Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana silnika pare pytan
Autor Wiadomość
adaxo 
Mitsumaniak


Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2005
Posty: 200
Skąd: Manchester
Wysłany: 01-03-2008, 21:31   Wymiana silnika pare pytan

Czesc, jestem w trakcie wymiany silnika w moim swiezo nabytym Galancie (EA2A), i w zwiazku z tym mam pare pytan do was.

1. Czy pasek rozrzadu ma ograniczona zywotnosc?? Juz wyjasniam: udalo mi sie kupic silnik z rozbitego Galanta z baaardzo malym przebiegiem 32000 mil (53000 km) i mam dylemat czy wymienic w nim paski. Po zdjeciu obudowy rozrzadu wszystko wyglada doslownie jak nowe, zadnych wyciekow pasek jak nowy napinacze tez jakby dopiero co zamontowane, pompa wody chodzi ladnie z lekkim oporem bez luzow Jedyny problem to, to ze silnik jest z 98 roku, i nie wiem czy zostawic oryginaly (zakladane przez japoncow :lol: ), czy wymienic na zamienniki ktore maja na pewno mniejsza trwalosc, a i zakladane przeze mnie (czytaj nie profesjonalnie bez specjal toola do prawidlowego ustawienia napinacza), mogly by nie grac jak powinny.
2. Jak sie ma sprawa immobilajzera. wydaje mi sie ze powinno byc ok ale jakby ktos to mogl potwierdzic, bo nie jestem pewien jak to sie ma do zmiany silnika.
3. Co polecacie wymienic majac silnik na wierzchu i pusto pod maska (co zrobic z malymi ogniskami rudej w komorze silnika)?
4. Jak bezpiecznie uruchomic "nowy" silnik, bo pewnie troche stal (bez oleju, taki wymog na szrocie).
No i na koniec jakim olejem go zalac?, mam 5l Mobila Super S, ale moze fullsyntetic bylby lepszy. Dodam tylko ze walki rozrzadu wygladaja rowniez jak na polce sklepowej (zero przebarwien czy nalotow).

Wszelkie rady i sugestie mile widziane.

pozdrawiam Adam
_________________
Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-03-2008, 00:26   

Rozrząd bym wymienił, resztę pasków też. Co do oleju to jak trochę stał to wlej mu tego półsyntetyka Mobila, który posiadasz.
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 02-03-2008, 01:47   Re: Wymiana silnika pare pytan

adaxo napisał/a:

4. Jak bezpiecznie uruchomic "nowy" silnik, bo pewnie troche stal (bez oleju, taki wymog na szrocie).


Nie wiem jak to ma się do nowych silników, ale stare silniki takie jak S1 należało by przeczyścić... tzn rozłożyć i złożyć. Bo silnik powinien być cały zalany olejem jeśli ma postać trochę dłużej...
W sumie ja tylko konserwowałem, za to nie w drugą stronę.
Może tu coś znajdziesz:

http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=1967
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-03-2008, 23:18   

Hmm... jak stał dość długo to pasek wypadałoby zmienić. Reszta może dojeździć do 90kkm.
Silnik nie lubi stania w miejscu - uszczelniacze na wałkach twardnieją i zaczynają popuszczać więc możnaby się pokusić o wymianę.
Tak samo z zaworowymi - z tym że to większa robota - ale można później jakby się okazalo że chleje.
Przed rozruchem daj mu trochę oleju ze strzykawki w cylindry, obróć kilka razy wałem zakładając klucz na wał korbowy (tylko w dobrą stronę kręć)
Potem bez świec na rozruszniku trzeba wydmuchać resztę oleju bo zarzuci świece.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 03-03-2008, 21:01   

Paski wymień koniecznie. Bo ich zużycie wynika nie tylko z przebiegu, ale też ze starości. Jeśli silnik z 1998 to paski mają już 10 lat. Ja bym nie ryzykował.
I jak wyżej, idealnie byłoby rozłożyć całą górę i powymieniać uszczelniacze i uszczelki.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
adaxo 
Mitsumaniak


Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2005
Posty: 200
Skąd: Manchester
Wysłany: 03-03-2008, 22:09   

Co do rozbierania i skladania to raczej odpada, poprostu nie chce zepsuc tego co fabryka zrobila :oops: . Najbardziej jednak nie daje mi spokoju ten nieszczesny pasek, wiec raczej go zmienie, ale mam problem ze znalezieniem tu w UK odpowiedniego zamiennika (czyt Mitsuboshi) co co tu oferuja to Conti, Gates i jakies Blue Line :?:
A co do uszczelniaczy to sie wstrzymam bo firma mi dala 90 dni gwarancji na : spalanie oleju, dymienie i stuki.
W kazdym razie dzieki za rady.

P.S. Swinks_UK znasz jakies sklepy online w uk z czesciami do mitsu??
_________________
Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 04-03-2008, 09:53   

Tutaj masz dobre zamienniki:
www.japarts.co.uk
Poza tym o ile pamiętam, to BlueLine to tylko nazwa na opakowaniach, a w środku były np. łożyska Koyo. Nie pamiętam jakie paski były przez nich oferowane, chyba GoodYear'a.
Co do pasków Conti: nie jest tak źle, są na oficjalnej liście zamienników do VW w serwisach UK.
No i zła wiadomość - Mitsuboshi w UK jest niemal nie do dostania. Jako oficjalny zamiennik funkcjonuje Conti :mrgreen: albo GoodYear.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.