Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
21-03-2007, 01:50
[C5X 88-92] Przeguby ??
Autor Wiadomość
Elvisiasty
[Usunięty]

  Wysłany: 20-03-2007, 21:56   [C5X 88-92] Przeguby ??

Witam jestem tu nowy :) mam problem mianowicie podczas jazdy kiedy przkraczam 60km/h drzy mi kierownica ale tylko przez moment potem przestaje co moze byc przyczyna?? czy mozliwe ze to przeguby ?? jesli tak to jakie kupic tzn. czy jest jakas roznica miedzy przegubami do "normalnej" wersi colta a wersja Gti ??
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 20-03-2007, 22:00   

Drgania przy 50-60 albo 110-120 to mogą być z powodu źle wyważonych kół. Akuratnie przy tych prędkościach sie to zwykle najbardziej odczuwa. A przeguby to przy pełnym skręcie w jedną lub w drugą stronę i przy ruszaniu jak zaczynają się odzywać.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 20-03-2007, 22:05   

co do przegubow to niema roznicy - takie ame sa w lancerach
co do wymiany --- to bym pierw kola dal do wywazenia bo dlatego ci trzesie --dodatkowo sprawdz sworznie i koncowki drazkow kierowniczych
sprawdzanie podnies na lewarku i wykonaj szybkie krotkie ruchy gora dol i prawa lewa a jeszcze lepiej na stacje diagnostyczna na tzw trzepaki koszt uslugi ok 20-30 zl
Jak pada przegub to chuczy przedewszystkim wprzy zakrecaniu gdy dodajesz gazu.

[ Dodano: 20-03-2007, 22:07 ]
saphire, ale ty szybko piszesz he he :badgrin: tzn pisalismy w tym samym czasie ja jak zaczynalem to twojej odpowiedzi nie widzialem

[ Dodano: 20-03-2007, 22:10 ]
Dodam w temacie ze moze to tez byc tzw bula na oponie wiec wizyta na wulkanizacji konieczna a przy okazji fachowcy sprawdza ci tez sworznie i koncowki za darmo - ale trzeba poprosic :badgrin: :badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2007, 22:57   

Tak jak pisze Wojmi. W pierwszej kolejności oponki i wyważenie, sprawdzić luzy w zawieszeniu. Mogą to też być tarcze ale wtedy drgania nasilały by się przy hamowaniu.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 21-03-2007, 11:44   

Dodam jeszcze co to za drgania to sa tzw. drgania charakterystyczne --- kazdy element wirujacy ma swoje specyficzne drgania ktore wystepuja przy okreslonej predkosci obrotowej w celu uzupelnienia dla tych co to maja naped 4wd lub naped na os tylnia /np starsze modele tzw naped klasyczny/ ze w momencie powstawania luzow na krzyzakach tez mamy do czynienia z tym zjawiskiem okolo 80km/h przedni krzyzak
pow 100 km/h tylni. :badgrin: :badgrin: :P :badgrin: :badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Elvisiasty
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2007, 16:24   

Oponki niedawno wymienialem i wywazalem wiec to raczej nie przez oponki a jesli chodzi o geometrie kol tez byla robiona poniewaz samochod kupilem po "malym" ze tak to nazwe "wydarzeniu drogowym" wiec takie zeczy musialy byc zrobione.
Sam sprawdzilem te przeguby i niby tam troche sie odzywaja ale czy to mozliwe ze przy predkosci 60Km/h i tylko przy tej predkosci drga mi kierownica ?
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 21-03-2007, 16:38   

Opony sprawdz , zaden koszt. Moga to byc tez tarcze jak np zostaly uderzone albo poloski jak sa krzywe :badgrin: . Jezeli trzesie sie kierownica sprawdz mocowanie przekladni i kolumny kierowniczej. Dla pewnosci jedz na tzw. trzepaki do stacji diagnostycznej /20-30zl/ i klient ci pokaze ktory element ma nadmierny luz.
Kierownica tzn uklad kierowniczy powinien tlumic drgania :badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Pawell
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2008, 13:58   

Jaki jest koszt przegubow wraz z gumami, oraz jaki mniej wiecej jest koszt wymiany? Mam rowniez jeszcze drugie pytanie - czy przeguby do 1.3 i 1.5 sa takie same?
 
 
mlody89
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2008, 23:08   

1.3 i 1.5 maja takie same przegoby a saphire dobrze napisal ze mogal byc zgiete półosie (podnies samochod odkrec kolo odpal i wrzoc bieg i zobaczysz czy nie zgieta półos) bo u brata byla zgieta i to mocno ze kierownice trzeba bylo trzymac jak w imadle hhehe
 
 
sasza
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2008, 10:04   

koszt to ok 80 zł za sztukę czyli 160 plus robocizna 100zł, na allegro radze poszukać
 
 
Pawell
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2008, 22:46   

sasza napisał/a:
plus robocizna 100zł
To chyba za sztuke ...
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 10-03-2008, 23:01   

Pawell napisał/a:
sasza napisał/a:
plus robocizna 100zł
To chyba za sztuke ...
rozwiń myśl, Twój post nic nie wniósł
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Pawell
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2008, 19:43   

tomusn napisał/a:
Pawell napisał/a:
sasza napisał/a:
plus robocizna 100zł
To chyba za sztuke ...
rozwiń myśl, Twój post nic nie wniósł
Chodzilo mi o to, ze robocina 100zl to chyba za wymiane jednego przegubu a nie dwoch.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 11-03-2008, 22:17   

Pawell napisał/a:
tomusn napisał/a:
Pawell napisał/a:
sasza napisał/a:
plus robocizna 100zł
To chyba za sztuke ...
rozwiń myśl, Twój post nic nie wniósł
Chodzilo mi o to, ze robocina 100zl to chyba za wymiane jednego przegubu a nie dwoch.
a mi chodziło czy : może jesteś mechanikiem i tyle wziąłbyś za wymianę? czy tyle ostatnio płaciłeś?
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Pawell
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2008, 22:41   

Nie, nie jestem mechanikiem :) Ale dowiadywalem sie i tak ceny sie ksztaltuja jak napisalem wczesniej.

A co powiecie na temat regeneracji przegubow? Oplaca sie ten "biznes" :?:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.