Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Kierownica przekrzywiona o kilka stopni w lewo
Autor Wiadomość
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2008, 09:06   [CA4A 1.6] Kierownica przekrzywiona o kilka stopni w lewo

Witam

Otóż mam taki problem. Od kiedy kupiłem samochód w sierpniu 2007 ciągle znosi mi go w prawo po puszczeniu kierownicy. Nie przeszkadzało mi to bardzo w jeździe, ale teraz coraz bardziej zaczyna mnie to wkurzać. Ustawiłem zbieżność u kolegi na warsztacie, ale dalej znosi...

Ostatnio jednak podczas jazdy doszedłem do czegoś. Podczas jazdy na wprost kierownica jest o około 5 stopni przekrzywiona w lewo. Po puszczeniu próbuje wrócić do naturlanej pozycji czyli do pełnego wyprostowania, ale po wyprostowaniu samochó ściąga w prawo...

Nie znam się na tym... może to wina źle przykręconej kierownicy?

Pozdrawiam
 
 
gitarr
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2008, 09:09   

Ustaw zbieznosc i katy gdzie indziej niz ustawiales. To na pewno jest przyczyna.
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 18-02-2008, 09:25   

Najprawdopodobnien ściąga dlatego że opony sa nierówno już zdarte ( z powodu wcześniejszych błędów w geometrii). Możesz je spróbować pozamieniać, ale pewnie dopiero jak będziesz miał nowe to będzie całkiem dobrze.Jeśli masz nowe opony i ściąga ( to znaczy faktycznie ściąga a nie tylko kierownica jest lekko przekrzywiona) to znaczy że nadal coś jest nie tak. Albo nadal źle ustawiona geometria, albo autko po strzale w bok.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

Ostatnio zmieniony przez czekoladka_1981 18-02-2008, 09:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2008, 09:27   

Na starych oponach 9letnich) jak i na tych co mam teraz (zimówki) jest tak samo...
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 18-02-2008, 09:32   

rafamalk napisał/a:
Na starych oponach 9letnich) jak i na tych co mam teraz (zimówki) jest tak samo...

Czas kupić nówki.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2008, 09:35   

A nie widziałeś tego co napisałem wyżej tj:

"Podczas jazdy na wprost kierownica jest o około 5 stopni przekrzywiona w lewo. Po puszczeniu próbuje wrócić do naturlanej pozycji czyli do pełnego wyprostowania, ale po wyprostowaniu samochó ściąga w prawo..."

To tez od opon?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-02-2008, 09:40   

Jeśli geometria jest dobrze zrobiona i opony tez nie sa krzywo zdarte to pewnie masz coś krzywego w zawieszeniu albo np. problem z drążkami - zagięte albo magiel był robiony i źle ustawili itp. lub też był dzwonek bokiem i koło dostało. No chyba że ktoś coś kombinował z kierownicą i poduszkami i zdejmował kółko a później krzywo założył ale IMHO to jest raczej małe prawdopodobieństwo...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 18-02-2008, 09:56   

rafamalk- podejrzewam że winter masz też leciwe. Jestem zgodna z opisem sapire.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2008, 13:05   

Pani i Panowie problem co raz bardziej mnie wkurza. O ile po mieście ściąganie nie jest tak widoczne, ale na trasie przy 120 jak puszczam kierownicę to lecę do rowu.

To nie jest problem z oponami.

Żeby jechać prosto musze mieć kierownice przekręconą w lewo o 3-5 stopni.

Gdy ją puszczam automat próbuje wyrównać kierownice do normalnego stanu (tak jak po wychodzeniu z zakrętu). No, ale jak mam kierownicę wyprostowaną to mi sciąga w prawo :/

Co ja mam biedny w końu zrobić?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-03-2008, 13:53   

rafamalk można powiedzieć, że mam podobne objawy. Kierownica również nie jest prosto podczas jazdy na wprost. U mnie do tego występują pojedyńcze stuki. Dzisiaj po oględzinach postawiona diagnoza: wybita tuleja metalowo-gumowa wahacza (dół, przód). Objawy pasują idealnie do tego. O tą tuleję chodzi:

Koszt: 30 zł z JC. Innych nie ma. Już zamówiona.

[ Dodano: 09-03-2008, 14:04 ]
Jeszcze jedno rafamalk: Oprócz ściągania nie masz wrażenia, że powyżej powiedzmy 130 km/h przód auta zaczyna "pływać" i przestajesz "czuć" auto?
 
 
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2008, 14:10   

O no właśnie, bo tulejki tez mam wybite niedługo jadę i wymieniam. EDIT: A i oczywiście mam też stuki - były malutkie, ale teraz to nie stuk8i tylko napier***, ale tylko na nierównościach... Mechanik mój już sprawdzał - do wymiany tulejki.

Co do tego braku czucia samochodu to dziś zauważyłem, że na trasie od 90 wzwyz strasznie mi wibruje i czasem się chwieje. Czy to wszystko jest ze sobą powiązane jakoś?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-03-2008, 19:19   

rafamalk napisał/a:
Czy to wszystko jest ze sobą powiązane jakoś?
Ze wibruje to jak najbardziej, ale, że się chwieje to raczej amorki kaput.
 
 
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2008, 21:09   

Amorki ok, sprawdzane przez mechanika...
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 09-03-2008, 22:11   

Mam podobny problem. Jakis czas temu bylem na szarpakach bo cos zaczelo mi stukać z przodu. (pisalem juz o tym na forum). Diagnosta nic szczególnego nie zauważył i powiedział ze jestem przewrażliwiony. (Luzów faktycznie nie ma, amorki cos kolo 78%, czyli generalnie ok. a i do wymiany gorne mocowanie amorka przod). Jednak z czasem cos zaczelo mi stukac coraz bardziej. Pomijajac juz delikatne stukanie gornego mocowania. Stukot dochodzi jakby dokladnie z kół. Jest taki metaliczny i az w zebach zgrzyta przy wiekszej nierówności. Czytajac post tak wlasnie mysle, moze te tuleje do wymiany.
Jak myślicie sprawdzic po raz drugi auto u innego diagnosty, czy udać sie do zaufanego mechanika. Kto lepiej zdiagnozuje usterke???
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2008, 22:18   

Ja bym sprawdził drążki kierownicze , łączniki stabilizatora i gumy drążka stabilizatora :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.