Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
swap z 1,9TD na DID
Autor Wiadomość
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2008, 18:11   swap z 1,9TD na DID

Już kiedyś poruszany był ten temat........ale jakoś nie mogę go znaleźć, a może mi się wydawało. Pytanie czy jest ktoś wśród nas co przeszczepił ww motory? mając naprawdę dużą podaż Carism z Anglii można sobie odmłodzić ,,serduszko".
 
 
Geloo_Jedi
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2008, 00:12   

z anglika nie ma szansy na zmianę, ponieważ część podzespołów to lustrzane odbicia wersji europejskich, więc temat się zamyka zanim się w ogóle rozpoczyna. Jeśli swap to tylko Europa(Anglia nie ofkorz)=>Europa.
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2008, 11:25   did=td

Witay, no tak Ty jesteś obcykany bo sam walczyłeś troszkę, słuchaj tak się zastanawiam i w zasadzie dużych zmian nei iwdze na pierwszy rzut oka, przecież silik jest tak samo ułożony tylko cięgna do skrzyni nie będą pasić, weżyk do serwa no i co jeszcze chmmmm tak sobie dumam, wiadomo zbieornik paliwka do tak pompka jest, cały silnik jak przerzucę z osprzetem iwiązkai elektrycznymi, chłodnicami i wężami.......no i z całymi półosiami bo są inne chyba.......
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 01-04-2008, 11:31   

Silnik z angola jak najbardziej podejdzie..... może być temat skrócenia/przedłużenia wiązki przewodów, węży do wspomagania i klimatyzacji, jeżeli węże są inne niż w TD......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2008, 15:31   

Geloo_Jedi napisał/a:
z anglika nie ma szansy na zmianę, ponieważ część podzespołów to lustrzane odbicia wersji europejskich

Rozebralem carisme 1.9 td i wiekszosc elementow byla dokladnie taka sama. Rozrzad byl po lewej stronie patrzac z przodu czyli tak jak w europie. Jak wyglada sprawa ze skrzynia? Ta od td podejdzie czy tez musi byc od did?
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 01-04-2008, 15:35   

dylson napisał/a:
Ta od td podejdzie czy tez musi byc od did?

nie jestetm pewnien ale chyba musi byc od DID (ale poprawcie jak sie mysle)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Geloo_Jedi
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2008, 16:14   

Może wymienię co u siebie zmieniałem przy swapie z TD na GDI:
silnik oczywiście (z pełniutkim osprzętem),
skrzynia biegów,
półosie,
chłodnice,
serwo hamulcowe i pompka hamulcowa,
pompa abs,
rurki paliwowe pomiedzy silnikiem a bakiem paliwa, rurki od absu,
belka wzdłużna pod silnikiem,
wszystkie wiązki elektryczne,
zegary,
lewarek zmiany biegów razem z cięgnami,
komputer,
sterownik immobilisera,
sterownik poduszek powietrznych,
sterownik centralnego zamka,
bak paliwa z pompą paliwa,
to chyba tyle, przynajmniej z głównych rzeczy, jeżeli coś sobie jeszcze przypomne to dopiszę.
Jeżeli mówicie, że silnik z anglika jest taki sam jak europejski to pół biedy.
Skrzynia w TD jest francuska, a jeśli się nie mylę, to w DID jest japońska, więc raczej na pewno do wymiany. Jeżeli skrzynia do wymiany to i półosie do wymiany. Z kolei powstaje pytanie czy rozstaw i mocowanie półosi DID jest takie same jak w TD - jeżeli nie, to trzeba wymieniać zwrotnice przednie. Czyli zmienia sie rozstaw śrub, więc raczej powinno się wymienić i tylne zwrotnice, bo nie za bardzo jeździć z innymi kołami z przodu i z tyłu.
Sprężarka klimatyzacji w DID i TD jest inna, więc może być koniczność wymiany rurek od klimatyzacji - tu, tak mi się wydaje, najtaniej będzie znaleźć europejską wersję klimy, bo dorabianie nowych rurek chyba będzie kompletnie nieopłacalne.
Pompa ABSu w DID jest inna niż w TD - i znowu pytanie: jak to się ma do rurek absu?

