Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] szarpie na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
Hebius
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2008, 04:55   [Cari 1.8 GDI] szarpie na wolnych obrotach

Witam.
Nie wiem czy dobrze to wytłumaczę, ale samochód podczas wolnej jazdy (toczenia się) na niskich obrotach nie jedzie równą prędkością, tylko raz szarpnie do przodu-raz do tyłu.
Efektu tego nie ma tylko przez pierwsze 30 sekund może 1 minute po odpaleniu zupełnie zimnego silnika. Obroty ciepłego silnika są na poziomie 500 :( .

Jak do tej pory wyczyściłem przepustnice, wymieniłem świece, jedna fajkocewke (sprężynka w środku była cała zaśniedziała). Filtru paliwa nie wymieniłem bo go nie ma :) , przeglądnąłem całą instalacje od pompki do silnika.

Czy przyczyną takiego zachowania może być np. nie sprawna sąda lambda?

Pozdrawiam.
Hebius
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-04-2008, 09:33   

Filtr paliwa musisz mieć :P . Zapewne masz go w Baku jezeli to cari po 2000r
Ja na twoim miejscu zrobiłbym reset kompa, sprawdził błędy. To moze byc tez coś z wtryskami, Lub paliwem.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 05-04-2008, 10:38   

Morfi napisał/a:
To moze byc tez coś z wtryskami, Lub paliwem.
oraz kable WN
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
Hebius
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2008, 12:21   

Sorki zapomniałem dodać ze jest to rocznik 2000. Filtr paliwa jeśli można to nazwać filtrem jest w pompce (wygląda jak mały grzybek z plastikowej siateczki). Kabli NW brak bo w tym modelu są fajkocewki. Fakt do kompa jeszcze nie mailem okazji go podpinać ale jeszcze nigdy nie świeciła mi sie kontrolka check engine.
 
 
dadur
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2008, 16:34   

Hebius masz filtr paliwa w tym calym zestawie co jest pompka paliwa, to co masz taka siateczke to jest oslonka na wiatraczek pompki filtr paliwa jest z takiego czarnego plastiku i przez niego przechodzi pompka paliwa zeby sie do niego dostac to musisz wszystko rozebrac ja dzis wlasnie wymienialem ten filtr.
 
 
Hebius
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2008, 23:12   

Wymieniłem sąde Lambda, obroty podskoczyły do około 800 jazda jest już znacznie przyjemniejsza ale efekt lekkiego szarpania przy dodawaniu i odejmowaniu gazu jest dalej jak i to szarpanie podczas toczenia sie samochodu. Co do filtra muszę poszukać fotek które robiłem po rozebraniu pompki, nie wiem jak moglem to przeoczyć :)
 
 
dadur
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2008, 23:35   

panowie mam pytanie gdzie jest ECU w carismie
 
 
emfranc 
Forumowicz
dadrl.pl

Auto: Carisma GDI'99 EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 170
Skąd: Kietrz
Wysłany: 07-04-2008, 23:48   

Na zimnym silniku nie odczuwasz szarpania bo autko jeździ na ssaniu. Spróbuj określić przy jakich obrotach zaczyna się szarpanie, jeśli poniżej 1300obr/min to ECU dawkuje paliwo, żeby nie zdławić silnika zbyt wolnymi obrotami, gdy obroty podskoczą paliwo jest odcinane i zaczyna się hamowanie silnikiem. Stąd te szarpnięcia.
_________________
http://dadrl.pl/
 
 
dadur
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2008, 00:32   

u nie to sie dzieje tak ze dochodzi do 4 tys i odcina normalnie to powinnien odciać paliwo pzry przekroczeniu 7tys.czasem tez jest tak ze odczuwam jakby nie miał mocy i to juz tak około 1,5 tys potem coś jakby się odblokuje i dostaje kopa.a gdzie jest ten ecu bo nie wiem dalej , kiedyś próbowałem szukać pod konsolą pod kierownicą lecz jest tam coś małego i to jest chyba od immobilajzera , mam coś jeszcze w komorze silnika pod belka z wycieraczkami naprzeciw kolektora ssącego.
 
 
krzysiek_rz
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2008, 12:10   

U mnie w GDI 98r komputer jest na prawo od prawego golenia pasażera :-) . Trzeba odkręcić plastiki. Dostęp dość trudny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.