Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] podnoszące sie obroty na luzie
Autor Wiadomość
lopekk
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2008, 08:07   [Cari 1.6] podnoszące sie obroty na luzie

Witam
temat wolnych obrotów był tu poruszany wielokrotnie jednak moja Cari zachowuje sie troszke nietypowo
mianowicie: wolne obroty ma w okolicach 600-700, ale w trakcie jazdy w momencie przełączenia na luz obroty nie spadają do 700 tylko zatrzymują sie w granicach 1500 (no od 1200 - 1800) aż do całkowitego zatrzymania wtedy powoli opadają do niskich obrotów. PO nauce obrotów wszystko jest ok przez jakieś 100 km i sytuacja znów sie powtarza.Przepustnica czyszczona wg przepisu i nic nie pomogło
 
 
Carrix
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2008, 23:14   

Twój problem dotyczy w równym stopniu jazdy na benzynie i gazie, czy wymienione przez Ciebie objawy występują tylko na benzynie lub LPG?
Napisz coś więcej. Kiedyś miałem podobnie.

Pzdr.
Carrix
 
 
lopekk
[Usunięty]

Wysłany: 24-03-2008, 19:51   

sytuacja ma miejsce zarówno na LPG jak i na benzynie. samochód chodzi normalnie ( no może poza spalaniem na LPG bo potrafi spalić 8-10 jak i 16 - jest to zależne od tego czy jeździ tylko po mieście czy po trasie). jadąc obojętnie z jaką prędkością wrzucając luz obroty nie schodzą do 900 tylko zatrzymują sie około 1200 i po 3 sekundach zaczynają sie podnosić do jakiś 1500 1800. i nie spadają. Dopiero po całkowitym zatrzymaniu momentalnie spadają do 900. Dwa dni temu uczyłem wg zaleceń obrotów i wszystko ok obroty jak należy ale po przejechaniu 150 km sytuacja sie powtarza i po ponownym odpaleniu juz obroty się podnoszą.
 
 
Marilyn 
Forumowicz

Auto: Carisma 98' sedan :)
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 84
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-03-2008, 09:04   

Brat w swojej Omedze B miał identyczny przypadek - okazało się że to silnik krokowy. Ale tutaj może byc cos innego. Ale objawy identyczne - stoimy na swiatlach - obroty od 1500 do 1800 a podczas jazdy już normalnie.
 
 
kristof 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 326
Skąd: Biskupice/Poznań
Wysłany: 25-03-2008, 12:02   

hmm...a nie może być to czasem zapaćkana przepustnica?? ona też ma tu jakiś wpływ na obroty..a to będzie najtańsze rozwiązanie wyjąć ją i przeczyścić a potem sprawdzić jak to wygląda imo nie do końca wiem jak to działa na gaz... :)
_________________
The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it.
 
 
 
lopekk
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2008, 21:20   

przepustnicę wyczyściłem. silniczek krokowy wyczyszczony. i dopływ powietrza uszczelniony (już sie trochszkę bawię z tym) :)
 
 
tdi1982 
Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Radomsko
Wysłany: 26-03-2008, 22:47   

Mam Cari 1.8 SOHC bez gazu i też tak mam że dotąd dopóki się nie zatrzymam samochód ma podwyższone obroty dopiero po zatrzymaniu są właściwe.W Omedze też tak miałem a tak poza tym nie powinno się wrzucać na luz jadąc.
_________________

 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 27-03-2008, 08:47   

A nie pomyśleliście że jeśli ECU wykrywa iż prędkość auta jest ponad pewien poziom graniczny to pomimo że auto jest na luzie utrzymuje celowo wysokie obroty po to by mieć nadmiar mocy na wspomaganie, abs itp? :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
tdi1982 
Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Radomsko
Wysłany: 27-03-2008, 09:05   

Właśnie o tym pisze wg.mnie to normalne to jest takie zabezpieczenie które gdyby komuś przyszło do głowy nagle hamować i ostro skręcić kierownicą na luzie samochód nie zgasł.
_________________

 
 
lopekk
[Usunięty]

Wysłany: 29-03-2008, 21:25   

Saphir wszystko ok jeżeli jest to 1100 1200 wtedy jest to potrzymanie mocy. Ale nie w przypadku gdy bez obciążenia rosną do 1800.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 29-03-2008, 21:41   

To masz źle ustawiony LPG i pęd powietrza na luzie zaburza jego działanie :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10734
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 30-03-2008, 11:24   

saphire napisał/a:
A nie pomyśleliście że jeśli ECU wykrywa iż prędkość auta jest ponad pewien poziom graniczny to pomimo że auto jest na luzie utrzymuje celowo wysokie obroty po to by mieć nadmiar mocy na wspomaganie, abs itp? :badgrin:

To wydaje sie prawidłowe stwierdzenie, choć ja nigdy nie jedze na luzie bo to wiekszer spalanie jest, lepiej wrzucić bieg niżej, zdjać noge z gazu i bez hamowania dojechac...

Z tegop co wiem to LPG ma wyższe obroty niż PB, odczuwam to gdy mi sie przy temp 27 C i około 1200RPM przełancza na LPG, skacze do 1400-1500 i zaraz zaczyna spadać, czyli silnik krokowy zaczyna korygowac.
Moze u cibie jakiś czujnik szwnkuje. Zauwazcie ze przy hamowaniu ostrym zdarza sie ze silnik podnosi obroty.. zeby nie zgasł przypadkiem zanim zdarzysz wcisnac sprzegło...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.