 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
silniczek krokowy a lpg |
Autor |
Wiadomość |
g0s1a [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2008, 21:24 silniczek krokowy a lpg
|
|
|
posiadam 2 generacje instalacji w colcie 1,3. czy wrzucajac na luz (podczas jazdy na gazie) obroty sa trzymane przez silnik krokowy tak jak jadac na benzynie. moze to głupie pytanie ale sie nie znam a bardzo mnie to nurtuje |
|
|
|
 |
gal18 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2008, 22:21
|
|
|
nie wrzucaj na luz w czasie jazdy, ale jeśli już musisz to odwróć sobie wlot powietrza do tyłu. Jednak stracisz przez to nieznacznie na mocy, bo zasysane powietrze będzie cieplejsze. |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 02-04-2008, 21:14
|
|
|
g0s1a napisał/a: | posiadam 2 generacje instalacji w colcie 1,3. czy wrzucajac na luz (podczas jazdy na gazie) obroty sa trzymane przez silnik krokowy tak jak jadac na benzynie. moze to głupie pytanie ale sie nie znam a bardzo mnie to nurtuje |
opisz objawy... obroty falują zarówno na gazie jak i na benzynie ? na ciepłym jak i na zimnym silniku ?
może wtedy coś bardziej pomożemy.
co do pytania to tak silnik krokowy steruje położeniem przepustnicy na biegu jałowym i decyduje on o obrotach zarówno na benzynie jak i gazie |
|
|
|
 |
g0s1a [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2008, 13:05
|
|
|
obroty faluja tylko na gazie na zimnym silniku, na ciepłym jest ok. falowanie obrotów\wyglada tak: odpalam na benzynie po rozgrzaniu samoczynnie przełacza sie na gaz i wtedy przy wrzuceniu na luz obroty sa znikome tzn silnik "kaszle" jak przed zgasnieciem. |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2008, 14:39
|
|
|
g0s1a napisał/a: | obroty faluja tylko na gazie na zimnym silniku, na ciepłym jest ok. falowanie obrotów\wyglada tak: odpalam na benzynie po rozgrzaniu samoczynnie przełacza sie na gaz i wtedy przy wrzuceniu na luz obroty sa znikome tzn silnik "kaszle" jak przed zgasnieciem. |
gdy u mnie tak było to wymiana membrany w parowniku od gazu pomogła koszta w granicach 300 zł w szczecinie, do tego oczywiście wymiana filterka od gazu i regulacja po całej operacji skoro na benzynie jest wszystko git to szukaj przyczyny w instalacji gazowej.
zużyta membrana nie jest już tak elastyczna i właściwie pracuje dopiero po nagrzaniu. polecam przejrzenie działu LPG na pewno znajdziesz tam odpowiedź bo temat już był przerabiany kilka razy
no i wizyta u gazownika raczej nieunikniona...
pozdrawiam |
|
|
|
 |
gal18 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2008, 20:28
|
|
|
Membrana jest zużyta gdy obroty falują na postoju a nie w czasie jazdy. Jeśli po rozgrzaniu jest OK to membrana odpada a jest to raczej problem w regulacji LPG.
A koszt całego zestawu naprawczego parownika to ok. 95zł, a za 250 zł to już nówka parownik z montażem u gazola. |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2008, 20:42
|
|
|
gal18 napisał/a: | Jeśli po rozgrzaniu jest OK to membrana odpada a jest to raczej problem w regulacji LPG. |
u mnie właśnie po rozgrzaniu było OK, a przed niestety na gazie falowało obroty, i niezależnie czy było to na postoju czy w czasie jazdy wcisnąłem sobie sprzęgło.
gal18 napisał/a: | A koszt całego zestawu naprawczego parownika to ok. 95zł, a za 250 zł to już nówka parownik z montażem u gazola |
co do ceny zestawu naprawczego to się zgodzę, ale dolicz do tego jeszcze robociznę za wymianę membrany i wszystkich gumek+czyszczenie parownika, do tego 2 regulacje gazu 1 odrazu po wymianie druga po 1500 km czyli wtedy gdy nowa membrana sie ułoży, i wymiane filterka gazu. jak dla mnie 300 zł za tyle roboty to nie jest dużo.
w każdym razie objawy miałem identyczne zresztą tak jak pisałem temat wałkowany już na forum kilka razy i nie tylko mi pomogła wymiana membrany oraz regulacja gazu.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
g0s1a [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2008, 21:18
|
|
|
gaz mam od 200km wiec wszystko jeszcze na gwarancji. spalanie 15l/100 jak na 1,3 silnik to chyba duzo za duzo. w pon jade do gazownika. dziekuje za odpowiedzi |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2008, 21:28
|
|
|
g0s1a napisał/a: | gaz mam od 200km wiec wszystko jeszcze na gwarancji. spalanie 15l/100 jak na 1,3 silnik to chyba duzo za duzo. w pon jade do gazownika. dziekuje za odpowiedzi |
jakże drobny i istotny fakt . czyli jedziesz do gazownika karzesz regulować tyle razy i tak długo aż bedzie dobrze |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 05-04-2008, 05:47
|
|
|
g0s1a, jak koledzy wczesniej napisali, TYLKO poprawna regulacja pomoże. Po założeniu instalki, ona sama jeszcze sie "układa" czesto trzeba jechac kilka razy na korekte ustawien co pare setek km, ale w koncu bedzie dobrze. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
|
|