Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] 2.0 DOHC 16v 4G63
Autor Wiadomość
piwo8
[Usunięty]

  Wysłany: 02-03-2008, 10:01   [E33A 2.0] 2.0 DOHC 16v 4G63

Witam, chcialbym sie dowiedziec ,,co kiedy wymienic'' czyli po przejechaniu ilu kilometrow sie powinno wymieniac poszczegolne rzeczy w takim Galancie(Rozrząd,paski,kable,swiece,lozyska, klocki tarcze,oleje-silnik-skrzynia,Filtry...)
 
 
Czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 02-03-2008, 10:30   

Co 15000km:

-wymienić olej silnikowy-jeśli warunki były trudne to po 7500km
-wymienić filtr oleju
-jeśli nie masz katalizatora to wymienić świece zapłonowe
-wymienić filtr powietrza
-sprawdzić prędkośc na biegu jałowym i zawartość CO2 w spalinach

Co 30000km:

-jeśli auto było eksploatowane w trydnych warunkach to można wymienić olej w przekładni ręcznej
-wymienić płyn hamulcowy
-sprawdzić hamulec ręczny

Co 45000km:

-wymienić świece zapłonowe
-sprawdzić wyprzedzenie zapłonu
-wymienić olej w przekładni różnicowej

Co 60000km:

-sprawdzić czas zapłonu
-wymienić płyn w układzie chłodzącym
-sprawdzić odpowietrznik skrzyni korbowej

Co 90000km:
-wymienić pasek rozrządu

Klocki i inne paski sprawdzamy w razie możliwości na bieżąco...gdy skończą się klocki hamulcowe usłyszysz to z pewnością:)

EDIT bartekdeejay
Ostatnio zmieniony przez Czerwien 02-03-2008, 10:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-03-2008, 10:35   

Jeśli chodzi o zawory do regulacji to w tym silniku jest hydraulika niema potrzeby regulacji co 15000 tkm silniki 1.8 miały regulowane zawory :wink:
 
 
dolar2dolar2
[Usunięty]

Wysłany: 02-03-2008, 20:53   

Jeśli mógłbym coś zasugerować to mimo że producent w oficjalnych instrukcjach zaleca wymianę paska co 90000 to skłaniałbym się do wymiany co 60000. Paski szczególnie że w większości są to zamienniki mogą są różnej jakości a że silnik 2.0 dohc 16v jest silnikiem kolizyjnym urwanie paska może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika. Natomiast silnik 2.0 sohc 8v ma tą zaletę że jest nie kolizyjny i po urwaniu nic się nie psuje i wystarczy ustawić rozrząd założyć pasek i jechać dalej. Tych informacji dowiedziałem się od mojego mechanika i sądzę że tak właśnie jest. Pozdrawiam
 
 
piwo8
[Usunięty]

Wysłany: 02-03-2008, 22:54   

08 Czerwien dziekowka za info, apropo klockow to wymienialem niedawno, ale zauwazylem ze jak sie koncza to juz gorzej nawet hamują

[ Dodano: 02-03-2008, 22:57 ]
dolar2dolar2 napisał/a:
Jeśli mógłbym coś zasugerować to mimo że producent w oficjalnych instrukcjach zaleca wymianę paska co 90000 to skłaniałbym się do wymiany co 60000. Paski szczególnie że w większości są to zamienniki mogą są różnej jakości a że silnik 2.0 dohc 16v jest silnikiem kolizyjnym urwanie paska może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika. Natomiast silnik 2.0 sohc 8v ma tą zaletę że jest nie kolizyjny i po urwaniu nic się nie psuje i wystarczy ustawić rozrząd założyć pasek i jechać dalej. Tych informacji dowiedziałem się od mojego mechanika i sądzę że tak właśnie jest. Pozdrawiam


Dolar masz wsumie racje z rozrzadem dobrze byc przezornym, chociarz Ja jezdzilem z luznym paskiem tak ze mi na boki chodzil, bez oslonki rozrzadu i bez podziałki miedzy kołem a silnikiem, mozna powiedziec ze głupi ma szczescie =D

[ Dodano: 03-03-2008, 09:15 ]
Jescze jedno, wiecie moze jaki olej sie leje tam do skrzyni biegow??
 
 
KamK
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2008, 19:47   

dolar2dolar2 napisał/a:
...Natomiast silnik 2.0 sohc 8v ma tą zaletę że jest nie kolizyjny i po urwaniu nic się nie psuje i wystarczy ustawić rozrząd założyć pasek i jechać dalej. Tych informacji dowiedziałem się od mojego mechanika i sądzę że tak właśnie jest. Pozdrawiam


Z tego co mi wiadomo 4G63 sohc 8v tez jest kolizyjny.
pozdr.
 
 
piwo8
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2008, 00:00   

KamK napisał/a:
dolar2dolar2 napisał/a:
...Natomiast silnik 2.0 sohc 8v ma tą zaletę że jest nie kolizyjny i po urwaniu nic się nie psuje i wystarczy ustawić rozrząd założyć pasek i jechać dalej. Tych informacji dowiedziałem się od mojego mechanika i sądzę że tak właśnie jest. Pozdrawiam


Z tego co mi wiadomo 4G63 sohc 8v tez jest kolizyjny.
pozdr.


Nic dodac, nic ujac nie ma nie kolizyjnych :mrgreen:
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-03-2008, 00:33   

Update
Olej co 10000 a nie co 15000
Tak samo filtr

Pasek co 60000. MMC twierdziło 90 ale samo ASO móiło o 60. Ja wymieniam co 30000km/3 lata

Pozdrawiam
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.