[Cari 1.6] Zapala się lampka cisnienia oleju. |
Autor |
Wiadomość |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-03-2008, 10:11 [Cari 1.6] Zapala się lampka cisnienia oleju.
|
|
|
Problem generalnie zaczął się gdy któregoś dnia zobaczyłem dużą ilość białego dymu z wydechu. Obstawiałem głowicę. W nocy sprawdziłem olej i wodę wydawała mi się mętna a olej biały. Ale w dzień okazało się, że jest ok. Głowica została sprawdzona, jest szczelna. Miałem niewielkie wycieki przy deklu do gniazd od świec. Wszystkie te uszczelki lącznie z uszczelką dekla zostały wymienione. Przy okazji wymieniono mi rozrusznik, który kupiłem używany i zregenerowałem. Wymiana rozrusznika w carismie jest pracochłonna i wymaga wykrecenia wielu elementów. Przy skręcaniu źle założyli wtyczke na czujnik cisnienia oleju. Jadąc zauważyłem ze lampka się zapala jak samochód stoi na jałowym biegu i jak wkręcam go powyżej 4 tys obr. Wracając z pracy paliła się już cały czas. Okazało się, że spadła wtyczka. Następnie wyjaśniła się sprawa dymienia z wydechu. Orginalny tłumik końcowy ma w sobie ogromną ilość wody.
Już myślałem, że po problemie, ale zacząłem zauważać, że lampka cisnienia oleju się zapala gdy zdławiam obroty. Np przez próbe ruszenia na 2 czy 3 biegu. Albo gdy czasem coś odbije wtryskom gazu i na chwile obroty spadają. Oleju mi ubywa w normie. Generalnie są to niewielkie ilości. Nie widzę, żadnych wycieków. Kiedyś lampka się niezapalała, a pamiętam dobrze, że parę razy to sprawdzałem próbując ruszyć z 4 biegu.
Co może być tego powodem? |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 25-03-2008, 10:19
|
|
|
Uszczelko pod głowica moze to być i wcale tego nie musisz widzieć.
KIedy ostatnio wymieniales olej??
I czy masz jakieś ubytki oleju ?? |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-03-2008, 12:56
|
|
|
Miałem robiony test głowicy i wyszło, że głowica szczelna i uszczelka szczelna.
Jakies 8 tys km temu przerzucilem sie z pelnego syntetyku na polsyntetyk. Od tego momentu przestal ciagnąc olej. Teraz olej jest nieco poznizej polowy miedzy kreskami F L. Spalanie oleju w normie. |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 25-03-2008, 14:31
|
|
|
A ciśnienie oleju było sprawdzane? Może pompa zdycha... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 25-03-2008, 15:08 Re: Zapala się lampka cisnienia oleju.
|
|
|
Kofi napisał/a: |
, że parę razy to sprawdzałem próbując ruszyć z 4 biegu.
|
A co Cie sklonilo do parokrotnej proby ruszenia na czworce??? Moze to przez takie proby??? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 25-03-2008, 15:25
|
|
|
Po pierwsze primo - sprawdź ciśnienie oliwy (zamiast czujnika wkręca się manometr)
Po drugie primo - nie masz jakiś głuchych stuków w silniku na baaardzo zimnym? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-03-2008, 09:31
|
|
|
Ruszanie na 4 wlasnie po to aby sprawdzić cisnienie. Przez to sie napewno to nie stalo.
Głuchych stuków nie mam. Zawory troche grają, ale przy tym przebiegu to normalne.
Narazie temat troche nieaktualny bo mialem małą stłuczkę i zastanawiam się czy auto robić tak na glanc z lakierowaniem całości (bo kolor po tylu latach juz sie zmienil) czy nie robic wziąć kase a auto sprzedac. Jak zrobie dla siebie to przetestuje ten silnik manometrem. |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
|