Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Witam i maly problem na dzien dobry z DI-D
Autor Wiadomość
kudłaty
[Usunięty]

Wysłany: 24-02-2008, 22:18   Witam i maly problem na dzien dobry z DI-D

Witam szanowna brać!
Pierwszy post, nie wiem czy powinienem tutaj ale chyba przywitac zawsze i wszedzie sie mozna a nawet wypada.
Niedawno nabylem Space Stara DI-D.
Ogolnie jest zadowolony, ale glownie dlatego ze to najswierzsze autko jakie do tej pory mialem.
Mniejsz o wiekszosc wracajac do problemu, a raczej problemów.
1. ok 1700-1900 obr. podczes przespieszania lub hamowania silnikiem, bo na postoju to mniej slyszalne dochodza do mnie wibracje, ktore slychac ale i delkatnie przenosza sie na bude. Co to moze byc?
2. odczuwalne na wyzszych biegach, przy delikatny dodaniu lub odpuszczeniu pedalu gazu, wyczuwa sie luz i pukniecie. Cos jakby poduszka ktoraś, ale raczej cos innego.
3. na wolnych obrotach ktore wydaje mi sie ze sa nieco za niskie na oko(wg. obrotomierza) ok.600 obr/min odczuwa sie dosc duze wibracje, moze wlasnie dlatego ze sa za niskie obroty

Bardzo prosze o pomoc i pozdrawiam
 
 
bartoszeek
[Usunięty]

Wysłany: 25-02-2008, 19:59   

Witam i jak widze kolega z bliska:)

Nie mam dokładnej rady na Twoje problemy ale jeśli chodzi o pierwsze pytanko to w tym momencie obrotowym załącza się turbina i może dlatego te dziwne drgania , drugi przypadek mam to samo i nie mogę tego zlokalizować , tak jakby na drążkach taki stuk i najbardziej odczuwalny na piątym biegu i też chętnie posłucham sugestii co to może być a trzecie to u mnie są obroty również na takiej wysokości i jakoś normalnie chodzi tylko że to mój pierwszy diesel i stwierdzam że musi turkotać i wibrować ale może się mylę:)

Pozdrawiam
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-02-2008, 20:11   

1. poza wibracjami w tym zakresie może dochodzić jeszcze dźwięk który daje z siebie rezonujący krócieć doprowadzający powietrze do filtra - pomaga założenie na silikon lub radykalna metoda - dwa wkręty. Orygianlnie króciec ma zatrzaski które po 60kkm sa luźne.
2. Albo półosie albo koło dwumasowe - niestety
_________________

 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-02-2008, 20:13   

Takie puknięcia przy niskich obrotach i zmianie obciążenia na czwartym i piątym biegu to podobno pierwsze oznaki kończącego się koła dwumasowego. U mnie też od dawna coś takiego czuć tylko, że jest to bardzo delikatne puknięcie więc na razie sie nie martwię.
Kolega niedawno wymieniał dwumasę w Mondeo TDCI i u niego przed wymianą hałas był bardzo wyraźny po wysprzęgleniu.
_________________
Pieniek
 
 
slawekw_79
[Usunięty]

Wysłany: 25-02-2008, 20:16   Re: Witam i maly problem na dzien dobry z DI-D

witam
napisz jaki masz przbieg i czy był bity samochód
Ad. 1 może to być spowodowane wypracowanymi poduszkami pod silnikiem, walniętym kołem dwumasowym,
Ad. 2 przy jakich obrotach bo jeśli 2000-2500 to może być zawór podciśnienia przy turbinie
Ad. 3 na oko nie da się sprawdzić obrotów, polecam wybrać się na komputer żeby sprawdzić wszystko
może być tak że powodem wszystkich problemów jest walnięta pompa, wtryski
pozdr
 
 
kudłaty
[Usunięty]

Wysłany: 25-02-2008, 20:39   

Problem w tym ze autko ma przejechane 26 tys. i gdyby nie to ze poprzedni wlasciciel byl schorowanym czlowiekiem i przegapil przeglad okresowy auto byloby na gwarancji.
Jest z naszego salonu, z tego co wiem nie bite.
Wiec jesli tak wyglada japonska niezawodnosc to ja chyba wroce do 10 letniego mercedesa z 10 razy wiekszym przebiegiem, ktorego jeszcze nie zdarzylem sprzedac:), ale tak serio to chyba podjade poprostu do serwisu

[ Dodano: 25-02-2008, 20:41 ]
auto 2005 rok

[ Dodano: 25-02-2008, 21:30 ]
Mam dosc, i mam nerwy - co kupie auto musze w niego kase ladowac.
Zawsze bylem przeciwny kupowaniu drozszych aut(jak dla mnie wlasnie ten byl drogi), od zawsze turlalem sie 10-15 letnimi, na bierząco cos naprawialem i bylo ok, ale mialem dosc, poznalem juz chyba wszystkie serwisy w Lodzi i niemal na kazdym z czasem sie przejechalem.
Widze jednak ze tak to juz jest i kupno jak mi sie wydawalo swieższego auta nic nie zmieni, tak czy tak trzeba sie z nimi turlac po serwisach :(
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 26-02-2008, 07:51   

