Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] nie odpala ,check engine
Autor Wiadomość
racuch
[Usunięty]

  Wysłany: 08-01-2008, 12:15   [Cari 1.8 GDI] nie odpala ,check engine

Witam wszystkich. Otóż moja cari nie odpala na dotyk a wiec po przekręceniu kluczyka czekam chwile aż kontrolki zgasną no i wtedy nie zawsze gaśnie kontrolka chack engin a jak nie gaśnie to nie może odpalić , rozruszniki kreci i nic. świece wymienione .
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 08-01-2008, 12:34   

To jedziesz do ASO Mitsubishi i niech podepną ci auto do kompa MUT-II i odczytają kody usterek. Inaczej nic sam nie zdziałasz.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
orzech
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 17:34   

mialem podobny problem z lancerem nie gasla kontrolka chack engin i okazalo sie po wielu poszukiwaniach ze to comp padl, wymieniono w nim condensatory i chodzil.Jezeli masz gdzie to zamontuj drugi comp na probe unikniesz niepotrzebnych kosztow POWODZENIA
 
 
KSCar
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2008, 06:11   

orzech napisał/a:
mialem podobny problem z lancerem nie gasla kontrolka chack engin i okazalo sie po wielu poszukiwaniach ze to comp padl, wymieniono w nim condensatory i chodzil.Jezeli masz gdzie to zamontuj drugi comp na probe unikniesz niepotrzebnych kosztow POWODZENIA


Tak to sie robiło w starych sterownikach a nie w GDI. Jesteś waść moim ziomalem a piszesz nie na temat. Stawiam na przepustnicę.
 
 
burzasty
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-2008, 00:02   

no ja miałem taki problem dokladnie jak w opisie ale sprawa byla smieszna -uszkodził mi się kluczyk i "odkleił "immobiliser od samego kluczyka-nie stykał z metalem.zmienilem kluczyk na zapasowy i jak ręką odjoł:>
 
 
emfranc 
Forumowicz
dadrl.pl

Auto: Carisma GDI'99 EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 170
Skąd: Kietrz
Wysłany: 12-03-2008, 13:22   Świeci Check engine

Witam,

mam problem j.w. przekręcam kluczyk cykanie, gasną kontrolki i z powrotem zapala się check engine. Świeci ciągle bez mrygania, auto nie chce odpalić:( Przekopałem już połowę forum i prawie się załamałem - myślałem, że to pompa lub przepustnica, a bez auta jestem jak bez kończyn. Trafiłem tu i nagle mnie olśniło, że rano rozleciał mi się kluczyk (odpadła gumka z napisem mitsubishi od całej reszty), postanowiłem go skleić a żeby lepiej "złapało" cały objechałem grubym papierem ściernym. Nie zdawałem sobie sprawy z tego że jest tam immobiliser. Jak się teraz przyjrzałem wygląda na lekko przytarty i wystaje jakby kawałek miedzi.. Czy przetarcie immo może mieć wpływ na jego działanie? Co zrobić, żeby autko odpaliło? Nie mam zapasowego kluczyka, chyba pozostaje tylko jakiś złodziejski sposób. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem??

Pozdrawiam

[ Dodano: 13-03-2008, 07:36 ]
Problem rozwiązany. W kostce immobilisera jest cewka. Przetarłem jeden zwój i tym samym przerwałem obwód. Naprawiłem to przy pomocy lakieru przewodzącego prąd. Za pierwszym razem nie pomogło, ale po nałożeniu grubszej warstwy kontrolka zgasła i autko odpaliło.

Pozdrawiam
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 13-03-2008, 09:28   

To masz problem bo jak rozwaliłeś transponder w kluczyku to raczej nie da się zgrać kodu do innego kluczyka. W skrajnym przypadku może to się wiązać z wymianą immobilisera na inny i sparowania z nowymi kluczykami oraz z ECU. A te sprawy to już raczej tylko w ASO bo potrzebny pewnie będzie MUT-II więc może być drogo.

[ Dodano: 13-03-2008, 09:29 ]
PS. skoro ci teraz zadziałało to leć migiem do gości od dorabiania kluczyków z immo niech ci sklonują kluczyk - póki działa :twisted:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Geloo_Jedi
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2008, 23:37   

saphire napisał/a:
... W skrajnym przypadku może to się wiązać z wymianą immobilisera na inny i sparowania z nowymi kluczykami oraz z ECU...

W Cari 1.9TD komputer nie ma żadnych informacji o immobiliserze, nim steruje całkowicie oddzielny sterownik. Wiem to, bo kiedyś przekładałem swojego kompa TD do innej Cari TD i normalnie odpaliła. Z tego też obstawiam, że tak samo jest w przypadku innych wersji silnikowych.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 14-03-2008, 09:08   

Chyba jednak nie do końca tak jest bo o ile sobie przypominam to ktoś już na forum kiedyś pisał że po wymianie immo czy ecu lipa była i trzeba było cos tam parować ze sobą ale to chyba o GDI chodziło...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
emfranc 
Forumowicz
dadrl.pl

Auto: Carisma GDI'99 EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 170
Skąd: Kietrz
Wysłany: 15-03-2008, 00:17   

Saphire masz rację z tym parowaniem kluczyków i immo. Obdzwoniłem pół Polski zanim doszedłem do tego co było przyczyną awarii. Każdy mówił tylko serwis, w serwisie tylko laweta i do nas koszt 300zł, ale w końcu trafiłem na kogoś kto obiecał przyjechać z kompem zrobić kluczyk i zgrać go z immo. Koszt ok 150-200zł. Ale, że z Krakowa do mnie jest ok 250km musiałbym czekać 2-3 dni, aż kolo będzie w pobliżu. Więc zacząłem kombinować, kumpel elektronik zaoferował mi pomoc - lutowanie pod mikroskopem. Tylko do niego tez musiałbym jechać ok 30km zlutowałby kluczyk, wróciłbym do chaty i dopiero mógłbym sprawdzić efekt. A co gdyby nie zadziałało? Więc wpadłem na pomysł z lakierem przewodzącym prąd, wcześniej w ten sposób naprawiłem ogrzewanie tylnej szyby to co z cewką miało się nie udać? No i udało się :mrgreen: Po drugiej próbie odpalił - ciężko opisać co wtedy czułem, hehe. Jeżdżę już drugi dzień i nic się nie dzieje, a w razie jakby co to mam lakier pod ręką :wink: Odwiedziłem trzy punkty dorabiania kluczy i nigdzie nie mieli surówki do Cari, ale na poniedziałek mam obiecaną świeżutką prosto z huty :lol:
_________________
http://dadrl.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.