silniczek krokowy2.0 16v 95 |
Autor |
Wiadomość |
MANIEK [Usunięty]
|
Wysłany: 25-09-2007, 15:35 silniczek krokowy2.0 16v 95
|
|
|
Czyszczenie silniczka krokowego
[ Dodano: 25-09-2007, 19:11 ]
Cze mam powazny problem Jak mam samochod na luzie to tak sia wachaja obroty ze czasami nawet zgasnie I potem jest strasznie ciezko urochomic silnik na nowo
Bylem u elektryka i powiedzial mi ze jest zepsuty silniczek krokowy i trzeba go wymienic na nowy lub wyczyscic
Moze ktos wie jak to zrobic????????? |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
|
|
|
 |
MANIEK [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2007, 14:46
|
|
|
wiem ze byl juz taki temat ale tam nie pisze jak wyczyscic ten silniczek
Sam chce go wyczyscic tylko nie wiem jak to zrobic |
|
|
|
 |
BodoV6 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2007, 17:39
|
|
|
ten silnik jest tak zrobiony, że nie wymaga czyszczenia...
wyjmij go z silnika, odkręć 3 śrubki i delikatnie rozciągaj obudowę.
silniczek to "zwykły" dwufazowy silnik pr. stałego - na osi ma magnes stały napędzany przez dwie cewki odpowiednio nawinięte.
newralgiczna jest rezystancja uzwojeń - musi być jednakowa dla cewek ok. 30ohm
(pomiędzy środkiem a skrajnym wyprowadzeniem). jeżeli różne wartości (+-1ohm) to może być zwarcie między uzwojeniami.
przed skręceniem obudowy wkręć maksymalnie ośkę - jak podłączysz go do instalacji samochodu i zapłon na ON (bez włączania silnika) powinieneś usłyszeć że zadziała wysuwając się.
sprawdź go tak z kilka razy, wkręcając i wykręcając ośkę.
jak działa to na pewno jest dobry.
Ja kupiłem dawno temu od kiepuczi i z przesyłką z USA ok 160zł
Falowanie obrotów to przede wszystkim czyszczenie przepustnicy, regulacja TPS itd. |
|
|
|
 |
MANIEK [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2007, 21:02
|
|
|
dzieki za rade Sprawdze jutro czy to cos pomoze
A co to jest regulacja tps Dlatego pytam o mam te auto dopiero dwa miesiace i nie wiem co i jak
wczesniej jezdzilem maluchem to to wszystko wyjasnia skadmoje pytania
[ Dodano: 26-09-2007, 21:07 ]
BodoV6, dzieki
[ Dodano: 26-09-2007, 21:08 ]
BodoV6, dzieki |
|
|
|
 |
BodoV6 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2007, 21:50
|
|
|
MANIEK napisał/a: | dzieki za rade ...
[ Dodano: 26-09-2007, 21:07 ]
BodoV6, dzieki
[ Dodano: 26-09-2007, 21:08 ]
BodoV6, dzieki |
no to kliknij na Pomógł
a na poważnie - TPS jest na osi przepustnicy i zamienia mechaniczne uchylenie przepustnicy na sygnał elektryczny.
przycisk Szukaj i będziesz wiedział. |
|
|
|
 |
MANIEK [Usunięty]
|
Wysłany: 27-09-2007, 21:56
|
|
|
dzisiaj to sprawdzalem i jest tak dalej juz nie wiem co mam robic z tym autem
Kazdego dnia chodzi inaczej raz faluja obroty a raz nie Jest wszystko ok kiedy ostro dam mu po garach Ajak jade spokojnie to odrazu gasnie |
|
|
|
 |
kkkarol
Mitsumaniak nie ma amatorki

Auto: Galant 2,5 V6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 81 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 27-02-2008, 14:51
|
|
|
Jesli rozkrece silnik krokowy to w jakiej pozycji powinien byc trzpien przed skreceniem obudowy? Maksymalnie wkrecony czy 2,5 obrotu wykrecony? Kiedys czytałem tutaj o takich szczególach ale teraz nie moge znalezc |
|
|
|
 |
BodoV6 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2008, 19:30
|
|
|
kkkarol napisał/a: | Jesli rozkrece silnik krokowy to w jakiej pozycji powinien byc trzpien przed skreceniem obudowy? Maksymalnie wkrecony czy 2,5 obrotu wykrecony? |
w dowolnej, sam się ustawi |
|
|
|
 |
Lukasey [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2008, 14:39
|
|
|
witam
u mnie silniczek krokowy po zalączeniu zapłonu nie wysuwa trzpienia. widać aby jakby się poruszył troszke i tyle. a z tego co wyczytałem na stronie Krzyzaka to powinien sie wysunac i po 15 s schowac. czy to oznacza ze jest zły? czyściłem go ale nic nie daje. a obroty mi wariuja. na benzynie są za wysokie i falują tak od 1500 do 2000. a na gazie to juz wogole 3000 cały czas:/ reset nic nie daje:/ aha i jeszcze ten silniczek dziwnie terkocze tak jakby sobie nie radził... |
|
|
|
 |
BodoV6 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2008, 10:53
|
|
|
Lukasey napisał/a: | witam
... z tego co wyczytałem na stronie Krzyzaka to powinien sie wysunac i po 15 s schowac. ... |
tam są opisy do m.in. wersji E3x i to czytałeś |
|
|
|
 |
Lukasey [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2008, 11:16
|
|
|
tak te czytałem. a to w E5X bedzie inaczej?? |
|
|
|
 |
kkkarol
Mitsumaniak nie ma amatorki

Auto: Galant 2,5 V6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 81 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 26-04-2008, 17:01
|
|
|
Lukasey napisał/a: | witam
u mnie silniczek krokowy po zalączeniu zapłonu nie wysuwa trzpienia. widać aby jakby się poruszył troszke i tyle. a z tego co wyczytałem na stronie Krzyzaka to powinien sie wysunac i po 15 s schowac. czy to oznacza ze jest zły? czyściłem go ale nic nie daje. a obroty mi wariuja. na benzynie są za wysokie i falują tak od 1500 do 2000. a na gazie to juz wogole 3000 cały czas:/ reset nic nie daje:/ aha i jeszcze ten silniczek dziwnie terkocze tak jakby sobie nie radził... |
Miałem ostatnio za wysokie obroty i okazało sie ze silnik krokowy zblokowal sie na pozycji otwartej i dlatego tak garowal. Rozkrec silnik krokowy i wkrec trzpien do konca i skrec obudowe, powinno byc ok. |
|
|
|
 |
Lukasey [Usunięty]
|
Wysłany: 02-05-2008, 20:28
|
|
|
Problem już rozwiązany:) u mnie też ten trzpień się blokował. taka blokadka nie była wkręcona. tylko zobaczył to dopiero elektromechanik jak u niego byłem także nie obyło się bez kosztów ale najważniejsze ze jest już ok. |
|
|
|
 |
|