| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| Wymiana oleju w automatycznej skrzyni w Galancie EAx |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-08-2005, 12:03   Wymiana oleju w automatycznej skrzyni w Galancie EAx |   
 |  
               | 
 |  
               | Potrzebne rzeczy: 
   
 Filtr ori (nie polecane sa zamienniki), plyn Castrola drogi, ale dobry, potrzeba ok. 9,5-10 l
 
 Wymiana jest nieskomplikowana, ponieważ filtr jest umieszczony na zewnątrz skrzyni:
 
   
 W zblizeniu:
 
   
 Ideałem jest posiadanie podnosnika lub kanału, zeby samochód stał na płaskim podłożu, nie majac, trzeba trochę gimnastyki
  . 
 Korok 1:
 Rozłączamy rurke doprowadzającą płyn do chłodnicy:
 
   
 żeby ją zdjąć należy odkręcić jej mocowania od chłodnicy pokazane jako górna strzałka.
 
 Odpiętą rurkę należy skierować do pojemnika na stary olej o pojemności minimum 5l, na drugi koniec (szytywny wystający z chłodnicy) równieź warto założyć kawałek rurki, żeby można było skierować strumień do pojemnika.
 
 Ustawiamy wybierak skrzyni na pozycję N.
 
 Uruchamiamy silnik i pozwalamy pracować na jałowych obrotach przez ok. 60 sekund lub do momentu, gdy pojawi się powietrze w rurce.
 
 Powinno zlecieć ok. 3,5 l płynu.
 
 Krok 2:
 Zlewamy resztę płynu przez korek spostowy:
 
   
 Powinno zlecieć ok. 2 l płynu.
 
 Magnes w korku czyścimy i z nową podkładką miedzianą instalujemy dokręcając momentem 32 Nm
 
 Wymieniamy filtr skrzyni, pamiętając o posmarowaniu uszczelki nowego filtra płynem przed dokręcaniem. Dojście jest takie sobie
  , ale klucz łancuchowy da się zmieścic bez rozbierania połowy silnika. 
 Wlewamy przez rurkę w której siedzi bagnet c.a. tyle płynu ile spuściliśmy (czyli ok. 5,5 l), chyba, że się nie mieści, to wlewamy "ile wejdzie"
 
 Krok 3:
 Powtarzamy krok 1.
 
 Zatem znowu spuszczamy ok. 3,5 l plynu.
 
 Krok 4:
 Zakładamy rurkę:
 
   
 ... na swoje miejsce, zakładamy wszystko, co było zdjęte i uzupełniamy olej w skrzyni do pozycji "COLD" na bagnecie
 
 Następnie wybierakiem skrzyni przy pracującym silniku i wcisniętym hamulcu przechodzimy przez wszystkie pozycje PRND (inni maja wiecej
  ) kilkukrotnie w celu odpowietrzenia układu. 
 Krok 5:
 Uzupełniamy olej w skrzyni do pozycji "COLD" na bagnecie
 
 Jedziemy rozgrzac olej w skrzyni (ok. 15-20 km)
 
 Uzupełniamy olej w skrzyni do pozycji "HOT" na bagnecie
 
 Procedurka zaczerpnięta z oryginalnej instrukcji od modeli 97 i późniejszych, sprawdzona na własnej skrzyni....
 
 Operacje powtarzamy po kazdych ....km i tu poprosze o wypowiedź Jacka
   
 PS. Zapomniałem dopisać, ze przy nalewaniu nowego płynu zachowujemy chirurgiczną czystość - ziarenko piasku jest w stanie zniszczyć skrzynię!!!!!
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Patrol [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-06-2006, 12:57 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Bartek napisał/a: |  	  | Wymiana jest nieskomplikowana, ponieważ filtr jest umieszczony na zewnątrz skrzyni | 
 
 A czy przypakiem niektóre skrzynie w galu nie mają filtra wewnętrznego?
 Pytam, gdyż w programie części zamiennych w ASO, jest wzmianka także o wewnętrznym i identyfikacji trzeba dokonać "naocznie"...
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-06-2006, 13:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Manual nie wspomina o wewnętrznych. F4A4x to zupełnie nowa skrzynia wprowadzona razem z Galem EA, konstrukcynjie bardzo różna od F4A2 z poprzednich modeli i nie sądzę, żeby były EA ze starą skrzynią. 
 Z drugiej strony "naoczne" stwierdzenie obecności filtra zajmuje 10 s. z podniesieniem i opuszczeniem maski...
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Patrol [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-06-2006, 17:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Bartek napisał/a: |  	  | Z drugiej strony "naoczne" stwierdzenie obecności filtra zajmuje 10 s. z podniesieniem i opuszczeniem maski... | 
 
 Zgadza się Bartku, jednak wymiana w takim wypadku może być troche bardziej kłopotliwa...
 
