Siłownik klapy bagażnika |
Autor |
Wiadomość |
Sienek86 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2008, 12:43 Siłownik klapy bagażnika
|
|
|
Montaż siłownika klapy bagażnika jest banalnie prosty.
Kupiłem z allegro (cena ok 45 zł).
U mnie jest sterowany z pilota (podłączony do uniwersalnego sterownika centralnego zamka- też z allegro). Druga opcja to sterowanie przyciskiem umieszczonym w kabinie (jest w zestawie).
Cała filozofia to zrobić dwa otworki pod możliwie największym kątem, aby linka siłownika szła możliwie prosto.
Po zamocowaniu wygląda to tak:
Przewód masowy najłatwiej przykręcić do mocowania samego siłownika.
Przewód plusowy ciągniecie do sterownika albo przycisku- najlepiej lewym progiem, wzdłuż oryginalnej linki (na zdjęciu ten- zielony).
TU jest krótki filmik podczas pracy tego urządzonka. Do oglądania potrzebny jest program Quick Time, ściągniecie go tutaj
Jest to najszybszy i najprostszy sposób. Dzięki niemu każdy siłownik tego typu da rade otworzyć ten zamek. Linka musi być stosunkowo luźna, bo sprężyna powrotna zamka jest słaba.
Jeśli komuś nie podoba się widok siłownika który jest pod klapą- może spróbować podłączyć go pod oryginalną linkę i ukryć gdzieś przy progu, lecz wtedy prawdopodobnie siłownik nie da rady.
Pozostaje kosmetyka (skrócić kabelek masowy itp.)
Niedługo będę montował teleskop albo sprężynę aby klapa otwierała się do końca.
Bardzo wygodna sprawa mając pełne ręce zakupów lub bardzo brudną klapę
Moja centralka ma zasięg ponad 50 metrów (pewnie i więcej;). |
Ostatnio zmieniony przez Sienek86 27-04-2008, 20:30, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2008, 13:14
|
|
|
"Bardzo wygodna sprawa mając pełne ręce zakupów"
i właśnie z tego powodu to ma być zrobione ))))
siłownika w tym miejscu nie da sie przykręcić bo mi się kala nie zamknie
musze chyba jakies nowe dziury wywiertać
ty masz rocznik 96 a ja 94 zupełnie inny tyl jest |
|
|
|
 |
Sienek86 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2008, 13:20
|
|
|
To kombinuj;) Byle w linii prostej do zamka, linka od siłownika jest dłuuuga, ja ją skracałem.
Gra jest warta świeczki, mała rzecz a cieszy |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2008, 13:26
|
|
|
jaki masz sterownik bo widze że siłownik to pewnie na starmach kupiłeś |
|
|
|
 |
Sienek86 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2008, 13:38
|
|
|
ten siłownik podpiąłeś bezpośrednio do centralki czy poprzez jakiś przekaźnik?? |
|
|
|
 |
Sienek86 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2008, 13:45
|
|
|
Ta centralka ma specjalny kanał do dodatkowego siłownika (daje+12V), podpiąłem bezpośrednio do czerwono-czarnego kabelka w kostce widocznej na pierwszym zdjęciu.
W centralkach i alarmach w których dodatkowe wyjście jest wyjściem minusowym (ok 200mA) trzeba zastosować najtańszy przekaźnik tzw. do świateł Poloneza. |
Ostatnio zmieniony przez Sienek86 09-06-2008, 14:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2008, 22:49
|
|
|
Hmmm... troche duzo dales za ten silownik normalnie w sklepie kosztuja cos kolo 20 zl |
|
|
|
 |
Sienek86 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2008, 23:22
|
|
|
U mnie w sklepach raczej bym nie znalazł. A na allegro wszystkie po tyle chodzą... |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 12-04-2008, 22:37
|
|
|
SlaVkoEg, zależy jeszcze na ile kg jest. te mocniejsze droższe są |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
Sienek86 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2008, 23:23
|
|
|
Ten niby jest na 30 kg i musze przyznać, że mocno szarpie. |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 12-04-2008, 23:36
|
|
|
no to jest mocny, cena normalna. ja widziałem taki patent w bagażniku że zamiast siłownika koleś użył automatu rozrusznika. takie coś to pociągnie każdy zamek |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 16-04-2008, 21:21
|
|
|
Czy ktoś może robił otwieranie klapy ze zwykłym siłownikiem przeznaczonym do drzwi. Załóżmy, że taki siłownik po otrzymaniu napięcia z przekaźnika pociągnie linkę i otworzy zamek klapy, ale czy potem wróci na swoje poprzednie miejsce luzując linkę? Jeżeli pozostanie w "pozycji otwierania" to uniemożliwi zatrzaśniecie zamka klapy i będzie problem.