To takie moje wstępne przemyślenia, jestem w pracy więc nie za bardzo mam czas dalej myśleć, jak cos mi się jeszcze nasunie na myśl to wieczorkiem napiszę.
Mnie zastanawia tylko jedno:
dzisiaj Carism w Polsce jest od groma, i to nie tylko angoli, ale również europejczyków, więc po jaką cholerę robić sobie dodatkowe problemy z przekładką wersji angielskiej. Nie lepiej trochę dłużej/intensywniej poszukać i zrobic przekładkę z wersji europejskiej? Naprawdę zaoszczędzi to sporo nerwów, czasu i pieniędzy. Bo przy czymś takim, zawsze coś będzie nie tak, zawsze. A to się okaże, że tu coś nie gra, a to tam coś trzeba będzie przerobić, a w pewnym momencie jak swap będzie się przeciągał, to krew człowieka zaczyna zalewać...
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 01-04-2008, 21:50   

Tak po prawdzie zeswapowałes karoserie z TD do reszty auta z GDI :D
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2008, 23:30   

Geloo_Jedi napisał/a:
Skrzynia w TD jest francuska, a jeśli się nie mylę, to w DID jest japońska

Td jak i did do silniki od renault wiec obie skrzynie sa francuskie. O ile wiem to did jest rozwinieciem td czyli jest szansa ze skrzynia podejdzie. A jak skrzynia podejdzie to i polosi nie trzeba zmieniac. Jedynie moze sie okazac ze sprzeglo jest za slabe.
Geloo_Jedi napisał/a:
Sprężarka klimatyzacji w DID i TD jest inna, więc może być koniczność wymiany rurek od klimatyzacji - tu, tak mi się wydaje

Sprezarka pewnie zostanie stara. Z tego co kojarze to weze od klimy maja elastyczne wstawki i nawet jak sprezarka bedzie nieco w innym miejscu to i tak da sie to zrobic.
Geloo_Jedi napisał/a:
Pompa ABSu w DID jest inna niż w TD - i znowu pytanie: jak to się ma do rurek absu?

Pompa abs laczy sie z serwem albo vacum pompa. I problem moze byc zeby ja polaczyc z jednym z tych elementow ale taki problem to nie problem. Ale ja nie mam abs i nigdy nie mialem wiec nie wiem jak to dokladnie dziala.
 
 
Geloo_Jedi
[Usunięty]

Wysłany: 02-04-2008, 00:45   

saphire napisał/a:
Tak po prawdzie zeswapowałes karoserie z TD do reszty auta z GDI :D

hehehe, dobre :D cały swap w jednym zdaniu :lol: :wink: :D

Jeżeli skrzynia by pasowała, to faktycznie sprzęgło może być za słabe, bo w tym DID to ile tam jest nm? ze 280 niutonów chyba nie?

Przypomniało mi się, że zmianie sterownika towarzyszyła zmiana stacyjki z kluczykami (zmieniłem również całą kolunę kierowniczą :mrgreen: ). Pierścień odczytujący kod z kluczyka jest taki sam w TD i w GDI.

Co do absu jeszcze:
fakt, że poprzerabianie rurek jest możliwe, ale to rodzi kolejne koszty. Ale może być sytuacja, że czujniki abs w kołach mogą być inne w TD i DID, a wtedy to już się by zrobił poważny problem, bo czujniki TD wcale nie muszą współgrać z pompą DID (z GDI były akurat takie same). Jeżeli byłyby inne, to czy pasowałyby do starych gniazd w zwrotnicach? Jeżeli nie to kaplica, albo zmiana zwrotnic, albo przerabianie, albo byebye ABS. Czyli kolejne koszty w sytuacji niewspółgrania elementów TD z DID.

