Koła trą o nadkola |
Autor |
Wiadomość |
raafe [Usunięty]
|
Wysłany: 17-03-2008, 21:27 Koła trą o nadkola
|
|
|
Witam!
Wiem ze temat doboru felg juz był poruszany i troche za późno to sprawdziłem....
Niedawno kupiłem sobie aluski 15" Opony Fulda 195/55 R 15. Wszystko ładnie i pieknie (aluski wypasione, opony prawie nówki) tylko ze nie sprawdziłem ET i teraz opony na niewielkich nawet dziurach tra mi o nadkola.
Da sie jakoś pozbyć tego problemu nie sprzedając alufelg?:) Słyszałem coś o poszerzaniu nadkoli, zaginaniu itp....dodam ze za taka zabawe nie chciałbym wydawac mnóóstwa kasy w jakims warszacie tuningowym Interesuje mnie bardziej forma chałupnicza:)
czekam na wasze rady |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 17-03-2008, 21:49
|
|
|
A może tył Ci za nisko siedzi ;>? (kupno sprężyn, to na krotką metę, amorki na dłużej) |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
raafe [Usunięty]
|
Wysłany: 17-03-2008, 22:18
|
|
|
Juiceman napisał/a: | A może tył Ci za nisko siedzi ;>? (kupno sprężyn, to na krotką metę, amorki na dłużej) |
Tył faktycznie mi niżej siedzi od przodu ale według mnie to koła powinny sie chowac w nadkolach (patrz duza dziura na drodze) a u mnie sie nie schowają bo za bardzo wystają, praktycznie na równo z karoserią (a nadkole jest jeszcze z jakis 1cm zagięte do wewnątrz) |
|
|
|
 |
cząstek [Usunięty]
|
Wysłany: 17-03-2008, 22:25
|
|
|
Ja u siebie delikatnie zaklepałem nadkole za wiele to nie dało
jeżeli u Ciebie obciera nawet na drobnych nierównościach obawiam się że trzeba będzie poszerzać nadkola a to są już większe koszty |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 17-03-2008, 22:37
|
|
|
Cytat: | Da sie jakoś pozbyć tego problemu nie sprzedając alufelg?:) |
tja możesz sprzedać opony i dać 195/50
A tak na poważnie, to najprostsze rozwiązanie to zmiana felg. Ingerencja w budę na 99% zakończy się znajomością z rudą, a że to nadkola i cały czas wali po tym błoto, piach itp to raczej trudno to sensownie zabezpieczyć. |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
raafe [Usunięty]
|
Wysłany: 17-03-2008, 22:50
|
|
|
cząstek napisał/a: | Ja u siebie delikatnie zaklepałem nadkole za wiele to nie dało
jeżeli u Ciebie obciera nawet na drobnych nierównościach obawiam się że trzeba będzie poszerzać nadkola a to są już większe koszty |
A jakim sposobem ? młotkiem zaklepałes? :> a po takim zabiegu to lakier nie popękał przypadkiem? |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-03-2008, 23:18
|
|
|
Nic nie rób z karoserią , nie ma sensu sprzedaj te felgi i kup inne ja miałem to samo kupiłem felgi ze złym ET i nie pasowały więc je sprzedałem i teraz szukam odpowiednich czyli Et min 40. Opony tez mam 195/55/15 |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
raafe [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2008, 00:00
|
|
|
kris80 napisał/a: | Nic nie rób z karoserią , nie ma sensu sprzedaj te felgi i kup inne ja miałem to samo kupiłem felgi ze złym ET i nie pasowały więc je sprzedałem i teraz szukam odpowiednich czyli Et min 40. Opony tez mam 195/55/15 |
No tak, tylko ze na fele polowałem z miesiąc czasu, i jak dla mnie sa idealne. Drugich takich na pewno nie dostane. No ale cóz...chyba nie mam wyboru :/ |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 18-03-2008, 01:52
|
|
|
jedz gdzies do jakiegos blacharza, albo ci zetnie rant, albo go zaklepie, wypelni wewnatrz masa bitumiczna, i nie ma prawa tego ruszyc rdza,
ale pewnie wtedy jeszcze pozostanie mocowanie zderzaka do przypilowania - najpierw sprawdz, czy tnie o rant czy o mocowanie(bedzie troszke zeszlifowane przez opone)
z ciekawosci jakie ET felgi ? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
raafe [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2008, 17:51
|
|
|
Nie pamiętam za bardzo jakie ET, ale chyba 35. Ale głowy nie dam. jak je zdejme z auta to zobaczę.
Poniżej podaje linka do zdjęć na których widać moje utrapienie
http://picasaweb.google.p...tsubishiCarisma
 |
|
|
|
 |
Gattsu [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2008, 20:01
|
|
|
Jedyna możliwość bez ingerowania w blachę, a pozostanie przy tych felgach to zmiana gum na takie: \_/, a u Ciebie są: I_I i dlatego Ci trą.... A tak w o góle to sprawdź amory i sprężyny, bo coś za nisko siedzi Ci ten tył. Miałem Borbety C 15"x7" ET 35 na oponach 195/50 i było wszystko OK... I oczywiście opony 195/50 sobie zastosuj... Powinno pomóc... |
|
|
|
 |
cząstek [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2008, 23:42
|
|
|
raafe ale to było delikatni i lakier nie popękał,nic to nie pomogło dlatego zmieniłem opony i jest OK ale w tym przypadku to nie przejdzie i najlepiej badzie wymienić felgi (wymiana opon też raczej nie pomoże)i sprawdzić springi z tyłu bo coś nisko siedzi, a tak w ogóle to lipa z tymi nadkolami zagiętymi do środka |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 19-03-2008, 00:18
|
|
|
w sumie przy et35 i profilu /55 nie powinno nic byc, ale mowie - nie powinno ET w roznych felgach o tych samych wartosciach sie roznia |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
raafe [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2008, 00:34
|
|
|
Tył nisko siedzi z prostego powodu, w bagazniku mam komplet 4 kół i na tylnej kanapie mam drugi komplet 4 kół:) Także chyba ma prawo ten tył tak wyglądać. Tym bardziej ze przód jest jakos sztucznie podniesiony (ale to już poruszałem na forum) i dlatego widać taka różnice.
Chyba (niestety) bede musiał wymienić fele. Nie bawi mnie kupno nowych opon bo gwarancji ze bedzie dobrze to nie mam...
dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
Carrix [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2008, 17:12
|
|
|
Matejko napisał/a: | w sumie przy et35 i profilu /55 nie powinno nic byc, ale mowie - nie powinno ET w roznych felgach o tych samych wartosciach sie roznia |
Mitsubishi ponoć zaleca do Carismy ET 44 http://www.rozmiaryfelg.pl/mitsubishi.htm
Ja dziś założyłem do swojej Cari alu EXIP 15'' szerokie na 7'' ET 42 z oponami 195/60/15 i mam wrażenie, że przy większym obciążeniu lub na dołkach/garbach tylne koła będą przycierały o rant błotnika - a między zalecanym ET 44 a posiadanym ET 42 jest teoretycznie minimalna różnica. Także jest to potwierdzenie tego co wyżej napisał Matejko.
W każdym bądź razie felg już nie będę zmieniał, a co najwyżej opony na /55 lub /50 i zobaczę czy to pomoże. |
|
|
|
 |
|