Przesunięty przez: Gene 06-03-2008, 11:43 |
Problem z automatem |
Autor |
Wiadomość |
kutii75 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-03-2008, 21:53 Problem z automatem
|
|
|
Witam.
jak widać jestem tu nowy ale forum czytam kilka miesięcy . Niedawno kupiłem pajero 3.2 2000r. automat i postanowiłem wymienić olej w automacie (poprzedni właściciel wymienił w ASO licznik 130000 teraz jest 180000 )i co się okazało po wymianie niema biegu wstecznego co się mogło stać proszę o pomoc aha olej wlałem castrol transmax z i co ciekawe oleju wyleciało tylko 4 litry. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 02-03-2008, 22:34
|
|
|
Pewnie zapowietrzyłeś skrzynię. Zwykle wymiana w automacie nie polega na spuszczeniu oleju ale raczej na przepompowaniu go i wypłukaniu starego tym nowym - prawie jak przy wymianie płynu hamulcowego. Stąd i nawet procedura tej wymiany jest dość specyficzna. Sam wymieniałeś czy ktoś ci to robił? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
kutii75 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-03-2008, 22:59 Problem z automatem
|
|
|
sam wymieniałem
[ Dodano: 02-03-2008, 23:01 ]
do przodu jedzie rewelka |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 02-03-2008, 23:19
|
|
|
saphire napisał/a: | Pewnie zapowietrzyłeś skrzynię. Zwykle wymiana w automacie nie polega na spuszczeniu oleju ale raczej na przepompowaniu go i wypłukaniu starego tym nowym - prawie jak przy wymianie płynu hamulcowego. Stąd i nawet procedura tej wymiany jest dość specyficzna. Sam wymieniałeś czy ktoś ci to robił? |
Aby dobrze wymienić olej potrzeba go 10-12 litrów. Kolega ma rację jego się przepompowuje, tak długo aż wypłynie czysty olej.
później trzeba sprawdzić poziom, najlepiej na ciepłym silniku. Trzeba przewajchować wszystkie pozycje lewarkiem a później sprawdzić poziom.
Mógł się zatkać elektrozawór syfem w oleju. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kutii75 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-03-2008, 09:58 Problem z automatem
|
|
|
A jeszcze jedno w jakiej pozycji powinien być drążek zmiany biegów przy wymianie w pozycji N czy P |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-03-2008, 17:07
|
|
|
w pozycji P |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kutii75 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-03-2008, 07:31
|
|
|
No i niestety chyba czeka mnie serwis |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 04-03-2008, 16:53
|
|
|
Serwise nic ci nie pomoże, najwyżej wymienią skrzynie, ale na pewno nie naprawią. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kutii75 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2008, 16:34 Problem z automatem
|
|
|
Witam
Już wiem o serwisie auto jest w warsztacie który zajmuje się tylko automatami prawdopodobnie poszły tarcze co z tego wyniknie dam znać |
|
|
|
 |
acinski [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2008, 00:32
|
|
|
Olej wymienia się na dwa sposoby. Wymiana dymamiczna i statyczna. Wymiana statyczna wykonywana regularnie umożliwia utrzymanie oleju w dobrej kondycji i polega na spuszczeniu i dolaniu. Nalezy jednak pamiętać, że po zalaniu skrzynię nalezy przepompować. potem sprawdzić stan oleju, przepompować. dolać. Przejechac się aby skrzynię zagrzać jakieś 5km sprawdzić i uzupełnić. Dynamiczna polega na większym nakładzie pracy i środków. Wtedy wymieniamy cały olej ale trzeba się zdrowo pobawić i lepiej robić to w dwie osoby. Opis dośc obszerny bo trzeba poodkręcać węże zabezpieczyć się w zbiorniki itd. W pierwszym przypadku oleju idzie około 4L w drugim około 12.
Jeśli zlałeś, wlałeś odpaliłeś o pojechałeś to masz serwis. Podstawowy błąd automaciarza. |
|
|
|
 |
kutii75 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2008, 22:19
|
|
|
Witam długo mnie nie było na forum ja do acinski o co chodzi z tym " przepompować olej" |
|
|
|
 |
acinski [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2008, 07:54
|
|
|
Po zalaniu świeżym olejem do poziomu "zimnego" (o ile masz bagnej, nie wszystkie skrzynie posiadają) uruchamiasz silnik i wajchujesz powolutku przez wszystkie biegi aż skrzynia napełni wszystki podzespoły. Potem sprawdzasz poziom,, dolewasz jesli trzeba i snów wajchujesz celem przepompowania. Po ustaleniu poziomu. Nalezy się przejechać około 5-8km celem rozgrzania skrzyni i sprawdzenia poziomu na "ciepłym" poziomie. Przypominam, że poziom oleju sprawdza się na uruchomionym silniku w przypadku skrzyń wyposażonych w bagnet. Przynajmniej z tego co wiem. |
|
|
|
 |
kutii75 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2008, 23:41
|
|
|
No wielkie dzienki ACINSKI
[ Dodano: 11-04-2008, 23:43 ]
No wielkie dzienki ACINSKI pozdrawiam |
|
|
|
 |
acinski [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2008, 15:22
|
|
|
Notabene możesz podskoczyć do Ratki on się zajmuje automatami. Na górce Mikołowskiej są kierunki Ratka motocykle |
|
|
|
 |
|