Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
06-03-2008, 11:43
Cisnienie doladowania
Autor Wiadomość
robixx78
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2008, 09:58   Cisnienie doladowania

Witam, kupilem wczoraj Pajero 2,5TDI 2003r. przebieg 120tys. jak wracalem nim do domu zaczelo sie cos takiego przy duzych przeciazeniach( jazda caly czas do dechy na autostradzie lub gwaltowne przyspieszanie) zapalila sie kontrolka komputera samochod zaczal slabnac i wpada w tryb awaryjny(brak mocy,brak przyspieszenia) zjechalem na bok wylaczylem silnik na 3minuty odpalilem, kontrolka zgasla i wszystko wrocilo do normy, tak sie stalo 3 razy, sprawdzilem komputerem bledy i wyszlo cisnienie doladowania za duze o co chodzi? I jeszcze spalanie wyszlo ok.10l na trasie jazdy caly czas na maksa 140-170. Jakos duzo....sie wydaje jak u Was?
Ostatnio zmieniony przez Gene 23-02-2008, 10:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-02-2008, 10:19   

Witaj, moim zdaniem warto przeczytac o osiagach tego auta. Zdaje sie, ze masz wersje 115 konna, ktora ma fabrycznie okreslona maksymalna predkosc na poziomie 150 km/h. Ciekawe czy jadac 170 widziales co pokazuje termometr. Moim zdaniem zwyczajnie przesadziles i komputer nie chcac doprowadzic do uszkodzenia przelaczal sie wtryb awaryjny.
Spalanie przy takich predkosciach to calkiem przyzwoity wynik.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
robixx78
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2008, 12:31   

Wiem, ze troche przesadzilem z ta jazda, ale temperatura silnika zawsza byla taka sama nic sie nie dzialo, pierwszy raz mi sie to stalo jak wyprzedzalem sznur aut przy predkosci ok.120...zobacze dzis czy sie cos pojawi... wymienilem olej i wszystkie filtry, blad wykasowalem.. Dzieki za odpowiedz.
 
 
miczon 
Mitsumaniak


Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-02-2008, 12:41   

Są w zasadzie trzy możliwosci:
1. Czujnik ciśnienia doładowania sie sypie - koszt około 1300PLN w serwisie :|
2. Pani Turbina już nie wydala (nadmiernie eksploatowana np. przy nierozgrzanym silniku) i przy sporym obciążeni po prostu się wyłącza.
3. Chip (jeżeli masz) ma ustawione złe parametry i błędnie zmienia ciśnienie spalania.
_________________

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 23-02-2008, 12:42   

może być, ze za duże ciśnienie. Ciśnienie w turbinie reguluje zawór sterowany podciśnieniowy,
Zazwyczaj na kolektorze ssącym, a cięgło zamontowane do podstawy turbiny.
Weź zdejmij wężyk i dmuchnij w to urządzenie, jeśli czujesz op to git, jeśli nie, to nie git.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-02-2008, 15:48   

robixx78 napisał/a:
pierwszy raz mi sie to stalo jak wyprzedzalem sznur aut przy predkosci ok.120...zobacze dzis czy sie cos pojawi... wymienilem olej i wszystkie filtry, blad wykasowalem..

Przy takiej predkosci to nie powinno sie tak dziac, mysle, ze faktycznie cos o czym wspominaja koledzy moglo pasc. Mysle nawet, ze ta przypadlosc miala miejsce przed zakupem auta (jesli faktycznie cos padlo). Wspominasz, ze temperatura byla w normie a auto swoje juz przelecialo. Ja swoim kiedys nawet szybciej smignalem i mial jeszcze troche pod pedalem ale generalnie staram sie jezdzic bardzo spokojnie.
Nie przekraczajac 3500 obrotow. Wtedy na trasie spalanie moze spasc nawet do ok 9 litrow na setke.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-02-2008, 20:51   

robixx78, prawdopodobnie masz do przeprogramowaniu ECU silnika (jak się domyślam było zapisane DTC 49 w ECU silnika). Następnie należy sprawdzić działanie mechanizmu zmiennej geometrii w turbosprężarce i ewentualnie wyregulować. Każdy bardziej świadomy serwis Mitsu da sobie z tym radę.
PS Max ciśnienie doładowanie nie powinno być wyższe niż 1 bar. Dopuszcza się 1.2 bar ale nie dłużej jak 5-10 sekund
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.