Nie miałem do czynienia z takim siłownikiem więc pytam. |
|
|
|
 |
Sienek86 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2008, 22:56
|
|
|
Wydaje mi się, że będzie z tym problem... Siłownik jest dużo słabszy i będzie potrzebował (chyba) dwóch rodzajów impulsów. Ten siłownik co jest u mnie po pociągnięciu linki po prostu ją oddaje (sprężyna powrotna zamka wyciąga z niego linkę).
[ Dodano: 27-04-2008, 20:31 ]
Zamontowana już guma i klapa otwiera się pięknie do końca |
|
|
|
 |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 24-07-2008, 12:34
|
|
|
Opiszę jak to wyglądało u mnie w Galancie.
Zamek oczywiście jest w klapie, a "na dole" jest tylko element na którym się zamek zatrzaskuje.
Ja osobiście miałem już siłownik i "na dole" i w klapie. Znacznie lepiej działa oczywiście w klapie ale jest trochę więcej roboty z kabelkami. "Na dole" też działał ale przy niższym napięciu zdarzały się problemy z otwieraniem i trochę przeszkadzała fabryczna linka do otwierania klapy, którą zostawiłem jako awaryjną.
Montaż w klapie:
Trzeba go oczywiście w miarę solidnie przykręcić nie zapominając o podkładkach kontrujących. W galancie trzeba niestety odpiąć cięgno od otwierania kluczykiem, ponieważ popychało ono zamek a nie ciągnęło oraz skutecznie go unieruchamiało. Można oczywiście podłączyć otwieranie kluczykiem należy tylko zamontować linkę i dopasować do zamka.
Przewody doprowadziłem listwami bocznymi od strony pasażera, następnie pod plastikową osłoną w bagażniku, słupkiem do sufitu gdzie trzeba się przecisnąć przez strasznie ciasną gumową rurkę, która łączy sufit z klapą, potem razem z fabrycznymi kablami tunelem w blasze do siłownika. Łapiemy masę na jakiejś śrubce i podłączamy "+" z przewodu. Potem tylko ustawienie długości linki oraz zamontowanie jakiegoś włącznika i gotowe.
Ja dodatkowo zrobiłem włącznik na klapie żeby otwierać ją z zewnątrz ale do tego potrzeba dodatkowego przewodu ze stałym "+" i układu, który odetnie prąd po zamknięciu samochodu.
Zdjęcia:
 
[ Dodano: 27-07-2008, 19:19 ]
Zrobiłem jeszcze jeden prosty patent do siłownika. Potrzebny będzie przekaźnik samochodowy i kilka kabli. Przecinamy przewód "+" dochodzący do siłownika i wpinamy go do styków rozwiernych przekaźnika. "+" przekaźnika podłączamy do stałego "+" a masę do czujnika zamknięcia klapy. Po otwarciu klapy przekaźnik dostaje masę i rozwiera się odcinając "+" od siłownika. Po zamknięciu klapy masa jest zabierana i przekaźnik przechodzi w stan spoczynku i się zwiera doprowadzając prąd do siłownika.
Schemacik i zdjęcie:
Działa to mniej więcej tak: http://www.wrzuta.pl/film/hB3q8U80AM/
Przede wszystkim zabezpiecza to siłownik, głównie przed nieświadomymi, którzy lubią się bawić a po otwarciu klapy siłownik nie reaguje. Do tego przy słabym akumulatorze można go chwilę przytrzymać aż się otworzy nie tak jak w układzie z czasowym wyłączaniem siłownika.
Jeżeli ktoś ma w bagażniku w roli oświetlenia fabryczną żarówkę to po zamknięciu zamka na czujniku będzie "+" ale jeżeli będzie to przeszkadzało (u mnie nie przeszkadzało) to wystarczy dać diodę prostowniczą albo przy czujniku w stronę od czujnika, albo przy żarówce przy przewodzie minusowym w stronę do żarówki. |
|
|
|
 |
|