Przesunięty przez: Gene 28-05-2009, 14:38 |
[2.5 TD] Pęknięta głowica |
Autor |
Wiadomość |
jasit [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2006, 21:15 [2.5 TD] Pęknięta głowica
|
|
|
Witam
to mój pierwszy post, mam pytanie
Pękła mi głowica w 2,5TD Mitushubishi Pajero.
Na początku myślałem,że to uszczelka ale po zdjęciu okazało się, że jest cała.
Oddałem do zakładu zajmującym się regeneracją głowic (bez spawania) orzekli, że jest pęknięta i nie nadaję sie do zespawania. Ile może kosztować używana (o nowej już nie mówie pewnie kosmos) i gdzie można ją dostać? Może jakimś cudem da się zespawać? Nie wiem co robić. Co poradziliśbyście na ten temat. (jestem z okolic Warszawy). |
Ostatnio zmieniony przez Gene 28-05-2009, 14:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
piotras
Forumowicz

Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 392 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-02-2006, 21:32
|
|
|
Spróbuj w centrspawie . Oni zajmują sie naprawami głowic, daja gwarancje |
_________________ Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition
sprzedany 16.06.2008
Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-02-2006, 22:40
|
|
|
Szukałem takiej głowicy - ciężka sprawa. Bombarduj japaneze i jeszcze cos - na allegro jest firma co to tylko głowicami handluje. Spróbuj. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
shovel [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2006, 23:53
|
|
|
towar BARDZO deficytowy, przerabialem to 2 miesiące temu. na śląsku główkę najtaniej znalazłem za 1500 zł.
mówię o pajero 87 |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-02-2006, 00:17
|
|
|
jest gdzies w piasecznie (albo pod piasecznem) firma handlujaca czesciami samochodowymi.
kiedys popijajac kawe w auto gt rozmawialem z jednym klientem co jezdzil patrolem i przerobil w nim 3 glowice. Mowil wlasnie ze gdzies tam kupowal nowe, bo w bardzo dobrych cenach mieli....
ale dokladnie gdzie i nazwy niepamietam... |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
kargullo2
Forumowicz

Auto: Pajero'92 2,5tdi
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 35 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: 19-09-2009, 14:07
|
|
|
Witam.Zabralem sie z demontaz glowicy (wymiana uszczelki)Prosze o porade.W jaki sposob zdjac kolo pasowe na wale w celu zdjecia dolnej pokrywy rozrzadu.Mam jeszcze pytanie odnosnie drugiego paska pod ta pokrywa.Do czego on jest ?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 19-09-2009, 18:54
|
|
|
musisz sobie dorobic klucz do zablokowania kola lub pozyczyc od kogos. Potem odkrecasz kluczem nasadowym. Tak przynajmniej jest w 2.8 |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-09-2009, 19:32
|
|
|
na pewno głowice mają tutaj - przysyłają do PL, troszkę kosztuje, ale mają nawet głowice "uzbrojone" czyli z zaworami i całą resztą. |
|
|
|
 |
kargullo2
Forumowicz

Auto: Pajero'92 2,5tdi
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 35 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: 19-09-2009, 19:35
|
|
|
Dzieki za odpowiedz.Klucz bede musial dorobic.Głowice juz sciagnalem uszczelka rozsypala sie w rekach.Glowice dam do sprawdzenia,splanowania i wymiana wszystkich uszczelniaczy.Czy cos jeszcze warto sprawdzic na tym etapie?Ale co z tym drugim paskiem tez sie go wymienia razem z rozrzadem?Pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 19-09-2009, 20:20
|
|
|
Ściągaczem |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Robert09
Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-09-2009, 09:47
|
|
|
kargullo2 napisał/a: | Witam.Zabralem sie z demontaz glowicy (wymiana uszczelki)Prosze o porade.W jaki sposob zdjac kolo pasowe na wale w celu zdjecia dolnej pokrywy rozrzadu.Mam jeszcze pytanie odnosnie drugiego paska pod ta pokrywa.Do czego on jest ?
Pozdrawiam |
Ten trugi napędza pompę wtryskową i chyba oleju też ale dokładnie nie pamiętam jak jest w 2,5 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 22-09-2009, 10:35
|
|
|
Pompa oleju w 2,5TD napędzana jest przez wałek wieloklinowy, który nałożony jest na wał korbowy . |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kargullo2
Forumowicz

Auto: Pajero'92 2,5tdi
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 35 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: 22-09-2009, 21:35
|
|
|
Witam.Dzieki za odp.Otóż ten pasek napedza nie tylko pompe oleju,ale jest tam jeszcze jakies kolo wyzej.Te kola rowiez maja znaki to znaczy ze musza wspolpracowac w konkretnym polozeniu.Jakis walek balansujacy czy cos?Moze ktos wie gdzie dostac te paski i za ile? |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-09-2009, 11:25
|
|
|
mały pasek NIE napędza pompy oleju!
mały pasek napędza dwa wałki wyważające dzięki którym silnik pracuje z znacznie niższymi wibracjami - i nic więcej. Wymienia się go zawsze razem z paskiem rozrządu - nie dla tego żeby jego pęknięcie mogło jakoś szczególnie uszkodzić silnik, ale po pęknięciu jest duża szansa (bardzo) że wkręci się w pasek rozrządu - a wtedy mamy małą masakrę.
Pompa oleju nie jest napędzana paskiem.
Komplet do wymiany rozrządu to 2 paski i 2 napinacze - i warto wymieniać cały komplet. |
|
|
|
 |
|