 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9TD] Skrzynia carisma 1.9TD Piąty bieg ?czy to ten? |
Autor |
Wiadomość |
wojtek84 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2008, 13:22 [Cari 1.9TD] Skrzynia carisma 1.9TD Piąty bieg ?czy to ten?
|
|
|
witam. Mam problem z piatym biegiem, w mojej cari 1.9td to znaczy :tulejki ok-wymieniałem,synchronizator piątego biegu też ok wymieniałem-nówka serwis reno, a tylko jednej zębatki nie wymieniłem właśnie piątego biegu, a już nadawała się do wymiany,teraz musze kupić zębatke razem z którą kręci się wodzik, i poprostu nie pamiętam jak ta piąta zębatka wyglądała?może ktoś odświeży mi pamięć i mi powie zdjęcie zamieszcze pozdro zekam na odphttp://www.hot.jpg.pl/52403
a i chciałem się dowiedzieć jaki olej lejecie do tej skrzyni czyli JC5221... w książce serwisowej jest ELF TRX 75w80 a ja wlałem LOTOS TITANIUM do przekładni i mała niespodzianaka auto po odpaleniu i puszczeniu sprzęgła potrafi przejechać z 1metr:) może jest jakis zamiennik tego ELFA pozdro |
|
|
|
 |
adamk4 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2008, 15:47
|
|
|
Witam. Na wyzej zamieszczone pytanie Ci nie odpowiem. Ale zle zrobiles z tym olejem. Jesli masz kase to wylej ten olej ktory wlales i wlej TRANSELF TRX 75W80. ja go dolewalem do starego oleju i nawet na goraco i bez zadnych problemow. |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 27-01-2008, 18:26
|
|
|
wojtek84 napisał/a: | i mała niespodzianaka auto po odpaleniu i puszczeniu sprzęgła potrafi przejechać z 1metr:) |
przy gęstym oleju to normalne napęd przekazywany jest przez olej. to tak podobnie jak przekładnia hydrokinetyczna. A jeśli temperatura jest niższa to olej bardziej gęsty i objaw bardziej widoczny
adamk4, dobrze Ci radzi wlej TRANSELFA i będzie dobrze
Co do żebatki to niestety też nie wiem czy to ta. |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
gerrrero [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2008, 19:12
|
|
|
Wiatm ja mam problem z trojka tzn wszystko jest niby ok od 1-5 poza tym ze przy kazdym przełaczeniu pojawia sie niemile uczucie pod reka (sztywne przełaczanie biegów czasem trzeba wciskac mocniej ) ale wracajac do trojki przy redukcji z 4na3 wystepuje zgrzytniecie na 3ce jesli przychamuje w czasie redukcji jest ok poza tym cos sie tlycze na jalowym biegu (brzeczenie) po czym znika po wcisnieciu sprzegla czasem pomaga przygazowanie wymienilem tylejki dzwigni i poduszki co poczac kowale mowia ze sprzeglo wymienic ale nie gwarantoja ze to jest przyczyna poniewaz sprzeglo troche kosztuje to prosze o pomoc moze ktos cos takiego mial i zanalazl sposob dziekuje i pozdrawiam |
|
|
|
 |
wojtek84 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-01-2008, 00:40
|
|
|
1 odp Miałem taki przypadek u brata w Volvo 440, z piątym biegiem nie chciał wchodzić dopiero przy hamowaniu podczas zmiany biegu było wporządku, zaprowadził do mechanika ,była błacha sprawa,regulacja drążka od skrzyni biegów.
