hamulec ,wspomaganie |
Autor |
Wiadomość |
jarekw [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2008, 13:56 hamulec ,wspomaganie
|
|
|
Mam nietypowe pytanie pod względem wspomagania hamulca podczas zwykłej jazdy moim misiem jest OK ale jak chcę kogoś szybko wyprzedzić po prostu szybka jazda i hamowanie to brak wspomagania ale jak przejadę chwilkę spokojnie to OK wszystko działa słyszałem że to może być coś od podciśnienia proszę odpiszcie . |
|
|
|
 |
co_hipi [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2008, 08:48
|
|
|
Raczej cos z pompa sie dzieje ,chyba zaczyna niedomagac zobacz czy pasek sie nie slizga albo czy nie ma jakis wyciekow oraz sprawdz poziom plynu w zbiorniczku od wspomagania !! |
|
|
|
 |
jarekw [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2008, 08:15
|
|
|
Pasek jest ok nie ma wycieków i płyn w poziomie pewno pompa a czy kierownica nie powinna w tym samym czasie ciężko chodzić jeżeli chodzi o pompe |
|
|
|
 |
co_hipi [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2008, 08:36
|
|
|
Własnie zuzycie pompy powinno nastepowac równomiernie czyli jej skutecznosc powinna pomalutku maleć, i nie powinno byc raczej sytuacji ze raz pompa chodzi a raz nie dlatego ze jest tam pompa hydrauliczna napedzana z paska a nie elektryczna ,ktora w ktorej jest mozliwe rozlaczenie ukladu .
Chyba ze masz uklad zapowietrzony , sprubuj jeszcze raz poprzez skrecenie na postoju kolem kierownicy maksymalnie w jedna strone nastepnie w druga przytrzymujac kolo w maksymalnym wychyleniu przez kilka sekund czynnosc ta wykonaj kilka razy moze uklad jest zapowietrzony i oczywiscie sprawdz po tym stan plynu w zbiorniczku . |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 21-03-2008, 08:38
|
|
|
Wspomaganie układu kierowniczego a wspomaganie działania hamulców to dwie różne rzeczy. Kolega co_hipi chyba lekko zamieszał.... pasek napędzający pompę wspomagania układu kierowniczego nie ma nic do hamulców. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
co_hipi [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2008, 08:45
|
|
|
Niedoczytalem
Problem dotyczy ukladu chamulcowego a nie wspomagania kierownicy ale jaja
Oczywisice ze to cos z serwo , cały uklad wspomagania dziala na zasadzie podcisnienia wiec jakakolwiek nieszczelnosc np pomiedzy ukladem dolotowym silnika a pompa moze doprowadzic do zaklucen w pracy, pompa serwo dziala na podcisnieni wytwarzane w ukladzie dolotowym silnika kolektor ssacy jesli cos jest nie tak uklad straci swoja skuteczna nastepnie zostaje juz tylko serwo czyli pompa wspomagania .
Ale mam kolejne pytanie czy ta skutecznosc pogarsza sie po kilkakrotnym mocniejszym chamowaniu???
Jesli tak to masz albo stary płyn chamulcowy ktory sie zagotowuje i znacznie obniza skutecznosc chamowania albo poprostu za cienkie tarcze ktore sie zagrzewaja i skutek masz podobny musisz sprawdzic kiedy ostatnio wymieniales te elementy lub poprosty zmierzyc grubosc tarcz .
Jeszcze raz przepraszam za moja nieuwage i nietrafne poprzednie moje rady . |
|
|
|
 |
jarekw [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2008, 10:19
|
|
|
czy można od was nr. telefonu trudniej mi napisać niż wytłumaczyć ,tarcze są zimne ponieważ jadąc nie hamując po szybkim dodaniu gazu parę razy to następuje ale około za 15 sekund normalnej jazdy jest OK w normalnej jeździe wszystko w porządku |
|
|
|
 |
co_hipi [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2008, 11:16
|
|
|
No to klops czyli zostaje cos z serwo , ciezko mi cos poradzic jak to zdiagnozowac sprubuj dac temat tez do dzialu warsztat ,nie jest to zadna typowa bolączka MSS wiec podpytaj tam nie wiem jak zdiagnozowac serwo ,wg mnie mozna tylko sprawdzic przewody podcisnienia czy sa szczelne a sama pompe nie mam pojecia .
Jeszcze raz pompa działa na podcisnienie ktore jest wytwarzane w ukladzie dolotowym (kolektor ssania ) jesli cos jest nieszczelne uklad nie wyrabia , posprawdzaj czy nie syczy cos czyli nie ma jakiejs nieszczelnosci ,co do pompy nie mam pojecia jak ja zdiagnozowac |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 23-03-2008, 22:11
|
|
|
Sprawdź bardzo dokładnie przewód zaznaczony na zdjęciu. Sprawdź czy nie ma pęknięć i czy połączenia są szczelne (na obu końcach). Jeśli z nim wszystko ok to prawdopodobnie coś z pompą. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
jarekw [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2008, 08:41
|
|
|
postaram się dzisiaj to sprawdzić dzięki za rysunek przynajmniej wiem od jakiego przewodu zacząć sprawdzałem już płyny nigdzie nie cieknie mam taki tester do sprawdzania szczelności to może będzie łatwiej zlokalizować wielkie dzięki po sprawdzeniu napisze. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 25-03-2008, 08:48
|
|
|
Jeśli masz np. wacum pompę do sprawdzania podciśnień to powinno Ci się udać zdiagnozować. We wskazanym przewodzie nie ma ciśnienia tylko podciśnienie, więc nie da się tego sprawdzić wodą z ludwikiem
Powodzenia i daj znać jak poszło |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
jarekw [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2008, 06:44
|
|
|
według wskazówek kolegi zrobiłem testy sprawdzenia serwa i jest OK ten pedał jest trochę drętwy ale podciśnienie jest ,wężyki trzymają serwo też ,zaworek w wężyku dobry ,tylko nie wiem jakie zadanie ma czujnik który jest zamontowany na obudowie serwa z prawej strony na wysokości wężyka( od lewej) wchodzącego do serwa wiem że to czujnik podciśnienia |
|
|
|
 |
|