układ hamulcowy |
Autor |
Wiadomość |
gabec [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2008, 15:09 układ hamulcowy
|
|
|
szukałem ale w końcu nie wszystko znalazłem.
Carisma z silnikiem 1.6 (w dowodzie wpisane 75kW) rok produkcji 2000 chociaż już zupełnie zgłupiałem. Jest to wersja po liftingu ale jeszcze z białymi światłami z przodu:). podobno Carismy z tego roku mają już hamulce tarczowe z przodu i z tyłu. Moja z tyłu ma bębny....
jakie tarcze powinienem założyć? rozmiarów jest tyle że już nie wiem które powinny być.
jakie polecacie tarcze i jakie klocki? ile powinny kosztować? |
|
|
|
 |
wit [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2008, 15:24
|
|
|
Trzeba dobrac wg roku produkcji a najlepiej wg nr VIN. |
|
|
|
 |
piter23 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2008, 17:23
|
|
|
Kolego tarcze z tyłu miały "chyba" niewszytskie wersje to samo było z Cari sprzed liftu.
Co do firm Cari sprzed liftu miała oryginalny układ lucasa, po lifcie prawdopodobnie też.
Polecane klocki do Carismy to właśnie firmy TRW-Lucas, są drogie ale dobre to samo tyczy się tarcz firmy ATE i textar, oraz Brembo.
Jest jeszcze mało znana japońska firma Sakura produkująca tarcze do Cari oraz firma kasziyama produkująca niezłe klocki, do klasy średniej zalicza się też japońską firmę NIPPARTS, mam ich klocki z przodu , są skuteczne ale potrafią popiskiwać.
Także klsa wyższa to:ATE, TRW-Lucas, Textar i Brembo
średnia : Sakura, NIPPARTS, ETE
omijaj szerokim łukiem produkty JC .
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-02-2008, 17:26
|
|
|
gabec napisał/a: | Jest to wersja po liftingu ale jeszcze z białymi światłami z przodu:). |
kazda Carisma do 2002rku (do ostatniego liftingu) miala biale klosze z przodu gabec napisał/a: | podobno Carismy z tego roku mają już hamulce tarczowe z przodu i z tyłu. |
to zalezy
gabec napisał/a: | jakie polecacie tarcze i jakie klocki? ile powinny kosztować? |
ferodo, ate ...maja dosyc dobre klocki
gabec napisał/a: | jakie tarcze powinienem założyć? rozmiarów jest tyle że już nie wiem które powinny być. |
Wiesz co najlepiej podjedz lub zadzwon do jakiegos ASO lub intercaru i tam Ci dokladnie powiedza jakie tarcze (rozmiar) powinienes zalozyc
pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
roberto79
Forumowicz
Auto: carisma 1,6 benz.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2007 Posty: 88 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 03-03-2008, 10:59
|
|
|
WITAM. MAM PYTANIE ODNOśNIE HAMULCóW.OD JAKEGOS CZASU ZAUWAżYłEM ,żE PODCZAS HAMOWANIA W CZASIE JAZDY POPSIKUJE MI W KOLE TYLNYM LUB OBU KOłACH.aUTO MAM OD PAżDZIERNIKA 2007.w GRUDNIU BYłO NA PRZEGLADZIE W aSO I WSZYSTKO OK.aLE PORADZćCIE MI CZY COS MAM Z TYM ROBIC CZY POPROSTU KLOCKO PISZCZą.AUTO BEZ ABS-U.DZIEKI.POZDRAWIAM. |
|
|
|
 |
tom1312
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 194 Skąd: Komorów/Rzeszów
|
Wysłany: 03-03-2008, 14:26
|
|
|
Witam! Ja też mam podobny problem,tzn.piszczy mi w prawym tylnym kole podczas hamowania oczywiście.Tylko że ja mam z tyłu bębny.Wyczytałem na forum że może to być wina pyłu który sie zbiera wewnątrz bębna.Rozkręciłem ,od razu zobaczyłem stan szczęk ale są w porządku,i faktycznie było trochę pyłu.Usunąłem go i faktycznie przez jeden dzień nie piszczało ale zaczęło z powrotem.W czym może tkwić przyczyna?Pozdrawiam! |
_________________ "Mitsu" i wszystko jasne
01388/KMM
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 03-03-2008, 15:14
|
|
|
roberto79 napisał/a: | PODCZAS HAMOWANIA W CZASIE JAZDY POPSIKUJE MI W KOLE TYLNYM LUB OBU KOłACH. |
Przede wszystkim jak piszesz to wyłącz Caps Locka.
