 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C52A 1.5] zgasł...i koniec 4G15 |
Autor |
Wiadomość |
reksio02 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-03-2008, 17:55 [C52A 1.5] zgasł...i koniec 4G15
|
|
|
Witam, jestem nowy, od miesiąca posiadam Protona 315glsi, wiem że to nie Colt, ale w środku silnik Mitsubishi 4G15 12V 1.5 ECI multi niecałe 90KM, 136tyś. przebiegu i rok produkcji 1998.
Jadąc w czwartek wieczorem przez Gdynię, poczułem że zamula coś daje gazu a on nie jedzie, docisnęłem mocniej i jedzie, drugi raz tak zamuliło ja znów gaz i ok jedzie normalnie, jadę do domu skręt w lewo koniec wspomagania i zgasł... nic już go nie odpaliło.
Wcześniej przed każdorazowym zapaleniem ustawiając kluczy na zapłon pokazywało się check engine-odpalałem i gasła ta kontrolka- teraz w ogóle się nie zapala, nie ma też iskry tak mi się wydaje- wykręciłem świece i zapłon delikatny dymek wydostał się z otworu po świecy a iskry nie było widac, druga próba przytknęłem świece do obudowy metalowej(nie wiem czy mądrze)-też żadnej iskry nic, wogóle. Rozrusznik ładnie kręci, czuc paliwo przy kręceniu
PROSZĘ o POMOC, jestem młody to mój pierwszy samochód długo na niego odkładałem,
dwa dni przed awarią auta zgubiłem albo ktoś mi gwizdnął portfel z pieniędzmi i nie stac mnie na warsztat, także nerwy mi puszczają... proszę o pomoc
jeszcze jedna sprawa widziałem w niektórych odpowiedziach "GDYNIA
Krzyzak & Josie - serwisujemy auta Mitsubishi. Tanio i solidnie. " prosiłbym o adres
z góry dziękuję |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 08-03-2008, 23:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
niszar [Usunięty]
|
Wysłany: 01-03-2008, 23:22
|
|
|
Jeśli nie pali się CE to postaraj się znależć przewód zasilającuy komputer i sprawdz napiecie, sprawdź też połączenie komputera z masą. Jeżeli to jest w pożadku to wyjmij komputer i go przejrzyj. Na forum jest sporo wątków na ten temat np; "wymiana kondensatorów w ECU"
pozdrawiam |
|
|
|
 |
reksio02 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-03-2008, 23:35
|
|
|
Czytałem kilka już, nie wszystko rozumiem, często są używane skróty myślowe- staram się jakoś poskładac to w jedną całośc i wtedy przystąpic do napraw. dzięki za każde wyjaśnienia |
|
|
|
 |
niszar [Usunięty]
|
Wysłany: 01-03-2008, 23:47
|
|
|
Ja też miałem na początku z tym problemy:) ale jest coraz lepiej;) CE -> Check Engine, ECU -> sterownik silnika lub komputer. Jeżeli wogóle nie zapala się lampka winą może być brak zasilania komputera ECU. Więc na początek spróbuj przy pomocy schematu elektrycznego znaleźć przewód go zasilający + i sprawdz napięcie na nim, oraz sprawdz połączenie komputera z masą, przewód masowy jest przykręcony śrubą mocującą komputer. Komputer powinien sie znajdować pod schowkiem przy prawym błotniku. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-03-2008, 00:10
|
|
|
reksio02 to 4G15 więc mogły się stać dwie rzeczy: padł komputer wtrysku (ECU) lub aparat zapłonowy.
Tu kontakt do osób o które pytałeś i które Ci naprawią auto:
josie
Krzyzak
Napisz do nich pw, czyli wiadomość prywatną. |
|
|
|
 |
reksio02 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-03-2008, 22:06
|
|
|
samochodzik jeździ pomógł mi w tym josie, okazało się że bezpiecznik ECU poszedł:), z zewnątrz wyglądał normalnie widocznie coś w środku.
Bardzo dziękuję za pomoc josiemu |
|
|
|
 |
|
|