Ja też obstawiałby koło dwumasowe. Starsze osoby jeżdżą na bardzo niskich obrotach i za wcześnie zmieniają bieg. W benzynie daje to daje spalanie stukowe, a w dieslu uszkodzenia koła dwumasowego :(

kudłaty napisał/a:
Problem w tym ze autko ma przejechane 26 tys. i gdyby nie to ze poprzedni wlasciciel byl schorowanym czlowiekiem i przegapil przeglad okresowy auto byloby na gwarancji.
Jest z naszego salonu, z tego co wiem nie bite.
Czy to granatowy SS z Gdańska z drugim kopletem kół. Jeśli tak to sprzątnąłeś mi go sprzed nosa :mrgreen:
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
kudłaty
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2008, 08:40   

To jakby zaoszczedzilem ci troche kaski :) :-X
Moze to ten, ale ze Stargardu Gdanskiego i grafitowy.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 26-02-2008, 09:33   

Faktycznie on był grafitowy i ze Stargardu Gdańskiego. Zdjęcia były chyba zrobione przy jakiś garażach. Cena coś koło 35 tyś. Sprzedawał zięć lub syn, bo właściciel już nie jeździł (umarł lub leżał w szpitalu). Dzwoniłem to mi powiedzieli że jest kupiec i jak nie przyjedzie to wtedy znów będzie do sprzedania.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
kudłaty
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2008, 11:24   

tak, to ten
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 26-02-2008, 12:17   

Myślę że autko będzie w porządku. Jeśli trafisz mechanika, który poprawnie zweryfikuje czy to koło dwumasowe, czy np. poduchy silnika to później już powinieneś się cieszyć autkiem. Koło dwumasowe jest w niektórych markach traktowane jak zwykły element eksploatacyjny (np. sprzęgło) :D
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
kudłaty
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2008, 12:28   

No niby tak ale przy takim przebiegu to troszke dziwne.
Odezwe sie jak sie z tym uporam , moze sie komus przyda.
Pozdrawiam i dzieki za zainteresowanie.

[ Dodano: 26-02-2008, 17:20 ]
Aj, zapomnialem sie jeszcze zapytac w 1 kwestji.
Delikatne skrzypienie przy nizszych temperaturach w okolicy poduszki pasazera, albo ogolnie deski rozdzieczej z prawej strony jest normą?
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 26-02-2008, 19:24   

kudłaty napisał/a:
Delikatne skrzypienie przy nizszych temperaturach w okolicy poduszki pasazera, albo ogolnie deski rozdzieczej z prawej strony jest normą?
Jest normą - ten typ tak ma :)
A co do tego stuku koła dwumasowego - zgłaszałem to u siebie w serwisie bo faktycznie przy zmianie biegu np. z IV na V przy niskich obrotach słychać takie klepnięcie. Serwis stwierdził, że to normalne. Zmiana biegu już przy nieco wyższych obrotach odbywa się płynnie. Może więc kręć silnik trochę wyżej.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
slawekw_79
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2008, 20:18   

jeśli poprzednim właścicielem była osoba starsza to istnieje możliwość że przez przypadek została zatankowana kiedyś benzyna zamiast diesla, jeśli miałbym wybierać między kołem dwumasowym a pompą wole pompę jest tańsza koło dwumasowe zamiennik to wydatek koło 2000 a 3000 PLN
pzdr
sorki 1360 na allegro , czyli lepiej jak koło
 
 
kudłaty
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2008, 20:44   

raczej to nie pompa, ladnie pali, nie kopci i pieknie sie zbiera.
A kolo dwumasowe do mkitsu to ok 1400 na allegro, a nawet znlazlem za 700, wiec nie ma tragedii

[ Dodano: 26-02-2008, 20:59 ]
JCH napisał/a:
kudłaty napisał/a:
Delikatne skrzypienie przy nizszych temperaturach w okolicy poduszki pasazera, albo ogolnie deski rozdzieczej z prawej strony jest normą?
Jest normą - ten typ tak ma :)
A co do tego stuku koła dwumasowego - zgłaszałem to u siebie w serwisie bo faktycznie przy zmianie biegu np. z IV na V przy niskich obrotach słychać takie klepnięcie. Serwis stwierdził, że to normalne. Zmiana biegu już przy nieco wyższych obrotach odbywa się płynnie. Może więc kręć silnik trochę wyżej.



Ale u mnie nie slychac tego przy zmianie biegow, nawet nie trzeba duzych obciazen-jadac ze stala predkoscia wystarczy doslownie docinac delikatnie pedal albo odpuscic, i to wlasnie przy takich ruchach jest to pukniecie slyszalne

[ Dodano: 26-02-2008, 21:04 ]
bardzie slychac jak czesc odpowiedzialna za przeniesienie napedu,ale nie jestem specem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.