozna by felgi przymiezyc przed zakupem :)

[ Dodano: 05-03-2008, 18:26 ]
Do gory :) Pojawily sie jakies informacje na temat stalowek? :)

Odebralem w poniedzialek Elke :D Narazie jeszcze nie dotarta bo zrobilem dopiero 300km.
Mialem juz pierwsze chwile zwatpienia bo cos zaczelo piszczec na dziurach. Doprowadzalo mnie to do szalu, glownie z tego wzgledu, ze piszczalo identycznie jak mysz :/ Szukalem wszedzie i chyba wkoncu znalazlem, dzwieki dochodzily z tylnego oparcia. Otwarlem je i pierdzielnalem z rozpedu dwa razy spowrotem i chyba bedzie cisza. Przynajmniej wszystko na to wskazuje, zobacze po dluzszej trasie czy piszczenie nie wroci.

Dzisiaj wrzucilem na pake dwie glowice od Scanii, wielka plandeke, jakis wal i krzyzaki od ladowarki CAT'a i doszedlem do wniosku, ze duzo lepiej sie prowadzi z takim balastem. Wychodzi na to, ze trzeba Elke wykorzystywac do tego, do czego jest stworzona bo wtedy daje najwiecej frajdy z jazdy, przynajmniej po asfalcie :)

Nie mialem jeszcze okazji wyjechac w teren, jedynie jakies polne drozki z duzymi dziurami oraz wielkie krawezniki ktorych zawsze sie balem :) Sprawdzilem tylko napedy na kostce jak polecal Gene, wszystko przeskakuje jak w zaspawanym moscie, wiec nie ma sensu tego katowac na mokrym asfalcie itp.

Generalnie jestem bardzo zadowolony, kupilem dokladnie taki samochod jaki chcialem :)

PS. Dzisiaj rozmawialem z wlascicielem Navary, 90tys km przelotu. Ma juz za soba jeden kapitalny remont silnika oraz druga turbine. Nie byl zadowolony bo wlasnie skonczyla mu sie gwarancja. Mam nadzieje, ze Elka takich numerow nie robi ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.