[ Dodano: 02-04-2008, 00:49 ]
aha, u mnie jeszcze trzeba było dospawać pod ścianą grodziową silnika nowe mocowanie belki wzdłóżnej pod silnikiem, bo belka GDI jest inaczej ułożona i mocowanie trzeba było przesunąć jakie 10-15cm w lewą stronę.
I jeszcze mocowanie lewarka zmiany biegów jest inne w TD i GDI, więc trzeba było wycinać to miejsce i wspawywać nową blachę, żeby przymocować lewarek GDI :?

[ Dodano: 02-04-2008, 00:51 ]
aaaaaa, i jeszcze oczywiście zmieniłem cały układ wydechowy z TD na GDI. Jego ułożenie jest co prawda takie samo, ale średnica rur i katalizatory są inne, więc calutki układzik poszedł do wymiany. (jeśli dobrze pamiętam, to rury GDI mają 5mm większą średnicę)
 
 
KrisKros
[Usunięty]

  Wysłany: 02-04-2008, 00:52   

[quote="dylson"]
Geloo_Jedi napisał/a:
Skrzynia w TD jest francuska, a jeśli się nie mylę, to w DID jest japońska

Td jak i did do silniki od renault wiec obie skrzynie sa francuskie. O ile wiem to did jest rozwinieciem td czyli jest szansa ze skrzynia podejdzie. A jak skrzynia podejdzie to i polosi nie trzeba zmieniac. Jedynie moze sie okazac ze sprzeglo jest za slabe.
[quote="Geloo_Jedi"]

W DI-D nie była montowana skrzynia francuzka a jeśli sie nie mylę skrzynia produkcji volvo. Na dodatek półosie napędowe różnią się pomiędzy wersja 102 a 115KM więc niestety wymiana skrzyni i półosi jest nieodzwona...
 
 
Geloo_Jedi
[Usunięty]

Wysłany: 02-04-2008, 00:53   

ale generalnie to nie jest tak źle, nadwozie w TD, GDI i DID jest takie samo :wink: :wink: :P :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink:
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 02-04-2008, 08:00   

Można kupić silnik z częścią osprzętu z Anglika, a resztę osprzętu dobrać z niepogańskiej Europy :)
Sprzęgła chyba są inne (koło dwumasowe).
Czy ABS z TD będzie się komunikował z komputerem DiD ???
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Geloo_Jedi
[Usunięty]

Wysłany: 02-04-2008, 11:22   

cns80 napisał/a:
Można kupić silnik z częścią osprzętu z Anglika, a resztę osprzętu dobrać z niepogańskiej Europy :)

Ja do swapa kupiłem jakieś 95% części z jednego samochodu i po jego przejściu, szczerze powiem, że nie wyobrażam sobie robić swapa kupując na raty tak jak mówisz. Byłaby to strata bardzo dużej ilości pieniędzy, czasu i nerwów. Osobiście stanowczo odradzam. Uważam, że jak robić swapa, to tylko gdy znajdzie się samochód, z którego (prawie) wszystko można wyjąć, bo sztukowanie później połowy elementów to istna zgroza.

cns80 napisał/a:
Czy ABS z TD będzie się komunikował z komputerem DiD ???

W żadnym wypadku. Nawet pompy abs o innych numerach z tego samego modelu ze sobą nie współgrają, a co tu mówić to różnych silnikach. Pompa musi być o dokładnie takim samym numerze, czyli ma być identyczna jak w pierwowzorze.
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 02-04-2008, 13:13   

No tak, zabawy jest trochę, w zasadzie jest to możliwe ale chyba jednka nieopłacalne......., lepiej chyba puścić starą , dołożyć i kupić nowszą, prosty rachunek, anglik odpowiednio walony cos około 3-4 tys, przełożenie coś koło 1500 PLN i jakies nieoprzewidziane koszty 100 PLN czyli jakieś 6000 PLN, chm jak puszczę swpją za jakieś 16 tys PLN + te 6000 PLN= 22000 PLN, to w sumie moge kupić już w DiD i przy sprzedaży będzie mniejszy problem.
PS Oczywiście można się bawić w odsprzedaż pozostałych częsci ale czy będzie mi się chciało?...dzieki koledzy za zainteresowanie.......Pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.