Ściąga na lewą strone |
Autor |
Wiadomość |
tanatlock30
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 13-03-2008, 13:27 Ściąga na lewą strone
|
|
|
Witam od jakiegos czasu w mojej carismie zauwazyłem ze sciąga mi ja bardzo na lewa strone tak jakby kierownica sama przeskakiwała i nie chodzi juz tak płynnie jak wczesniej, dodam ze ostatnio złapałem kapcia ale na tył.Zmieniłem opony na letnie i odtad cos niedobrego mi sie dzieje z samochodem.
Prosze o jakies wskazówki i pozdrawiam |
|
|
|
 |
koktail [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2008, 18:43
|
|
|
moj pierwszy post
radzilbym sprawdzic cisnienie w oponach, pozniej sprawdzic zbieznosc.
u mnie wystepowalo to zjawisko, sciagala na lewa strone... ale okazalo sie ze jezdzilem przez okolo 500km z peknieta lewa, przednia sprezyna, ktora ocierala o wewnetrzna strone kola. dlatego sciagala mnie na lewo. musialem w cos ladnie przygrzmocic. |
|
|
|
 |
orzech [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2008, 19:42
|
|
|
sprawdz czy nie grzeje ci sie kolo jezeli tak to sprawdz zaciski hamulcowe czy (odbijaja). |
|
|
|
 |
Czaki [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2008, 21:13
|
|
|
Tez mam dziwną akcje. Cari sciagała mi na lewo, ustawilem zbiezność, sprawdziłem ciśnienie, hamulce... wszystko było dobrze a sciągało. Dopiero kiedy zmieniłem opony na zimowe sie naprawiło... teraz ściąga w prawo Nie zwrociłem uwagi czy przypadkiem felg mi nie zamienili, ale przeciez felgi sa takie same seryjnie i wywazane były dwa razy |
|
|
|
 |
Brikston
Forumowicz

Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 271 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 14-03-2008, 01:47
|
|
|
tanatlock30 napisał/a: | tak jakby kierownica sama przeskakiwała i nie chodzi juz tak płynnie jak wczesniej |
jak to nie chodzi plynnie? przeskakuje Ci jakos? |
_________________ Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 |
|
|
|
 |
andy1 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-03-2008, 07:15
|
|
|
Jeśli kierownica "przeskakuje" przy przyspieszaniu, to sprawdź koniecznie zawieszenie. Tuleja przednia wachacza daje takie objawy.
Na każdej stacji diagnostycznej z "trzęsiawką" za jakieś 10-20 złotych powiedzą Ci, co się dzieje. |
|
|
|
 |
tanatlock30
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 14-03-2008, 08:18
|
|
|
Chodzi o to ze jak koła sa prosto to kierownica jest skręcona w lewo jakies 15 stopni.Zauwazyłem tez ze zamienili mi opony na stacji te ztyłu dali na przód jade to zaraz zmienic moze sie cos poprawi a jak nie pojade na diagnostyke dzieki za rady pozdrawiam
[ Dodano: 14-03-2008, 11:09 ]
Jeśli kierownica "przeskakuje" przy przyspieszaniu, to sprawdź koniecznie zawieszenie. Tuleja przednia wachacza daje takie objawy.
Sprawdziłem ZAWIESZENIE i jest wszystko w najlepszym porzadku układ kierowniczy tez a jednak szczególnie przy jezdzie na koleinach nie mozna opanowac kierownicy(tzn.mozna ale nie o to w jezdzie chodzi:))Została mi juz tylko geometria kół i wymiana opon z przodu bo 1 jest troszeczke bardziej zjechana od drugiej choc to pewnie nic nie da
Moze ktos miał jeszcze podobny problem POMOCY i dziekuje |
|
|
|
 |
andy1 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-03-2008, 21:11
|
|
|
Cytat: | Chodzi o to ze jak koła sa prosto to kierownica jest skręcona w lewo jakies 15 stopni. |
to może być: zbieżność, przestawiona kerownica o jeden ząbek, albo po prostu koła i felgi już są krzywe.
Można to zrobić podobno "optymalizacją kół", ale nei wiem kto to robi i za ile, tak mi powiedział diagnosta kiedyś. Mam forda mondeo, od nowości - ma już 250 tys przebiegu i na alu jeździ caly czas - zbieżność jest, kierownicy nikt nigdy nie ruszał, tuleje i wszystko ok... i też kosi kierownica. Wypada się tylko przyzwyczaić i jeździć... |
|
|
|
 |
tanatlock30
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 15-03-2008, 14:16
|
|
|
Zbieznosc jest ustawiona a jednak niewiele sie zmieniło powiedzieli mi ze to moze byc kwestia pokrzywionych felg ale na moje oko to one sa w dobrym stanie wiec juz nie za bardzo wiem co tu dalej robic moze po prostu sie przyzwyczaic jak kolega wyzej radził |
|
|
|
 |
deadly [Usunięty]
|
Wysłany: 15-03-2008, 18:14
|
|
|
oprócz zbierzności wartało by sprawdzić cała geometrie kół z przodu i z tyłu. Koszt takie operacji około 150 złoych, a auto odrazu mniej pali, nie tnie opon i jakoś równiej jedzie. Ja niedawno zrobiłem i sobie chwalę.
pozdo |
|
|
|
 |
cimon102 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-03-2008, 20:57
|
|
|
Miałem identyczny przypadek kiedys w colcie.PO zmianie ogumienia z zimowego na letnie gdy wyjecjalem z wulkanizacji okazalo sie że kierownica jest przestawiona.POjechaem na ustawienie zbieżności (przód) i geometrii (tył) i wszystko wrocilo do normy. Raczej nie jest to wina pogietych felg.Gdyby były pogiete czułbyś bicie na kierownicy.Lepiej nie czekaj z naprawą tego-szkoda opon.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
tanatlock30
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 16-03-2008, 09:32
|
|
|
Dzieki za rady po swietach sie tym zajme i dam znac czy geometria pomogła
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Geloo_Jedi [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2008, 23:03
|
|
|
Czaki napisał/a: | Tez mam dziwną akcje. Cari sciagała mi na lewo, ustawilem zbiezność, sprawdziłem ciśnienie, hamulce... wszystko było dobrze a sciągało. Dopiero kiedy zmieniłem opony na zimowe sie naprawiło... teraz ściąga w prawo Nie zwrociłem uwagi czy przypadkiem felg mi nie zamienili, ale przeciez felgi sa takie same seryjnie i wywazane były dwa razy |
Może być jeszcze jeden winowajca. Panowie zapomnieliście o tym, że jeżeli jeździ się kawał czasu ze złą geometrią kół, to OPONY zdzierają się nierównomiernie i zaczynają ściągać na którąś stronę. A wtedy ustawienie geometrii nie pomoże, bo bieżnik będzie już źle starty i nawet może jeszcze bardziej ściągać. To tłumaczy dlaczego po zmianie kompletu opon problem pojawia się/znika/ zmienia się strona ściągania. Wiem, bo miałem dokładnie to samo (bieżnik starty po skosie), geometrię dawno temu zrobiłem, ale dopiero jak kupiłem w zeszłym sezonie nowe letnie oponki to problem zniknął (na letnich mocno ściągało, na zimówkach tylko ledwo ledwo).
Jeżeli felgi byłyby krzywe to raczej czuć od nich wibracje a nie ściąganie, szczególnie jeżeli krzywa felga jest na przedniej osi. |
|
|
|
 |
tanatlock30
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 20-03-2008, 08:36
|
|
|
A czy mieliscie objawy takiego gwałtownego sciągania auta na boki przy jezdzie szczególnie po nierównej drodze mam na mysli gwałtowne duze samoczynne skręty kierownicy?czy takie objawy daje zła geometria kół bo opony mam w porzadku na 100 % i zawieszenie tez |
|
|
|
 |
deadly [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2008, 13:30
|
|
|
tanatlock30 napisał/a: | A czy mieliscie objawy takiego gwałtownego sciągania auta na boki przy jezdzie szczególnie po nierównej drodze mam na mysli gwałtowne duze samoczynne skręty kierownicy?czy takie objawy daje zła geometria kół bo opony mam w porzadku na 100 % i zawieszenie tez |
Po nierównej dobrze widze????
Po nierównej to wiesz co sobie możesz sprawdzać... gwałtowne skręty oczywiście
pozdro |
|
|
|
 |
|