Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
turbosprężarka L200 2003r
Autor Wiadomość
zbornikiewicz
[Usunięty]

  Wysłany: 31-03-2008, 19:46   turbosprężarka L200 2003r

Witam serdecznie!
Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć, co powinienem zrobić?
Zauważyłem nadmierny ubytek oleju silnikowego i pojawienie się wycieku (czarnej plamy) na wężu od małej chłodnicy na górze ( sorry za taki opis, ale jestem absolutnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę samochodową). Pojechałem do znajomego, który stwierdził popsutą turbosprężarkę, która to właśnie pcha olej do tej chłodniczki.
Co mam z tym fantem zrobić?
Czy oddać trubinkę do regeneracji, czy kupić nową?
Jakie mniej więcej to mogą być koszty? I jak długo mogę jeździć przed naprawą?
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-03-2008, 22:16   

Najlepiej wymienić/naprawić turbo zanim całkiem się rozpadnie, pójdzie dużo oleju do silnika czego efektem może być rozbieganie się silnika.
_________________

 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-04-2008, 07:22   

zbornikiewicz, witaj na forum. Moim zdaniem tak jak Tomek wspomnial lepiej nie czekac az padnie. Czy poza ubytkiem oleum nic sie nie dzieje? Sadze, ze zaczna sie klopoty z osiagami a i spalanie pewnie wzrosnie.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
zbornikiewicz
[Usunięty]

Wysłany: 02-04-2008, 15:28   

Gene masz rację... osiągi już nie są te co kiedyś... da się to odczuć, a i spalanie wzrosło min o ok 1,5 l. Wiesz... dopiero jak doszła do mnie wiadomość o usterce turbiny, to połączyłem sobie to w całość.

Orientujecie się może w kosztach jakie mnie czekają?
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-04-2008, 16:19   

Zbornikiewicz, nowa uwaga, siedzisz... 18.500 pln i 2 tygodnie czekania naj mniej. :?
Co do majstrow od regeneracji to trzeba pytac. To samo z uzywana. Przykro mi, ktos nie studzil ustrojstwa :(
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
zbornikiewicz
[Usunięty]

Wysłany: 03-04-2008, 01:34   

Gene toś mnie pocieszył.... wygląda na to, że pozostaje regeneracja... dzięki wielkie za info :)

Pozdrawiam
 
 
subek
[Usunięty]

Wysłany: 03-04-2008, 10:57   

Gene napisał/a:
Zbornikiewicz, nowa uwaga, siedzisz... 18.500 pln i 2 tygodnie czekania naj mniej. :?
Co do majstrow od regeneracji to trzeba pytac. To samo z uzywana. Przykro mi, ktos nie studzil ustrojstwa :(


18.500 za turbine?? Czy za caly silnik? To chyba zarty. Zbiornikiewicz wywal to ustrojstwo odczytaj numery i producenta. Poszukaj po przedstawicielach i kup nowa za maks 3 tys. zl, a znajac zycie to pewnie i 2tys. bedzie kosztowala.

Regenerowac sie nie oplaca bo to loteria, czesto zaraz po regeneracji turbina sie rozpada spowrotem. Lepiej troche doplacic i kupic nowa :)
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 03-04-2008, 11:46   

to 18.500 to cena prima aprilis? :shock: do audi a4 2.0tdi z katalogu audi sprowadzilem turbinke nowa VAG za 5200,- jak cos, zastanow sie nad zmiana typu turbinki i producenta w eLce :)
pzdr
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-04-2008, 13:49   

Wyczuwam lekka zlosliwosc Panowie subek i namotore. Podalem cene, ktora ma firmowy serwis. Dla mnie to rowniez jest kwota wykluczajaca naprawe i wymiane turbiny w ASO. Nawet jak na ceny czesci oryginalnych taka wartosc to masakra. Gorzej bedzie jesli nie pozostanie nic innego. Choc jak na moja wiedze zbornikiewicz powinien uderzyc do dealerow w Niemczech i kupic tam regenerowana za znaczniej mniejsze pieniadze (nawet rzedu 1k/2k). Ta turbina technicznie nie ma nic nadzwyczajnego. Podobno taki salon w Niemczech daje nawet gwarancje co jak sadze jest rzecza dosc istotna biorac pod uwage solidnosc zachodnich sasiadow.
Dodam na koniec, ze nie mam pojecia jaka jest idea polityki cenowej Mitsubishi w Polsce. Wszelkie komentarze nie techniczne prosze kierowac do innego tematu lub bezposrednio do osob z MMC Car Poland a nie do mnie.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 03-04-2008, 15:10   

jaka tam zlosliwosc, raczej zdziwienie :) moj komentarz odnosnie ceny jest uderzeniem nie w Ciebie Gene, ale w serwis Mitsu. Pewnie na drodze logistycznej jest las posrednikow i pewnie kilka granic z haraczem :mrgreen: Na pewno bede od tej pory bardziej szanowac moje turbo :? pozdr.
 
 
subek
[Usunięty]

Wysłany: 03-04-2008, 16:15   

Gene, w zadnym wypadku nie chcialem Cie urazic, poprostu absurdalna cena za ta turbinke mnie sciela z nog. Takiej ceny predzej spodziewalbym sie za caly silnik w ASO, a nie za turbinke :) Polowe tej kasy kosztuja tuningowe wiadra na 1000koni, ktore trzeba rozkrecac podtlenkiem heh

Moja rada jest taka, wykrecic i zobaczyc co to jest w ogole. Moze jakis Gerrett, ktory nowy kosztuje 1500zl. i po problemie. Ewentualnie poszukac uzywki z malym luzem na wirniku. Regeneracji unikac jak sie tylko da, zostawic to jako ostatecznosc. Poprostu sa pewne czesci na ktorych nie warto oszczedzac bo szybko sie to na nas zemsci

PS, Gene wyluzuj bo nikt do Ciebie nie mial o nic pretensji.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-04-2008, 23:27   

subek napisał/a:
Regeneracji unikac jak sie tylko da, zostawic to jako ostatecznosc

Niby czemu? Turbina naprawiona na fabrycznych częściach będzie idealna
_________________

 
 
subek
[Usunięty]

Wysłany: 04-04-2008, 10:32   

Poczytaj streetracing.pl, tematow o rozpadajacych sie turbinach zaraz po regenracji byly chyba dziesiatki :)
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 04-04-2008, 17:06   

kto dobrze regeneruje turbiny w Polsce?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-04-2008, 14:54   

subek, wszystko się zgadza, ale jest małe ale. Fabryczny zestaw to tzw cartridge czyli kompletny środek. Cena jest dużo niższa niż turbina w ASO a nie sądzę żeby problemem było to akurat wymienić.
Można też zrobić tak jak ja - poszukać na ebay.com turbiny fabrycznie nowej sprzedawanej przez firmy z Japonii i Dalekiego Wschodu. Mnie turbo z wysyłką wyniosło jakieś 10% tego co miałem zapłacić w Polsce. Po opustach ;-) Ma za sobą w tej chwili 5000km i nic. Zobaczymy co dalej.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.