Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] ...po kupnie
Autor Wiadomość
misiu-bysiu
[Usunięty]

  Wysłany: 23-03-2008, 15:14   [Cari 1.6] ...po kupnie

Witam. Stałem się szczęśliwym posiadaczem Carismy 1.6 103 KM z klimą z 2003r.
Auto kupione od firmy (zero szacunku dla samochodu, serwisowane na zasadzie "byleby się poruszał") z przebiegiem 115 tys. zrobione w Polsce. Znajomy mechanik zrobił mi ogólny przegląd, wymienił piastę lewego tylniego koła, akumulator, końcówki drążka kier., tulejkę drążka zm biegów, tarcze, klocki. Auto mimo kół 205/55r16 dość miękkie. Nie mam żadnego doświadczenia z marką (mój mechanik złota rączka też niewielkie), a lubię mieć wszystko na tip top :) Na ASO jednak mnie raczej nie stać. Proszę o porady na co zwrócić uwagę i co przy takim przebiegu wypada wymienić by auto spisywało się dobrze przez kolejne kilkadziesiąt tysięcy kilometrów?
Ostatnio zmieniony przez Matejko 23-03-2008, 16:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adamk4
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2008, 16:00   

wymiana rozrządu kiedy była? wymień oleje, wraz z filtrami.
 
 
misiu-bysiu
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2008, 16:34   

Przepraszam, zapomniałem dodać, że rozrząd też był wymieniany teraz. Oleje z filtrami - chyba obowiązkowo przy kupnie używanego auta - też wymienione. "Silnikowo" coś jeszcze? A zawieszenie po takim przebiegu? czuję że jest strasznie miękki, pływa na nierównościach. Geometria i zbieżność ok.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 23-03-2008, 16:55   

mogly puscic juz amory fabryczne - niech mechanik sprawdzi - pobujaj autem i zobacz czy za bardzo sie nie buja - ogolnie powinien wykonac 2 ruchy gora-dol i stanac,
plyn hamulcowy, w hydraulice sprzegla - sprawdz czy wysprzeglik nie leci, serwis klimy na lato - jesli jest klima, filtr paliwa jesli pominiety,
jezeli podczas jazdy nic nie stuka/puka to raczej z zawieszeniem wszystko w porzadku :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
misiu-bysiu
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2008, 17:07   

A czy filtr paliwa nie znajduje się w zbiorniku? Tak mi się kiedyś obiło... mechanik nie mógł znaleźć, więc darował sobie (a w zasadzie mi) wymianę:) / A czy same sprężyny też wymieniać?
 
 
kristof 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 326
Skąd: Biskupice/Poznań
Wysłany: 23-03-2008, 17:14   

w cari są dwa filtry jeden w baku -> pod kanapą tylną jak mnie pamięc nie myli, a drugi pod puszką z bezpiecznikami w komorze silnik. Sprażyn raczej nie musisz ruszać, chociaż wsio zależy od tego jak to wszystko wygląda :)
pozdro i gratulacje z zakupu :) oby dobrze ci się jeździło :)
_________________
The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it.
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 23-03-2008, 17:29   

Matejko napisał/a:
jesli jest klima

To też filtr przeciwpyłkowy.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
misiu-bysiu
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2008, 18:02   

kristof napisał/a:
pozdro i gratulacje z zakupu :) oby dobrze ci się jeździło :)


Dzięki:)
Wiem narazie, że przycierają mi tylne koła na nierównościach o nadkole (a w zasadzie jego brak:))

Jeśli chodzi o filtr kabinowy - pod schowkiem go nie ma, więc może go nie mam(?)
Aczkolwiek to dziwne...
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 23-03-2008, 19:17   

misiu-bysiu napisał/a:
Wiem narazie, że przycierają mi tylne koła na nierównościach o nadkole (a w zasadzie jego brak:))

za szerokie oponki...
misiu-bysiu napisał/a:
Jeśli chodzi o filtr kabinowy - pod schowkiem go nie ma, więc może go nie mam(?)

musisz miec filtr kabinowy....czyzby az takie ciecia finansowe w tej firmie byly :shock:
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
misiu-bysiu
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2008, 19:39   

Ale oponki przycierają o wnętrze, nie o sam rant nadkola :)
A jeśli chodzi o filtr - nie ma go pod schowkiem tam gdzie teoretycznie powinien być... ale może jest gdzie indziej ukryty...
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 23-03-2008, 20:02   

Robson86 napisał/a:
musisz miec filtr kabinowy

Chyba nie koniecznie:
http://www.mitsubishi-gra...=filtr+kabinowy
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
kristof 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 326
Skąd: Biskupice/Poznań
Wysłany: 23-03-2008, 20:27   

misiu-bysiu napisał/a:
Ale oponki przycierają o wnętrze, nie o sam rant nadkola :)


To może masz trochę zjechane tam amory/sprężyny i już nie trzymają go odpowiednio na wybojach -> wejź ją na trzepaki i sprawdź jak tam wygląda zawieszenie, no albo do mechaniora żeby to sprawdził tobie :)
_________________
The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it.
 
 
 
misiu-bysiu
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2008, 23:59   

Na scieżce wydajność amortyzatorów według komputera TEORETYCZNIE 75%... Więc może sprężyny? A czy gumy usztywaniające zdają jakiś egzamin czy lepiej jednak wymienić?
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 24-03-2008, 06:06   

czekoladka_1981 napisał/a:
Matejko napisał/a:
jesli jest klima

To też filtr przeciwpyłkowy.


oj i tu za bardzo wybieglas do przodu :)
nie musi byc filtra :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 24-03-2008, 07:24   

Matejko napisał/a:
oj i tu za bardzo wybieglas do przodu

Nie koniecznie, gdyż trzy posty powyżej wstawiłam link co do filtra kabinowego.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.