Co do pisku to:
Niektóre rodzaje klocków hamulcowych przed końcem eksploatacji wydają ostrzegawczy odgłos podobny do pisku i wtedy trzeba je wymienić.
Drugą przyczyną powodującą taki efekt są różnego rodzaju zanieczyszczenia zgromadzone w okolicach zacisku, które podczas pracy hamulca ocierają się o tarcze wydając pisk. Tą usterkę można skutecznie usunąć przez oczyszczenie układu lub wymianę klocków. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
roberto79
Forumowicz
Auto: carisma 1,6 benz.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2007 Posty: 88 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 03-03-2008, 18:46
|
|
|
To jeszcze raz ja,chcę poprawić swoje zapytanie gdyż okazało sie ,ze auto moje ma z tyłu bębny,nie klocki.Więc co moze byc przyczyną pisku???zaznaczam ,ze auto było w aso w grudniu,i dowiedziałem się,ze auto jest w świetnej kondycjii.dzięki bardzo. |
|
|
|
 |
Trzoso [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2008, 08:22
|
|
|
Ja z trochę innym problemem. W sobotę byłem na przeglądzie i okazało się że siła hamowania tylnich hamulców jest 2x większa na ręcznym niż na nożnym. Mowa o GDI '98 wersja z bębnami.
Ma ktoś pomysł o co może chodzić? |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 21-04-2008, 12:36
|
|
|
poziom płunu sprawdzony??? co prawda nie mam bębnów ale okładziny które masz moga być już wyjechane...trezba koniecznie zaglądnąć do środka |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2008, 13:37
|
|
|
Trzoso napisał/a: | Ja z trochę innym problemem. W sobotę byłem na przeglądzie i okazało się że siła hamowania tylnich hamulców jest 2x większa na ręcznym niż na nożnym. Mowa o GDI '98 wersja z bębnami.
Ma ktoś pomysł o co może chodzić? |
bo ręczny jest masakryczny w cari z bębnami - kazde kapcie potrafi zablokować na chropowatym asfalcie i dowolnej prędkości
no chyba, że się linka wyciągnie to słabo trzyma ale do rzeczy
podczas hamowania działa regulator siły hamowania, carisma ma lekki tył,
cały nacisk na przodzie i prawie cała siła hamowania na przodzie
czyli wszystko działa jak powinno,
gdyby tył łapał ci mocniej na hamulcu nożnym efekt byłby taki jak zaciąganie ręcznego w zimę na zakręcie, prędzej czy później byś się rozbił, bo auto wpadłoby w poślizg
więc nie ma co filozofować i porównywac bezposrednio ręcznego do nożnego |
|
|
|
 |
Trzoso [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2008, 14:08
|
|
|
Dzięki Leser.
Ale z drugiej strony to facet w ze Stacji Kontroli Pojazdów powinien takie rzeczy wiedzieć i się nie przy..przać! Tym bardziej jeżeli Stacja funkcjonuje pod szyldem ASO Mitsu. |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2008, 14:38
|
|
|
Trzoso napisał/a: | Dzięki Leser.
Ale z drugiej strony to facet w ze Stacji Kontroli Pojazdów powinien takie rzeczy wiedzieć i się nie przy..przać! Tym bardziej jeżeli Stacja funkcjonuje pod szyldem ASO Mitsu. |
Jasne, ze powinien. Niech nie gada głupot argumentując "ręczny bierze 2x mocniej"
tylko wyciagnie magiczną ksiażeczkę, sprawdzi wartości katologowe, porówna je z pomiarem...
wtedy może określić czy wszystko jest ok czy wymagana jakaś naprawa... |
|
|
|
 |
bomar007
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 71 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14-01-2011, 17:05 Rożnica w sile hamowania na tylnej osi
|
|
|
Ja również mam problem z różnicą siły hamowania (około 40%, 1.3KN na lewym i 2.0KN na prawym ) pomiędzy tylnimi kołami. Zastanawiam się co jest grane. Dodam że 6 miesięcy wcześniej wymieniałem tarcze i klocki z tyłu, oraz płyn hamulcowy. Czy przyczyną może być niezbyt dobrze odpowietrzony układ, np zalegające pęcherzyki powietrza przy kole lewym, lub różnica w grubości klocków rzędu max 2mm (po prawej stronie klocki są cieńsze ze względu na kilkakrotne zacięcie hamulca ręcznego i nieodblokowanie koła prawego)? |
|
|
|
 |
|