Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] zużycie oleju
Autor Wiadomość
marjas007 
Mitsumaniak
jarzabek

Auto: Carisma 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 55
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 04-03-2008, 20:53   [CA1A 1.3] zużycie oleju

szukałem na forum ale jakos nie znalazłem, więc czy ktos może mi powiedzieć jakie jest zużycie oleju w Colcie CA1 1.3 bo w książce serwisowej tez tego nie znalazłem (tyle tych stron tam jest). Obecnie jeżdzę na oleju Platinum 10w40 półsyntetyk i dopoki jeździłem na benzynie nie zauważałem brania oleju przez silnik, pół roku temu założyłem instalacje gazową i od tej pory musze dolewać około 1 litra na 3 tys km, przy czym w spalinach nie widać żadnej niebieskiej mgiełki, jest taka biała jakaś. Wycieków żadnych nie ma w silniku. Po czym poznać ze silnik jest w złym stanie, czy sprawdzenie kompresji cos mi da? Byłem u jednego mechanika i powiedział żeby olej zmienić na mineralny i że to rozwiąże problem ale cos mi sie nie podoba to rozwiązanie. Jakie są wasze rady?
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 04-03-2008, 20:58   

Sprobuj pojezdzic jakis czas tylko na benzynie...jesli oleju dalej bedzie ubywac a nie zauwazysz zadnych wyciekow to do wymiany moga pojsc np uszczelniacze zaworowe itp
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2008, 21:00   

Zdrowy silnik może zużyć do 0,8-1 l oleju na 10.000 km.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 04-03-2008, 21:14   

Oczywiscie im bardziej dynamicznie jezdzisz tym zuzycie oleju wzrasta. Jesli jezdzisz tylko po miescie to zuzycie oleju tez bedziesz mial wieksze aniezeli gdybys smigal tylko po trasach...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
marjas007 
Mitsumaniak
jarzabek

Auto: Carisma 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 55
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 04-03-2008, 21:17   

jeżdże głównie po trasie, raczej ekonomicznie 90-110 i tylko na gazie , przebiegi rzędu 2500 miesiecznie
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 04-03-2008, 21:28   

marjas007 napisał/a:
jeżdże głównie po trasie, raczej ekonomicznie 90-110 i tylko na gazie , przebiegi rzędu 2500 miesiecznie

wiec teoretycznie zuzycie oleju powinno byc mniej wiecej rzedu
gregorbu napisał/a:
0,8-1 l oleju na 10.000 km.

noo zaluzmy do 2litrow max :)
Tobie cos za duzo bierze... :?
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
marjas007 
Mitsumaniak
jarzabek

Auto: Carisma 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 55
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 04-03-2008, 21:45   

mi też się to zuzycie oleju nie podoba, jak byłem na regulacji gazu jakis czas temu gazownik zwrócił uwagę na wysoki poziom weglowodorów w spalinach i podejrzewał silnik o branie oleju, bo zadna regulacjanie mógł tego zmienic. A jak to jest z tymi uszczelniaczami, jak sa nieszczelne to olej dostaje się do komory spalania poprzez zawory i spala ? Po czym poznać że sa uszczelniacze zużyte? a jak odróznic to od złego stanu pierscieni i cylindra i ze tamtędy olej wedruje? pomiar kompresji wystarczy?
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 04-03-2008, 22:25   

Jaki masz przebieg samochodu :?:
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-03-2008, 23:34   

Przejdź na olej mineralny (tymbardziej, że masz to paskudztwo jakim jest LPG) i obserwuj zużycie oleju.
 
 
marjas007 
Mitsumaniak
jarzabek

Auto: Carisma 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 55
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 05-03-2008, 06:19   

co do przebiegu to nie wiem, kupiłem auto w sierpniu ze stanem licznika 102 000 , ale ciężko w to uwierzyć przy 13 letnim aucie.
a gazu nie traktuje jako świnstwa, praktycznie nie odczuwam żadnej różnicy czy jade na gazie czy na benzynie a gaz jest jakby nie było prawie dwa razy tańszy, gdzieś sie dowiedziałem że uszczelniacze padaja po założeniu gazu ze wzgledu na troche wyzszą temp spalania ale musze to jeszcze sprawdzic w innym żródle
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-03-2008, 09:31   

marjas007 napisał/a:
gazu nie traktuje jako świnstwa, praktycznie nie odczuwam żadnej różnicy czy jade na gazie czy na benzynie
Ty nie, ale silnik nie potrafi mówić. I to dla Ciebie dobrze.
 
 
marjas007 
Mitsumaniak
jarzabek

Auto: Carisma 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 55
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 05-03-2008, 10:47   

przy prawidłowo ustawionej mieszance przez gazownika nie ma prawa nic sie dziać, problem pojawia sie ja sie trafi na gaziarza nie znającego sie na swojej robocie - ustawi za uboga mieszankę - temp spalania robi sie za wysoka i wszystko zaczyna sie pieprzyć, zawory , uszczelnienia itp
 
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 05-03-2008, 20:06   

na utratę oleju ma wpływ jazda na obrotach powyżej 5000.Instalacja gazowa też przyczynia się do zużycia oleju oraz innych części silnika.Przy nieprawidłowej regulacji instalacji gazowej jest wyższa tempetatura silnika cojest przyczyną powyrzszych dolegliwości. Gaz niestety nie trzyma parametrów- świadczą otym kontrole .Bęzyna już się poprawiła na stacjach w dystrybutorach [poczęstych kontrolach],gaz jest nadal niepewny.Zużycie oleju wzrasta z ilością przejechanych kilometrówi w którymś momencie albo dolewamy olej ,albo robimy remont- uszczelnienie silnika .Przed tym nie uciekniemy zostając przez LATA z ulubionym samochodem.
 
 
 
00Viper00
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2008, 10:49   

marjas007 napisał/a:
A jak to jest z tymi uszczelniaczami, jak sa nieszczelne to olej dostaje się do komory spalania poprzez zawory i spala ? Po czym poznać że sa uszczelniacze zużyte? a jak odróznic to od złego stanu pierscieni i cylindra i ze tamtędy olej wedruje? pomiar kompresji wystarczy?


Ponawiam pytanie kolegi...
 
 
xenik
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2008, 22:10   

u mnie w 1.3 na gazie mialem spalanie oleju okolo 0.5l na 1000km tylko wycieki spore musze wymienic uszczelke pod glowica bo z tamtad leje olej i wtedy sie okaze ile ciamka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.