 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E33A 2.0] 2.0 DOHC 16v 4G63 |
Autor |
Wiadomość |
piwo8 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-03-2008, 10:01 [E33A 2.0] 2.0 DOHC 16v 4G63
|
|
|
Witam, chcialbym sie dowiedziec ,,co kiedy wymienic'' czyli po przejechaniu ilu kilometrow sie powinno wymieniac poszczegolne rzeczy w takim Galancie(Rozrząd,paski,kable,swiece,lozyska, klocki tarcze,oleje-silnik-skrzynia,Filtry...) |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 02-03-2008, 10:30
|
|
|
Co 15000km:
-wymienić olej silnikowy-jeśli warunki były trudne to po 7500km
-wymienić filtr oleju
-jeśli nie masz katalizatora to wymienić świece zapłonowe
-wymienić filtr powietrza
-sprawdzić prędkośc na biegu jałowym i zawartość CO2 w spalinach
Co 30000km:
-jeśli auto było eksploatowane w trydnych warunkach to można wymienić olej w przekładni ręcznej
-wymienić płyn hamulcowy
-sprawdzić hamulec ręczny
Co 45000km:
-wymienić świece zapłonowe
-sprawdzić wyprzedzenie zapłonu
-wymienić olej w przekładni różnicowej
Co 60000km:
-sprawdzić czas zapłonu
-wymienić płyn w układzie chłodzącym
-sprawdzić odpowietrznik skrzyni korbowej
Co 90000km:
-wymienić pasek rozrządu
Klocki i inne paski sprawdzamy w razie możliwości na bieżąco...gdy skończą się klocki hamulcowe usłyszysz to z pewnością:)
EDIT bartekdeejay |
Ostatnio zmieniony przez Czerwien 02-03-2008, 10:37, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-03-2008, 10:35
|
|
|
Jeśli chodzi o zawory do regulacji to w tym silniku jest hydraulika niema potrzeby regulacji co 15000 tkm silniki 1.8 miały regulowane zawory |
|
|
|
 |
dolar2dolar2 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-03-2008, 20:53
|
|
|
Jeśli mógłbym coś zasugerować to mimo że producent w oficjalnych instrukcjach zaleca wymianę paska co 90000 to skłaniałbym się do wymiany co 60000. Paski szczególnie że w większości są to zamienniki mogą są różnej jakości a że silnik 2.0 dohc 16v jest silnikiem kolizyjnym urwanie paska może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika. Natomiast silnik 2.0 sohc 8v ma tą zaletę że jest nie kolizyjny i po urwaniu nic się nie psuje i wystarczy ustawić rozrząd założyć pasek i jechać dalej. Tych informacji dowiedziałem się od mojego mechanika i sądzę że tak właśnie jest. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
piwo8 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-03-2008, 22:54
|
|
|
08 Czerwien dziekowka za info, apropo klockow to wymienialem niedawno, ale zauwazylem ze jak sie koncza to juz gorzej nawet hamują
[ Dodano: 02-03-2008, 22:57 ]
dolar2dolar2 napisał/a: | Jeśli mógłbym coś zasugerować to mimo że producent w oficjalnych instrukcjach zaleca wymianę paska co 90000 to skłaniałbym się do wymiany co 60000. Paski szczególnie że w większości są to zamienniki mogą są różnej jakości a że silnik 2.0 dohc 16v jest silnikiem kolizyjnym urwanie paska może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika. Natomiast silnik 2.0 sohc 8v ma tą zaletę że jest nie kolizyjny i po urwaniu nic się nie psuje i wystarczy ustawić rozrząd założyć pasek i jechać dalej. Tych informacji dowiedziałem się od mojego mechanika i sądzę że tak właśnie jest. Pozdrawiam |
Dolar masz wsumie racje z rozrzadem dobrze byc przezornym, chociarz Ja jezdzilem z luznym paskiem tak ze mi na boki chodzil, bez oslonki rozrzadu i bez podziałki miedzy kołem a silnikiem, mozna powiedziec ze głupi ma szczescie =D
[ Dodano: 03-03-2008, 09:15 ]
Jescze jedno, wiecie moze jaki olej sie leje tam do skrzyni biegow?? |
|
|
|
 |
KamK [Usunięty]
|
Wysłany: 16-03-2008, 19:47
|
|
|
dolar2dolar2 napisał/a: | ...Natomiast silnik 2.0 sohc 8v ma tą zaletę że jest nie kolizyjny i po urwaniu nic się nie psuje i wystarczy ustawić rozrząd założyć pasek i jechać dalej. Tych informacji dowiedziałem się od mojego mechanika i sądzę że tak właśnie jest. Pozdrawiam |
Z tego co mi wiadomo 4G63 sohc 8v tez jest kolizyjny.
pozdr. |
|
|
|
 |
piwo8 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2008, 00:00
|
|
|
KamK napisał/a: | dolar2dolar2 napisał/a: | ...Natomiast silnik 2.0 sohc 8v ma tą zaletę że jest nie kolizyjny i po urwaniu nic się nie psuje i wystarczy ustawić rozrząd założyć pasek i jechać dalej. Tych informacji dowiedziałem się od mojego mechanika i sądzę że tak właśnie jest. Pozdrawiam |
Z tego co mi wiadomo 4G63 sohc 8v tez jest kolizyjny.
pozdr. |
Nic dodac, nic ujac nie ma nie kolizyjnych |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-03-2008, 00:33
|
|
|
Update
Olej co 10000 a nie co 15000
Tak samo filtr
Pasek co 60000. MMC twierdziło 90 ale samo ASO móiło o 60. Ja wymieniam co 30000km/3 lata
Pozdrawiam |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|
|