Drugie zycie GDI |
Autor |
Wiadomość |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 21-03-2008, 19:00 Drugie zycie GDI
|
|
|
Koreanczycy pokazali taki prototyp. Ciekawostka jest zastosowanie silnika 2.0 GDI z turbo o mocy 290 KM i 392 Nm momentu obrotowego w zakresie od 2 tys obr./min do 4 tys. obr./min. Jak dla mnie rewelacja. Przeciez to zmiata kazdego diesla 2-3 l. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 21-03-2008, 22:54
|
|
|
Każdy benzyniak z turbo jak się teraz popatrzy to ma spory moment od samego dołu. Co do tego prototypu to ciekawa opcja. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 22-03-2008, 16:23
|
|
|
Ja bym się tak nie podniecał.
Po pierwsze 290 KM z 2l to dużo, więc pewnie odbije się to zarówno na zywotności silnika, jak i na kosztach utrzymania.
Po drugie: po co komu 290 KM w małym i lekkim FWD (pomijając palenie gumy). Mocy i tak nie da się w pełni wykorzystać z uwagi na trakcję. Jeśli "ubiorą" to w jakąś mułowatą kontrolę trakcji i resztę elektroniki to szlag trafi całą przyjemność z jazdy.
Tak czy inaczej to moim zdaniem lansowóz, a nie auto dla miłośników ostrej jazdy. |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22-03-2008, 17:41
|
|
|
zwolin napisał/a: | Po pierwsze 290 KM z 2l to dużo, więc pewnie odbije się to zarówno na zywotności silnika, jak i na kosztach utrzymania. |
fajnie ze jest to silnik GDI...kto wiem może Mitsubishi dzieki temu modelowi ponownie wroci do tego typu silnikow zwolin napisał/a: | Po drugie: po co komu 290 KM w małym i lekkim FWD |
cos w stylu Focusa RS ( ) czy Alfy GTA ...3eba przyznac ze trakcji to one w ogole nie maja
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 05-04-2008, 23:44
|
|
|
Robson86: ależ Mitsubishi się wcale nie wycofało z GDI.
Przecież większość Galantów i Leguminów na macierzystym rynku (Japonia) to właśnie auta z silnikami GDI:
EA1x/EC1x (1.8 GDI),
EA3x/EC3x (2.4 GDI)
i EA7x/EC7x (2.0 GDI).
Wszystkie te silniki mają większą moc niż odpowiedniki europejskie, np. 1.8 GDI w EA1x ma 150 KM, no i jeżdżą na 99 oktanowej benzynie (tak mają mapowane ECU).
A na pocieszenie dodam, że w przypadku Galanta w JP to jakieś 40% produkcji to AWD. Cóż... na Europę tylko pchane były "ośki". Więc, może i ten projekt doczeka sie dobrego AWD. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 05-04-2008, 23:53
|
|
|
Ten link zamiescilem po to by pokazac ze rozwija sie ta technologia. Wrysk bezposredni w polaczeniu z turbina daje niesamowity efekt. Silnik TFSI juz jest najciekawsza opcja w VW teraz koreance wypuszczaja cos takiego. Moze Mitsu tez cos pusci na rynek europejski z doladowanym GDi. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
|