[cari GDI] z 10w40 na 10w30 ? |
Autor |
Wiadomość |
Marilyn
Forumowicz
Auto: Carisma 98' sedan :)
Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 84 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-03-2008, 18:48 [cari GDI] z 10w40 na 10w30 ?
|
|
|
hey. Powoli powoli szykuje cari do dobrego stanu. No i jak wiadomo czas na wymiane oleju. Obecnie jest 10w40 ale z tego co czytam to lepiej zalac shellem helix 10w30. Mozna przejsc na ten olej czy nie bardzo ? Bo pierwsze slysze wsumie o takim ... |
|
|
|
 |
wit [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2008, 19:58
|
|
|
To półsyntetyk i to półsyntetyk tylko lepkość inna. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
Marilyn
Forumowicz
Auto: Carisma 98' sedan :)
Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 84 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-03-2008, 23:05
|
|
|
No to jak w koncu jest ? na opakowaniu shella napisane jest że to półsyntetyk! Cari cały czas jezdziła (prawdopodobnie) na 10w40. Zmiana na 10w30 shella helix nie powinna zaszkodzić ? |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-03-2008, 23:13
|
|
|
Marilyn napisał/a: | Zmiana na 10w30 shella helix nie powinna zaszkodzić ? |
ludzie zmieniaja z mineralow na synetetyki i jezdza, wiec nie masz sie czego bac
Sam zamienili mi w ASO Mitsubishi olej z dedykowanego do GDI Castrola 10W30(wycofanego z produkcji niestety juz) na Mobila1 5W50 i jest super
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Marilyn
Forumowicz
Auto: Carisma 98' sedan :)
Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 84 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-03-2008, 23:18
|
|
|
ok dzięki za odp. jeszcze ewentualnie w warsztacie zapytam |
|
|
|
 |
wit [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2008, 07:15
|
|
|
Skąd to uparte twierdzenie że 10w30 to syntetyk już kolega napisał że PÓŁSYNTETYK,i to wyrażnie jest napisane na opakowaniu i na stronie shella i bóg wie gdzie jeszcze,no ale nie mieszajmy do tego boga. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
jaceko [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2008, 09:31
|
|
|
Ja zeszłem z 10w40 na 5w50 Mobila i słychac zaworki |
|
|
|
 |
wit [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2008, 11:26
|
|
|
Synthetic Blend nie oznacza wcale ze to syntetyk. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 22-03-2008, 12:16
|
|
|
Ja się opieram na informacjach od innych forumowiczów.Sam takiego oleju nie lałem.
jaceko nie zaworki a hydrauliczne popychacze zaworów ale to taka mała dygresja. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
cezarmadness [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2008, 15:10
|
|
|
Ja osobiście wlałem Castrol 10W40 Magnatec i silnik chodzi idealnie gładko,a do tego
ściszeniu uległ dżwięk klekotania na nierozgrzanym silniku. Do GDI szczerze go polecam |
|
|
|
 |
mephisto
Mitsumaniak Sławek

Auto: Lancer X/Colt V/Tiburon
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 387 Skąd: Niemcy/Police
|
Wysłany: 22-03-2008, 15:20
|
|
|
chlopaki czyli jak ja teraz zmienie sobie z mineralnego na polsyntetyk to bedzie git. bo minelo dopiero pol roku jak minerala zalalem. |
_________________ Mitsubishi Lancer X 1.8 Di-D
Mitsubishi Colt 1.3
 |
|
|
|
 |
XL
Mitsumaniak Rycerz Dżidiaj
Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Bytom-Rozbark
|
Wysłany: 23-03-2008, 01:34
|
|
|
Ci którzy twierdzą, że 10W30 Shella to półsyntetyk, mają rację.
Ci którzy twierdzą, że to syntetyk, też mają rację.
Okazuje się, że Shell produkował obie wersje, 10W30 Syntetic Blend (półsyntetyk) o lepkości kinetycznej 70,74mm2/s przy 40 st. Celsjusza i 10,6 mm2/s przy 100 oraz 10W30 Fully Syntetic o lepkości odpowiednio 61,5/10,5. Jeśli się nie mylę zaprzestano produkcji obu tych olei. Jeżeli ktoś jest zdecydowany zastosować olej dedykowany do GDI, może znależć odpowiednik, kierując się lepkością kinetyczną z karty technicznej oleju. Ja tak zrobiłem, ale wymiana oleju dopiero po świętach i wówczas napiszę jakie efekty przyniosła zmiana z 5W40 na Castrol Edge 5W30. Innymi słowy będę królikiem doświadczalnym.
Zabawne jest to, co znalazłem w ofercie jakiegoś niemieckiego sklepu internetowego - do Carismy GDI polecają oleje od 0W30 po jakiegoś gęściucha 15W40. I każdy jest ich zdaniem znakomity dla tego silnika.
Pozdrawiam, XL |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 23-03-2008, 11:26
|
|
|
Shell zaprzestał produkcję? Narazie tylko o Castrolu słyszałem. Ale nawet i na tym oleju popychacze potrafią klepać. Moim zdanie trzeba lać dobry syntetyk lub pół jeśli ktoś taki ma i się nie martwić i nie obchodzić z tym silnikiem jak z jajkiem /. Napewno wszystkie te oleje spełniają się w 100%. Ja bym raczej wolał wiedziec co z tym zaworkiem od oleju wyszło i czy to faktycznie na popychacze pomaga. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
|