2.odp odnosńie zgrzytania na biegu jałowym, przeżyłem już to w mojej cari:(mianowicie na biegu jałowym, było słychać zgrzyty oraz takie brzęczenie, ustawało po wciśnięciu sprzęgła w tym czasie miałem zgrzyty przy włączaniu piątki. Wyciągnołęm skrzynie na zzewnątrz i co siie okazało :synchronizator piątego biegu tak sie wyrobił żę obracał się w środku zębatki piątego biegu(opis załaczony na zdjęciu zaraz podam adres) był tak dojechany że stracił wszystkie zewnętrzne zęby i wyrobił zębatke-powód brak smarowania , po spuszczeniu oleju nie cały litr:(poprzedni właściciel nie zadbał o prawidłowy stan oleju:(u ciebie może sie dziać to samo tylko rozsypał się 3 bieg. Piątka jest na zewnątrz teraz juz wiem że nie trzeba wyciągać skrzyni:)ale z trójką nie ma rady trzeba wyciągnąć i ją rozebrać na części pierwsze-sam bym to zrobił:)teraz:)o sprzegło nie masz co przeżywać też to brałem pod uwagę,oraz łożysko dociskowe sprzegłą ale jednak padł synchro V biegu. Lepsze to niż sprżęgło:)pozdro jak byś coś nie wiedział to pytaj dużo się nauczyłem o skrzyni reno JC5221... w mojej cari:)
[ Dodano: 28-01-2008, 00:45 ]
aa i oto zdjęcie http://www.hot.jpg.pl/52529 a i jeszcze dodam żebyś sprawdziła tak na początku stan oleju przy braku oleju synchronizatory potrafia tak jęczeć:) |
|
|
|
 |
glx [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2008, 08:44
|
|
|
Panowie u mnie jest tak samo piatka wyskakuje mi po zmiejszeniu gazu,mam prosbe jak wojtek opisal do piatego biegu mozna dostac sie bez sciaganie skrzyni ,czy mozna to samemu zrobic i prosil bym o opis jak to zrobic |
|
|
|
 |
wojtek84 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2008, 11:40
|
|
|
jeśli ci bieg wyskakuje to mogą być różne przyczyny,nie jestem w stanie na tak krótkim opisie coś poradzić, jak rozebrać już ci pisze:
1.podnieś auto
2.zdejmij koło - lewe
3.spuść olej ze szkrzyni
4.odkreć plastikową osłone, dwie śruby 13 klucz\
5.zobaczysz siwy dekielek zakręcany jest na 3 śruby 13 :czyli dwie w dolnej częśi i jedna w górnej tzw szpilka
6.zdejmi dekiel - da się to zrobić po wrzuceniu w samochodzie piątego biegu inaczej dekielek ci nie zejdzie - zbyt ciasni umieszczny
7.Masz wszytsko rozebrane:)
przed tymi opercjami odepnij jeszcze akumulator i czujnik oleju który znajduje sie koło tego dekielka taka zielona wtyczka - pomoże to uniknąć błędnego zapisu danych po sczytaniu przez komputer w razie gdybyś przekręcił kluczyk. |
|
|
|
 |
eddie_orzel [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2008, 18:01
|
|
|
Ja odkręciłem lewe koło, osłonę i co mnie zdziwiło to, że na tej kopułce pod którą jest 5 pieg jest inny numer niż podał przedmówca 5225-2. I teraz nie wiem jakiej skrzyni tzn części mam szukać bo wypada mi 5 bieg. Czy mam szukać po prostu tylko po rodzaju JC5 czy dokładnie po numerze JC5-225 a może JC5-221 a może jeszcze coś innego |
|
|
|
 |
wojtek84 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2008, 23:51
|
|
|
jeśli skrzynia renault diesla i rok produkcji do 1999 to jest jeden i ten sam badziew-niestety:(szukaj tak jak mówiłem,synchronizatory są napewno dostępne jak z przekładaniami biegów to nie wiem. |
|
|
|
 |
glx [Usunięty]
|
Wysłany: 25-02-2008, 11:22
|
|
|
Wojtek czy jeśli ten dekiel zdejmę czy będę w stanie wizualnie stwierdzić że łożysko albo synchronizator jest uszkodzony i czy to samemu można wymienić .Mój jest 98 r czy jest jakaś różnica |
|
|
|
 |
wojtek84 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-02-2008, 13:42
|
|
|
oczywiście że tak:odkręcaasz dekiel, wrzucasz piąty bieg- wtedy go dasz rade zdjąć,żeby odkręcić piąty bieg potrzebujesz klucza 25 oczko wygięte-takie ci podejdzie, wrzucasz 1 bieg i kręcisz w lewo stukając inaczej ciągnąc będzie ci silnik przepuszczał po odkręceniu zdejmiesz i zobaczysz jak sprawa wygląda,a nakrętka składa się z trzech małych nakęteczek ostrożnie z nimi. |
|
|
|
 |
glx [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2008, 09:16
|
|
|
Dzięki będę próbował
[ Dodano: 05-03-2008, 14:58 ]
Dzięki Wojtek za pomoc zdjąłem tak jak opisałeś .Okazało się że u mnie była poluzowana śruba ,i poszedł tylko sam synchronizator .Mam jeszcze pytanie, śruba która się poluzowała jest owinięta jakby blaszka,czy tam nie powinno być jakiejś podkładki lub czegoś innego co by zapobiegło ponownemu rozkręceniu się tej śruby. |
|
|
|
 |
|
|