Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
no i zaczęło się
Autor Wiadomość
Nachbar
[Usunięty]

  Wysłany: 07-04-2008, 12:00   no i zaczęło się

W dniu wczorajszym z braku pewnych przyjemności niedzielnych stwierdziłem że pójde do miśki i trochę podłubie ( a nie znam się za bardzo więc to słowo pasuje najlepiej). Zdjąłem dolot i bez ściągnięcia przepustnicy ładnie ją w środku wyczyściłem i założylem wszysko spowrotem. A tu nagle obroty falują 500-1000-500-1000 i tak non stop aż po kilkunastu sec. zapala się czerwony Check..., a jak przełączę na gaz jakies 10 sec obroty są na poziomie 500 a następnie łądnie sie podnoszą do 700-750 i stoją (nie falują). Silnika krokowego nie dotykałem i tak się zastanawiam co to????
Może ktos coś poradzi? Oczywiście jak idiota zresetowałem kompa poprzez odcięcię aku ale to nic nie dało.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 07-04-2008, 13:38   

zczytaj błedy z ECU to moze wskaże przyczynę, moze poruszyłeś jakiś kabelek i zaczęły sie problemy
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2008, 14:04   

sprawdź wężyki podciśnieniowe mi spadł jeden ten co jest obok gumy dolotowej ssącego,troche poniżej i było tak samo
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24318
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-04-2008, 16:36   

przede wszystkim sprawdz jakie bledy pokazuje ECU - opis masz na mojej stronie WWW
a potem sprobuj wyregulowac wolne obroty - opis tez na mojej stronie WWW (jak dla silnika DOHC, ale bez laczenia pinu 10 w zlaczu diagnostycznym z masa - reszta opisu ta sama)

to normalne, ze obroty podskoczyly po czyszczeniu przepustnicy
gorzej, ze masz lpg i czesto regulacja silnika moze nic nie dac

nastepnie rzeczywiscie sprawdz wszystkie wtyczki i polaczenia, bo pewnie czegos nie podlaczyles - odczyt bledow powie co to (czy tps, czy przeplywomierz)
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2008, 18:08   

jeżeli Palm Vx i oprogramowanie do ECU starszego typu (do 1992) podejdzie, to mogę podjechać i sprawdzić co jest nie tak. Komp pokaże zapamiętane błędy :)

A regulacja trwa nie dłużej niż 5 minut na podpiętym kompie. Oczywiście jeżeli będzie współgrał z Twoim autem. Ale tego to już nie wiem. Raczej powinien :)
 
 
Nachbar
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2008, 22:43   

koledzy w dniu jutrzejszym miska idzie do serwisu na zawieszenia ale również ma facet sprawdzić co się dzieje - co może się dziać a że serwis za ścianą mają aso miska więc mam zapewnienie że podłaczą go pod komp i spróbują sprawdzić co i jak...
tak się zastanawiam, że może jakiś paproch wpadł gdzieś gzdie dostaje się powietrze i takie cos się zaczeło dziać, dlatego też jeszcze raz będzie rozbierana i czyszczona cała przepustnica i sprawdzane wszystkie wężyki jak również mają spradzić czy nie zasysa gdzieś lewego powietrza.
Dam znać co i jak w środę a jak nic nie pomogą na te obroty to z chęcią skorzystam z pomocy podpięcia i przeskanowania ecu ....

Pozdrawiam wszystkich....
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 07-04-2008, 22:54   

Cytat:

Dam znać co i jak w środę a jak nic nie pomogą na te obroty to z chęcią skorzystam z pomocy podpięcia i przeskanowania ecu ....


Do zeskanowania błędów z ECU i innych "kompjuterów" nie trzeba ASO, palmów itp. Wystarczy dioda, zresztą opisywałem jak to zrobić tu
a i na stronie kolegi Krzyzaka jest to też całkiem dobrze opisane tu
No chyba ze rzeczywiscie nie czujesz sie na siłach albo ktoś Ci to zrobi za darmo to wtedy mozna skorzystać
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Nachbar
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2008, 00:07   

nie chodzi o to... w dniu jutrzejszym misia ma mieć robione zawieszenie w serwisie wiec przy okazji nich sprawdzą... w czwrtek miałem nią jechać do szwecji i się trochę wkkkk.... bo jak tak dalej pójzie będę musiał jechać fabią - a to zydel nie samochód
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-04-2008, 00:12   

no to tak ale zalezy jaki masz zakład, jesli zaprzyjaźniony to moze nie zedrą skóry, ja wiem ze niektórzy ludzie potrafią zdzierac skóre, przykładowo kiedyś jak mi sie przepalił wydech to facet w takim zakładzie i to nie w wielkim miescie ale na wiosce (jakies 30 km od Krakowa) skasował 40 zł za spawanie (a robił całe 15 minut), troche drogawo biorąc pod uwagę ze cała rura nowa kosztuje 120 zł. Dlatego chciałem po prostu Ci oszczędzić niepotrzebnych wydatków bo wiem niestety jak nasi fachowcy lubią kasować, zwłaszcza jak widzą trochę bardziej wypasione auto, a skanowanie błędów w Sigmie jest akurat dość proste
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.