[CJ4A 1.6] Remont zawieszenia - co i jak? |
Autor |
Wiadomość |
Twaróg
Mitsumaniak Śmigamy ulicami ;)

Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 162 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 18-03-2008, 18:55 [CJ4A 1.6] Remont zawieszenia - co i jak?
|
|
|
Otoz nadszedl czas na remont zawieszenia i przy okazji kalibracji ukladu kierowniczego w moim Miśku, poniewaz amory od jakis 3-4 miesiecy skutecznosc maja ok. 30%, a przede wszystkim slysze rozne dzwieki przy skrecaniu, auto nie za bardzo trzyma sie w zakretach, itd. Po prostu totalna klapa. W zwiazku z tym mam kilka pytan co dokladnie nalezy zakupic aby wyremontowac calkowicie zawieszenie i co zrobic po wymianie tych czesci, i na co zwrocic uwage.
1. Napewno komplet amorkow Kayaba (700 zl).
2. Co do sprezyn to okaze sie na serwisie czy sa do wymiany, czy regeneracji (czy warto regenerowac czy nowe?)
3. Co sie jeszcze wymienia w zawieszeniu? I jakie sa koszty? Jakies gumki, tulejki? Czego dokladnie potrzebuje (jakich czesci i ile szt.)?
4. Co z czesci zawieszenia wiaze sie jeszcze z ukladem kierowniczym, czyli co moglo sie wyrobic, zepsuc jezdzac prawie pol roku po dziurach przy zniszczonych amorkach i "prawodpodobnie" sprezynach?
5. Prosze o konkretna pomoc co kupic i jakich firm zeby zawieszenie doporowadzic do stanu "jak nowego" zeby auto jezdzilo jak po szynach i trzymalo sie bardzo dobrze drogi ale bez jakis sportowych sprezyn itp. bo i tak w aucie beda aluski 15" na 195/50, wiec mysle ze to wystarczajaco bedzie trzymalo auto.
Pozdrawiam |
_________________ Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 |
|
|
|
 |
wojtas20
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 336 Skąd: Kęty/Bielsko Biała
|
Wysłany: 18-03-2008, 21:40
|
|
|
łożyska koszty masz na forum, tył za NIPPARTS około 300 zł za sztuke.. |
|
|
|
 |
Twaróg
Mitsumaniak Śmigamy ulicami ;)

Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 162 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 18-03-2008, 22:48
|
|
|
ale łożyska czego kół? |
_________________ Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 |
|
|
|
 |
wojtas20
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 336 Skąd: Kęty/Bielsko Biała
|
Wysłany: 19-03-2008, 07:51
|
|
|
tak łożyska kół.. zapewne te dziwne dźwięki i huczenie dochodzi właśnie z łożysk
to typowe dla coltów |
|
|
|
 |
Laki023 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2008, 12:11
|
|
|
Zawieszenie przód to jeszce:
łączniki drążka stabilizacyjnego - 20 zł/szt (2 szt)
łacznik stabilizatora - 40 zł/szt (2 szt)
sworznie wahacza - 40 zł sztuka (2 szt) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-03-2008, 13:33
|
|
|
Laki023 napisał/a: | łączniki drążka stabilizacyjnego - 20 zł/szt (2 szt)
łacznik stabilizatora - 40 zł/szt (2 szt) | Jaka jest różnica między tymi częściami oprócz ceny? |
|
|
|
 |
Laki023 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2008, 14:56
|
|
|
Łącznik stabilizatora inaczej zwany gumą stabilizatora jest w uchwycie łączącym drążek na stałe do komory (są 2 takie uchwyty), natomiast łącznik drążka stabilizacyjnego jest na końcu drążka i łączy drążek z wahaczem. Może rzeczywiście trochę źle się wyraziłem.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-03-2008, 16:34
|
|
|
Laki023 napisał/a: | Łącznik stabilizatora inaczej zwany gumą stabilizatora | To dwie różne części. Guma stabilizatora Laki023 napisał/a: | jest w uchwycie łączącym drążek na stałe do komory (są 2 takie uchwyty) | a Laki023 napisał/a: | łącznik drążka stabilizacyjnego jest na końcu drążka i łączy drążek z wahaczem |
|
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2008, 20:59
|
|
|
Twaróg, to ja może od siebie tytułem głosu zdrowego rozsądku - zanim wymienisz pół samochodu. Sugeruję udać sie na stacje diagnostyczną i sprawdzić, co jest nie tak. Diagnosta wprowadzi auto na szarpaki, sprawdzi stan gum stabilizatora, łączników, luzy na sworzniach i tulejach. Z własnego doświadczenia wiem, że część oryginalna (nawet stara) jest częstokroć wiele lepsza niż nowy zamiennik. Kiedy w lecie robiłem zawiechę w Colcie, mechanik wymieniający sworzeń wahacza i mający wymienić wszystkie tuleje (nie miałem warunków by zrobić to samemu) powiedział mi wprost, że on żadnych tulei w moim aucie wymieniać nie będzie (choć miałem już kupione), bo wszystkie tuleje są w porządku. A skoro oryginalne nie wykazują zużycia, to po co wymieniać - w dodatku na zamienniki? |
|
|
|
 |
Twaróg
Mitsumaniak Śmigamy ulicami ;)

Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 162 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 19-03-2008, 21:39
|
|
|
Hmmm no nawet jakby nie patrzec masz racje ale chcialem chociaz wstepnie wiedziec jak by to wygladalo. Czy trzeba szykowac 1000 zl, czy 2000 zl. Ale chyba jutro sie udam do jakiegos mechanika / serwisu np. Q-Service i powiem zeby oblukali caly zawias. |
_________________ Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2008, 21:46
|
|
|
Jeśli chcesz wymieniać amory i sprężyny to na pewno powyżej 1000 PLN. Koszt standardowych sprężyn to 400-600 PLN, a kompletu tulei metalowo-gumowych ok. 300 PLN. Gumy stabilizatora ok 40 PLN, łączniki 80-160. Wszystko zależy od producenta oraz sprzedawcy. |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 19-03-2008, 22:01
|
|
|
gregorbu napisał/a: | Wszystko zależy od producenta oraz sprzedawcy. |
i znizek
odkad pracuje w inter carsie mam tam 30% znizki |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2008, 22:06
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | i znizek odkad pracuje w inter carsie mam tam 30% znizki | Zgadza się. Odkąd zaopatruję się u Mateusza, płacę prawie dwa razy taniej niż na mieście i mam dostawę pod dom. |
|
|
|
 |
Twaróg
Mitsumaniak Śmigamy ulicami ;)

Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 162 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 19-03-2008, 23:00
|
|
|
A jak bym potrzebowal konkretnie jakies czesci to da rade zamowic ze znizka u Ciebie? |
_________________ Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 19-03-2008, 23:05
|
|
|
dowiedz sie dokladnie jakich czesci potrzebujesz. jakich firm .zobaczymy co da sie zrobic |
|
|
|
 |
|