Problem z odpalaniem |
Autor |
Wiadomość |
wujas
Forumowicz
Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 138 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: 09-04-2008, 16:13 Problem z odpalaniem
|
|
|
witam.
Mam problem z odpalaniem mojego miska. Jak w profilu posiadam miska kombi 1.6 GLXi.
Problem polega na tym iz jezeli jest zimny to nie odpala za pierwszym przekreceniem stecyjki. Musze go chwile pokrecic i za drugim razem juz odpali. jak jest cieply to tak zakreci z 6razy i dopiero odpali. Raz tak dla spr jak rano odpalalem to go przytrzymalem troche dluzej lecz i tak nie chcial odpalic. Silnik ma realny przebieg 190tys. niedawno wymienialem przewody wys. nap., filtry, swiece, i nadal tak samo.
Jak juz odpali to chodzi ladnie. Kurcze nie wiem co to moze byc. wydaje sie byc wszysko ok. Kontrolka CHECK ENGINE sie nie zapala. Moze cos sie zapchalo w tych wezykach??
Wie ktos co to moze byc?? Prosze o pomoc. |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-04-2008, 16:19
|
|
|
Ja bym obstawiał rozrusznik.
Co i jak robić jest napisane np tutaj |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
wujas
Forumowicz
Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 138 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: 09-04-2008, 16:23
|
|
|
nie wiem ale wydaje mi sie ze rozrusznik kreci bardzo dobrze. pomyka jak glupi |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-04-2008, 16:52
|
|
|
Czujnik temperatury cieczy. Ten który informuje ECU o temperaturze silnika |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
piotrek204 łódz
Forumowicz
Auto: lancer 94 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 123 Skąd: łódz
|
Wysłany: 09-04-2008, 17:17
|
|
|
spodkałem sie z tym co prawda auto toyota ale był ten sam problem odpalania na zimnym silniku ,był sprawdzany czujnik temp , komp itd..... i nic, poczyscił przewody , styki i to pomogło spróbuj. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-04-2008, 20:27
|
|
|
Regulacja zaworów się kłania. Tak na 99%. wujas napisał/a: | jezeli jest zimny to nie odpala za pierwszym przekreceniem stecyjki |
wujas napisał/a: | jak jest cieply to tak zakreci z 6razy i dopiero odpali | Na 99,9% mam rację.
[ Dodano: 09-04-2008, 20:28 ]
Oczywiście zawory reguluje się na rozgrzanym silniku. |
|
|
|
 |
wujas
Forumowicz
Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 138 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: 10-04-2008, 10:02
|
|
|
z kondensatorami to nie bedzie problem. Z zaworami to juz gozej. jak sie ksztaltuja ceny za takie ustawienie zaworow?? czy sa jeszcze jakies objawy rozregulowanych zaworow?? a i jeszcze ten czyjnik temperatury hmmm... za co tu sie zlapac |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-04-2008, 10:53
|
|
|
regulacja zaworow miedzy 30 a 80 zl |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-04-2008, 11:54
|
|
|
Kondensatory i tak musisz zmienić, bo używali Rubycon-y, które szlag trafia. Jak wyleją, to ECU padnie i Misiek będzie unieruchomiony całkowicie. A wtedy wymiana kondensatorów może juz niewiele dać. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-04-2008, 15:26
|
|
|
wujas napisał/a: | za co tu sie zlapac | Najpierw wymiana kondensatorów (ok. 20 zł) a następnie regulacja zaworów. W takich przypadkach zawsze zaczynamy od najtańszych napraw. |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10-04-2008, 15:48
|
|
|
Kondensatorki można wymienić samemu, koszt jest wtedy znikomy. Jedyne na co trzeba uważać to ścieżki po obu stronach płytki. Po wymianie najlepiej sprawdzić miernikiem czy jest "przejście" od nóżki kondziorka do kolejnego elementu na danej ścieżce. |
|
|
|
 |
wujas
Forumowicz
Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 138 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: 10-04-2008, 16:57
|
|
|
z kondesatorami raczej nie bedzie problemu jednak nie szybko zajme sie autem poniewaz siedze za granica a misiek w POLSCE |
|
|
|
 |
Jamaican [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2008, 21:04
|
|
|
A mnie sie wydaje ze pomoze wyczyszczenie kopółki |
|
|
|
 |
wujas
Forumowicz
Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 138 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: 18-04-2008, 20:44
|
|
|
uhhhh... w koncu dostalem sie do neta. Za granica mam slaby dostep do nete kurcze patrzylem w manualu i nie moglem zbytnio znalezc nic o regulacji zaworow w 4g92. W 4g93 czyli DOHC nie mozna regulowac(tek przynajmniej skumalem z manuala) niby same sie reguluja itd. Rozumiem ze w 92 jest normalna regulacja. W sumie to ostatnio zauwazylem ze jak zaleje do pelna to lepiej odpala. Czyzby pompa?? Lecz jak juz odpali to ladnie chodzi. Filter wymienialem. Pewnie bede musial spr cisnienie paliwa. A i jeszcze pytanko do tych zaworow. Czy producent zaleca regulacje co jakis przebieg??
pozdro dla wszystkich!! |
|
|
|
 |
|