Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Wymiana sprężyn zawieszenia
Autor Wiadomość
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2008, 18:14   [CA4A 1.6] Wymiana sprężyn zawieszenia

Witam

Panowie, jest taka sprawa, że mechanik zażyczył sobie 130zł za wymianę sprężyn. Jak dla mnie to trochę za dużo.

Dysponuję kanałem i bratem, który zna się troszkę lepiej ode mnie i pewnie jak go porposzę to mi pomoże i chcę wymienić to sam. Wobec tego mam pytanie.

Czego potrzebuję do wymiany, na co zwrócić uwagę, jak to zrobić i najważniejsze - czy sami sobie damy radę z wymianą?

Pozdrawiam
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 09-01-2008, 18:51   

Przede wszystkim potrzebujesz sciagacz do sprezyn, bez tego sie nie obejdzie.
Do tego troche kluczy od 10 do 19.
Robota jest dosc latwa, ale irytujaca. Mysle ze sobie poradzisz bez wiekszych problemow.
Pisze z pamieci i nie do konca znam nazwy niektorych elemnetow wiec moga trafic sie jakies bledy :)

Z tylu sprawa wyglada tak odkrecasz kolo, potem zdaje sie kluczem 19 odkrecasz dwie sruby zawieszenia. Jedna trzymajaca ze soba wahacze, druga mocujaca amortyzator do wahacza. Nastepnie w bagazniku odkrecasz 2 sruby (cos miedzy 12-14) laczace amorek z buda. Odginasz dolny wahacz i masz amortyzator w reku.
Teraz zaczyna sie najgorsza zabawa. Najpierw montujasz sciagacze i dobrze sciskasz sprezyne. Potem trzeba odkrecic gorne mocowanie amortyzatora. Nie wyobrazam sobie tej operacji bez klucza hydraulicznego. Radze uwazac zeby nie urwac tego cycka nad gwintem na ktorego wsadza sie klucz. Jak juz odkrecisz to sprezne masz w reku. Zdejmujesz z niej sciagacze, zakladasz na nowa i zabawa w druga strone.
Przod w miare podobnie tyle ze troche inaczej amortyzator jest mocowany do zawiasu.
Tutaj natomiast proponuje jeszcze na zlozonej calosci dosc dobrze poluzowac srube gornego mocowania, bo po wyjeciu amortyzatora nie ma za co zlapac zeby sie nie krecil w kolko. Nie odkrec do konca tej nakretki bo sprezyna wystrzeli. Reszta jw. Dokrecanie gornego mocowania po zlozeniu calosci tez mozliwe na samochodzie.

Schodzi sie przy tym troche czasu, a jak bedziesz robil to pierwszy raz to napewno.
Sprawdz przed rozlozeniem jak wygladaja odboje i oslony amorka bo przy takiej operacji moze warto wymienic.
Na co zwrocic uwage? Na dobre scisniecie sprezyn bo jak sciagacz spadnie w nieodpowiednim momencie to moze byc nie za wesolo
Pewnie tez przydaloby sie sprawdzic lozyska przedniego amorka w mocowaniu, ale o tym nie mam pojecia.

Rada ktora dostalem od Bartka - dokrecanie elementow zawieszenia na samochodzie ktory stoi juz na kolach
Jak mi sie cos jeszcze przypomni to dopisze
Powodzenia :finga:

Offtopic
Ten emotek to pokazuje srodkowe palce czy kciuki ? Bo jeszcze nieswiadomie wyjde na buraka :D
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2008, 22:32   

Widzę, że sobie chyba jednak sam nie poradzę :/ A orientuje się ktoś ile za takie coś zapłacę w warsztacie? Znajomy mechanik zarzyczył sobie 150zł co wydaje mi sięcenądwa razy za dużą...
 
 
konrad1704 
Mitsumaniak


Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 1002
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10-01-2008, 22:38   

mogę ci dać numer do mechanika u którego był naprawiany inny samochód w rodzinie i u którego jest naprawiany obecnie (zmiana pierwszego mechanika nie nastąpiła z powodu kiepskiego wykonywania prze niego usług tylko znalazł sie drugi bliżej który tez jest dobry) zadzwonisz i sie rozeznasz w cenach

p.s u żadnego jeszcze nie stawiałem colta także nie wiem jak im wychodzą japonce ale kiedyś widziałem jak jeden stal na kanale :)
_________________

 
 
 
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2008, 22:46   

Zadzwonię jeszcze jutro do warsztatu pod domem i zobaczę ile zaśpiewają i jak coś odezwę się na PW.
 
 
konrad1704 
Mitsumaniak


Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 1002
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10-01-2008, 22:57   

ok
_________________

 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2008, 23:04   

W warsztacie sieci Perfect Service w Warszawie cena za wymianę jednego amortyzatora (czyli de facto to samo co wymiana sprężyny) cena wynosiła 70,00 PLN.
Jeśli masz warunki oraz ściągacze (najprostsze ale solidne ściągacze kosztują na Allegro w granicach 30 PLN) i parę porządnych kluczy, poradzisz sobie sam. Robota naprawdę prosta. Możliwe komplikacje:
- zapieczone śruby
Podpowiedzi:
- z przodu przed wyjęciem kolumny z górnego mocowania delikatnie poluzuj nakrętkę kontrującą na amorze
- z tyłu do przytrzymania "dzyndzla" na gwincie amortyzatora użyj płaskiego klucza francuskiego; w żadnych razie nie używaj żaby hydraulicznej ani klucza płaskiego - możesz łatwo uszkodzić końcówkę amorka
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 11-01-2008, 16:16   

gregorbu napisał/a:
użyj płaskiego klucza francuskiego

Wiedzialem ze cos mi sie z tym kluczem hydraulicznym nie zgadza
Myslalem o francuzie ...
Dokladnie tak jak mowi gregorbu
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 31-01-2008, 23:08   

Odgrzeję trochę kotleta... Jaką długość i szerokość mają seryjne sprężyny do CA0?? Orientuje się ktoś?
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2008, 06:56   

Trzym:

Cytat:
Dlugosc calkowita
Przednia (pamietajac ze jest to od 1.3) - 32,5
Tył (identyczne we wszystkich CA0) - 35,3

Srednica
Przod - 14,8
Tył - 9,6
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 01-02-2008, 08:49   

Dzięki bardzo rafamalk, a jeszcze jedno, przedni spring jest jednakowo szeroki czy ma nie regularny kształt?
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-02-2008, 09:56   

i ja mam pytanie, jak sciagnac gumowa(-metalowa?) oslone na sruba kontrującą gorne mocowanie amortyzatora. Siedzi jak przyspawana po obu stronach. Moze to smieszne ale wlasciwie tylko ten szczegol uniemozliwil mi wymiane sprezyny... :oops: (no bylo jeszcze troche jaj z odkreceniem srub przy piascie, ale 'gazrurka' pomogla :lol: )
_________________
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-02-2008, 11:04   

pawela napisał/a:
jak sciagnac gumowa(-metalowa?) oslone na sruba kontrującą gorne mocowanie amortyzatora. Siedzi jak przyspawana po obu stronach
Dokładniej. Z przodu czy z tyłu?
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-02-2008, 12:50   

z przodu
_________________
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-02-2008, 16:26   

Taki czarny kapselek? U mnie ściągam go ręką. Sprawdzałem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.