 Pozdrówki
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | boober1 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-09-2006, 16:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam.Piszę bo możliwe, że u mnie w galancie jest wewnętrzny filtr oleju w skrzyni automatycznej. Galant 2,5 v6 tiptronick, pierwsza rejestracja 04.2000 z VIN wynika, że rok produkcji 1999. Otwieram maskę, zdejmuję plastykowy wlot powietrza patrzę i porównuję ze zdjęciem, które jest zamieszczone w tym temacie . Bagnet do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni jest, a filtra nie ma. Troche się zląkłem, wziąłem latarkę i oglądam - jest coś jakby gniazdo na filtr koło bagnetu ale po pierwsze nie ma żadnych gwintów a po dugie nie ma zadnych otworów. Wygląda to na odlew fabryczny, który po prostu nie został wykorzystany. Pojechałem do znajomego mechanika a ten twierdzi, że filtr jest pod kopułą (schowany). Trochę na początku zgłupiałem bo pomyślałem, że coś było kombinowane. Czy ktoś ma podobną sytuację? 
 A jeszcze jedno przy bagnecie na bloku skrzyni jest oznaczenie 5 T albo T5 nie pamiętam dokładnie .
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-09-2006, 20:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dodam tylko że moja Carisma GDI '98 ma właśnie automat skrzynię F4A42 - nawet na fotach które są w tym wątku identycznie wyglądającą więc - jak sądzę - procedura opisana nada się i do Cari z tą skrzynią. |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | KamK [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-11-2007, 19:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ten TRANSMAX Z jaki ma kolor? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-11-2007, 21:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chyba taki różowo-bursztynowy |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2007, 07:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bursztynowy.... ale bardzo jasny |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | KamK [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2007, 18:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hmm, to by nawet pasowalo do tego co mam teraz w skrzyni. 
 Podobno typowe czerwone oleje, pod wplywem uzycia, z czasem nabieraja takiego bursztynowego koloru, prawda to? Czy sprzedawca troche nazmyslal?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | berti [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-03-2008, 12:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ja dzisiaj przeczytałem u jednego ze sprzedawców na allegro, że nowy transmax z ma kolor złoty przejrzysty. Jak jest w końcy z kolorem tego oleju. Niedawno zakupiłem EA5W z automatem (tiptronic) i chciałbym sprawdzić czym był zalany
 
 PS A czy ktoś wie dodatkowo jakie dokładne oznaczenie ma zewnętrzny filtr oleju do takiego automatu?
 
 Dzięki za info
 Bartek
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-03-2008, 13:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Filtr: MD752072 
 Złoty przejrzysty czy bardzo jasno bursztynowy, to ma szansę być ten sam kolor
   |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | berti [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-03-2008, 19:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Bartek napisał/a: |  	  | Filtr: MD752072;) | 
 Wielkie dzięki
 
 
  	  | Bartek napisał/a: |  	  | Złoty przejrzysty czy bardzo jasno bursztynowy, to ma szansę być ten sam kolor   | 
 No tak, w zasadzie to tylko kobiety ponoć nie maja problemu z bezbłednym rozróżnianiem więcej niż 16 kolorów
   
 Ja przyjrzałem się dzisiaj olejowi w swojej skrzynce. To co mnie zdziwiło, to fakt, że na ostygniętym silniku cały bagnet pokryty jest olejem. Mierzyłem kilkakrotnie i za każdym razem to samo. Ciekawi mnie więc bardzo jak skrzynka znosi nadmiar oleju??
 Za wszelkie info z góry dziękuję
 
 Pozdrawiam
 Bartek (inny Bartek
  ) |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-03-2008, 20:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | u mnie w 2 skrzyniach rożnica między  zimnym olejem a gorącym jest praktycznie niemierzalna..... ale sprawdzasz poziom oleju po rozgrzaniu skrzyni, ma być wtedy HOT - inne poziomy przy innym stopniu nagrzania oleju są tylko referencyjne..... |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-03-2008, 20:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie też po nagrzaniu nie jestem w stanie sprawdzić poziomu bo po każdym włożeniu bagnetu i tak cały jest mokry więc nie idzie ocenić poziomu  a na zimno to tak delikatnie muszę wtykać bagnet by nie dotknąć ścianki rurki bo identycznie się babrze cały olejem i określenie poziomu jest niewykonalne   |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |