Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Koła trą o nadkola
Autor Wiadomość
raafe
[Usunięty]

Wysłany: 17-03-2008, 21:27   Koła trą o nadkola

Witam!

Wiem ze temat doboru felg juz był poruszany i troche za późno to sprawdziłem....

Niedawno kupiłem sobie aluski 15" Opony Fulda 195/55 R 15. Wszystko ładnie i pieknie (aluski wypasione, opony prawie nówki) tylko ze nie sprawdziłem ET i teraz opony na niewielkich nawet dziurach tra mi o nadkola.

Da sie jakoś pozbyć tego problemu nie sprzedając alufelg?:) Słyszałem coś o poszerzaniu nadkoli, zaginaniu itp....dodam ze za taka zabawe nie chciałbym wydawac mnóóstwa kasy w jakims warszacie tuningowym Interesuje mnie bardziej forma chałupnicza:)


czekam na wasze rady
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 17-03-2008, 21:49   

A może tył Ci za nisko siedzi ;>? (kupno sprężyn, to na krotką metę, amorki na dłużej)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
raafe
[Usunięty]

Wysłany: 17-03-2008, 22:18   

Juiceman napisał/a:
A może tył Ci za nisko siedzi ;>? (kupno sprężyn, to na krotką metę, amorki na dłużej)


Tył faktycznie mi niżej siedzi od przodu ale według mnie to koła powinny sie chowac w nadkolach (patrz duza dziura na drodze) a u mnie sie nie schowają bo za bardzo wystają, praktycznie na równo z karoserią (a nadkole jest jeszcze z jakis 1cm zagięte do wewnątrz)
 
 
cząstek
[Usunięty]

Wysłany: 17-03-2008, 22:25   

Ja u siebie delikatnie zaklepałem nadkole za wiele to nie dało
jeżeli u Ciebie obciera nawet na drobnych nierównościach obawiam się że trzeba będzie poszerzać nadkola a to są już większe koszty
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 17-03-2008, 22:37   

Cytat:
Da sie jakoś pozbyć tego problemu nie sprzedając alufelg?:)

tja możesz sprzedać opony i dać 195/50 :D
A tak na poważnie, to najprostsze rozwiązanie to zmiana felg. Ingerencja w budę na 99% zakończy się znajomością z rudą, a że to nadkola i cały czas wali po tym błoto, piach itp to raczej trudno to sensownie zabezpieczyć.
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
raafe
[Usunięty]

Wysłany: 17-03-2008, 22:50   

cząstek napisał/a:
Ja u siebie delikatnie zaklepałem nadkole za wiele to nie dało
jeżeli u Ciebie obciera nawet na drobnych nierównościach obawiam się że trzeba będzie poszerzać nadkola a to są już większe koszty


A jakim sposobem ? młotkiem zaklepałes? :> a po takim zabiegu to lakier nie popękał przypadkiem?
 
 
kris80 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 727
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-03-2008, 23:18   

Nic nie rób z karoserią , nie ma sensu sprzedaj te felgi i kup inne ja miałem to samo kupiłem felgi ze złym ET i nie pasowały więc je sprzedałem i teraz szukam odpowiednich czyli Et min 40. Opony tez mam 195/55/15
_________________
Tylko Mitsu
 
 
 
raafe
[Usunięty]

Wysłany: 18-03-2008, 00:00   

kris80 napisał/a:
Nic nie rób z karoserią , nie ma sensu sprzedaj te felgi i kup inne ja miałem to samo kupiłem felgi ze złym ET i nie pasowały więc je sprzedałem i teraz szukam odpowiednich czyli Et min 40. Opony tez mam 195/55/15


No tak, tylko ze na fele polowałem z miesiąc czasu, i jak dla mnie sa idealne. Drugich takich na pewno nie dostane. No ale cóz...chyba nie mam wyboru :/
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 18-03-2008, 01:52   

jedz gdzies do jakiegos blacharza, albo ci zetnie rant, albo go zaklepie, wypelni wewnatrz masa bitumiczna, i nie ma prawa tego ruszyc rdza,
ale pewnie wtedy jeszcze pozostanie mocowanie zderzaka do przypilowania - najpierw sprawdz, czy tnie o rant czy o mocowanie(bedzie troszke zeszlifowane przez opone)

z ciekawosci jakie ET felgi ?
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
raafe
[Usunięty]

Wysłany: 18-03-2008, 17:51   

Nie pamiętam za bardzo jakie ET, ale chyba 35. Ale głowy nie dam. jak je zdejme z auta to zobaczę.

Poniżej podaje linka do zdjęć na których widać moje utrapienie :)

http://picasaweb.google.p...tsubishiCarisma

 
 
Gattsu
[Usunięty]

Wysłany: 18-03-2008, 20:01   

Jedyna możliwość bez ingerowania w blachę, a pozostanie przy tych felgach to zmiana gum na takie: \_/, a u Ciebie są: I_I i dlatego Ci trą.... A tak w o góle to sprawdź amory i sprężyny, bo coś za nisko siedzi Ci ten tył. Miałem Borbety C 15"x7" ET 35 na oponach 195/50 i było wszystko OK... I oczywiście opony 195/50 sobie zastosuj... Powinno pomóc...
 
 
cząstek
[Usunięty]

Wysłany: 18-03-2008, 23:42   

raafe ale to było delikatni i lakier nie popękał,nic to nie pomogło dlatego zmieniłem opony i jest OK ale w tym przypadku to nie przejdzie i najlepiej badzie wymienić felgi (wymiana opon też raczej nie pomoże)i sprawdzić springi z tyłu bo coś nisko siedzi, a tak w ogóle to lipa z tymi nadkolami zagiętymi do środka :!:
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 19-03-2008, 00:18   

w sumie przy et35 i profilu /55 nie powinno nic byc, ale mowie - nie powinno :) ET w roznych felgach o tych samych wartosciach sie roznia
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
raafe
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2008, 00:34   

Tył nisko siedzi z prostego powodu, w bagazniku mam komplet 4 kół i na tylnej kanapie mam drugi komplet 4 kół:) Także chyba ma prawo ten tył tak wyglądać. Tym bardziej ze przód jest jakos sztucznie podniesiony (ale to już poruszałem na forum) i dlatego widać taka różnice.

Chyba (niestety) bede musiał wymienić fele. Nie bawi mnie kupno nowych opon bo gwarancji ze bedzie dobrze to nie mam...

dzieki za pomoc
 
 
Carrix
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2008, 17:12   

Matejko napisał/a:
w sumie przy et35 i profilu /55 nie powinno nic byc, ale mowie - nie powinno :) ET w roznych felgach o tych samych wartosciach sie roznia


Mitsubishi ponoć zaleca do Carismy ET 44 http://www.rozmiaryfelg.pl/mitsubishi.htm
Ja dziś założyłem do swojej Cari alu EXIP 15'' szerokie na 7'' ET 42 z oponami 195/60/15 i mam wrażenie, że przy większym obciążeniu lub na dołkach/garbach tylne koła będą przycierały o rant błotnika - a między zalecanym ET 44 a posiadanym ET 42 jest teoretycznie minimalna różnica. Także jest to potwierdzenie tego co wyżej napisał Matejko.
W każdym bądź razie felg już nie będę zmieniał, a co najwyżej opony na /55 lub /50 i zobaczę czy to pomoże.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.